cq5dam.web.1280.1280Nova Opel Corsa OPC: Konkurentna peta generacija atlete

Nakon nedavne proslave uspešne svetske premijere na Salonu automobila u Ženevi, nova Corsa OPC je spremna da stupi na asfalt. Najbrža pripadnica nove generacije Corse kombinuje beskompromisni atleticizam sa izuzetnom praktičnošću u smislu svakodnevne upotrebljivosti. Ovaj, okvirno četiri metra dug atleta, impresionira svojim visokim obrtnim momentom, 207 ks, 1,6 litarskim turbo motorom, agilnom upravljivošću i naravno sportskim izgledom. Ipak, niti prostrani enterijer, dobro poznat kada je Corsa u pitanju, niti dobar komfor, nisu ugroženi.  Najnovija akvizicija OPC porodice je dostupna za porudžbine već sada, od 24.395 evra (sa uključenim PDV-om u Nemačkoj), a u prodajnim salonima će se naći uskoro.

„Naši OPC modeli su dinamične perjanice naših modelnih linija. Oni reflektuju Opelovu sportsku tradiciju, sažimaju nemački inženjering, emocionalan dizajn i posebnu voznu dinamiku. Nova Corsa OPC na impresivan način dokazuje koliko visoko su naši inženjeri postavili standarde u segmentu malih sportski automobila. Ona tačno pokazuje s čime raspolaže kada se vozi po vijugavim brdskim putevima ali i na trkačkoj stazi, i toliko je zabavna da prosto ne želite da izađete iz nje. Tipičan OPC doživljaj – jednostavno čista strast“, oduševljeno se osvrnuo na novu Opelovu perjanicu CEO Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann).

Povezana vest:  Volvoi sa lagera jeftiniji do 30 odsto

OPC dizajn: Moćna pojava

U skladu sa OPC tradicijom, vodeća među Corsama može odmah da se prepozna kao istinska članica Opel Performance Centera. Pored nove, ekskluzivne OPC sjajno plave boje, može da se pohvali i novim dizajnom prednjeg dela sa većim usisnim otvorima.

Otvor za vazduh koji se pruža duž prednje ivice haube motora daje Corsi OPC dodatni vizuelni efekat kada je reč o atleticizmu. Dinamički oblikovana krila sa odvažnim dizajnom bočnih pragova, kreiraju odgovarajuću vezu sa zadnjim delom vozila. Beskompromisni sportski dizajn Corse OPC se nastavlja i pri pogledu na zadnji deo automobila. Spojler instaliran na gornjoj ivici vrata prtljažnika je dostupan u dve različite verzije – sa diskretnim rešenjem koje je standardno i mnogo ekstremnijom varijantom za egzibicionistički nastrojenije vozače. Dvostruki Remus završeci izduvnih cevi sa difuzorom dodatno naglašavaju atleticizam Corse OPC.

Enterijer takođe kreira sportski ambijent. Dominiraju Recaro sportska sedišta, koja putnicima nude optimalnu lateralnu podršku čak i pri vožnji u najzahtevnijem spletu krivina. Volan presvučen kožom, zaravnjen na dnu, OPC ručica menjača i sportske papučice, uz karakterističnu instrumentaciju u OPC dizajnu, standardne su komponente i kompletiraju atraktivan enterijer.

Povezana vest:  Nepobediv zimski OMV MaxxMotion dizel

1.6 Turbo ECOTEC: 207 ks i do 280 Nm

Ispod haube, turbo benzinski motor nove generacije sa 152 kW/207 ks samo čeka da bude stavljen u akciju. Ova 1,6 litarska OPC jedinica nudi maksimalni obrtni moment od 245 Nm dostupan između 1.900 i 5.800 o/min. Dodatnih 35 Nm je dostupno po potrebi putem „overboost“ funkcije. OPC snaga se šalje na prednje točkove preko šestostepene transmisije sa kratkim i oštrim hodovima ručice menjača. Nova Corsa OPC ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,8 sekundi, gotovo pola sekunde brže u odnosu na model iz prošle generacije. Prilikom preticanja, u petom stepenu prenosa, novom modelu je potrebno tri desetinke sekunde manje za međuubrzanje od 80 do 120 km/h, tako da ono sada iznosi 6,4 sekunde. Maksimalna brzina je povećana za 5 km/h, i iznosi 230 km/h. Uprkos sportskim atributima, potrošnja goriva je respektabilnih 7,5 l na 100 km u kombinovanom ciklusu vožnje (174 g/km CO2).

FSD sportska šasija: Uvek na pravoj frekvenciji

U cilju isporučivanja snage na put na najbolji mogući način, Opelovi inženjeri su se udružili sa specijalistima iz firme Koni, da bi razvili šasiju koja može da se pohvali inovativnim sistemom amortizacije. Nova tehnologija amortizacije putem selektivne frekvencije (FSD) omogućava da se amortizacione sile adaptiraju i usklađuju u odnosu na frekvenciju automobila, na taj način obezbeđujući izbalansirano funkcionisanje beskompromisnih sportskih osobina vozila sa adekvatnim nivoom komfora. Pored toga, iskusni vozači mogu u potpunosti deaktivirati elektronski program stabilnosti (ESP) kada žele svoj automobil da dovedu do granica mogućnosti. Dinamičnoj vožnji doprinosi i novorazvijeni sistem upravljanja, koji reaguje direktnije i preciznije, osiguravajući OPC vozačima mnogo bolju povratnu informaciju.

Povezana vest:  ALFA ROMEO I JEEP NA MANIFESTACIJI ONLY MEN STUFF

Performantni paket: Čist trkački talenat za svakodnevni saobraćaj

Vozači koji su u potrazi za dodatnim trkačkim ugođajem, mogu naručiti i Corsu OPC sa Performance paketom (Corsa OPC Performance Package). On uključuje mehaničku blokadu diferencijala sa više lamela, koju potpisuje firma Drexler, 18 inčne naplatke sa Michelin pneumaticima moćnog prijanjanja i još ekstremnije sportsko podešavanje šasije. Pored toga, Performance paket uključuje i visokoperformantne Brembo kočnice sa diskovima od 330 mm na prednjoj osovini, što obezbeđuje optimalna usporavanja. Sa ovim paketom, nova Corsa OPC je savršeno opremljena za zahteve najteže trkačke staze na svetu, Nirburgring Nordšlajfea, gde je temeljno testirana i razvijena, ali i za svakodnevni saobraćaj.