skin checker-SRBLa Roche-Posay internacionalnom kampanjom za buđenje svesti,  SKINCHECKER, motiviše ljude da pregledaju svoje mladeže

Ako se dovoljno rano dijagnostikuje 90% slučajeva melanoma može da bude efikasno lečeno. Ekskluzivna studija koju je za La Roche-Posay sproveo Ipsos u 23 zemlje na svim kontinentima, bavi se proučavanjem različitih stavova po pitanju sunca i opštim znanjem o rizicima povezanim sa izlaganjem. Ogromnih 88% ispitanika je svesno rizika od pojave karcinoma kože kada se izlažemo suncu bez zaštite. Međutim, samo 1 od 2 ispitanika je ikada konsultovalo dermatologa u vezi sa skriningom mladeža, a 1 od 4 nikada nije čak ni pogledalo mladeže na sopstvenom telu. Posvećenost Brenda ovoj temi traje više godina unazad i danas La Roche-Posay pokreće masovnu kampanju koja se hvata u koštac sa problemom prevencije raka kože kroz novi moderan oblik koji motiviše svaku individuu da igra aktivnu ulogu u procesu skrininga melanoma bolje posmatrajući sebe i one koje vole.

NEPREVAZIĐENA STUDIJA ISPITUJE STAVOVE PO PITANjU IZLAGANjA SUNCU I PREVENCIJE RAKA KOŽE U 23 ZEMLjE

Jedno je zajedničko – većina ljudi širom sveta uživa u suncu. Međutim, od strane većine, sunce je prepoznato po svojoj paradoksalnoj prirodi. Sa jedne strane verujemo da nam daje energiju i da preplanuli ten čini da izgledamo zdravo, a sa druge strane postoji široko rasprostranjeno saznanje o opasnostima i rizicima koji su povezani sa izlaganjem suncu. 88% nas shvata opasnosti od sunca ako mu se izlažemo nezaštićeni. Iako postoji jasna povezanost između shvatanja rizika i prakse prevencije – zaista, što smo više informisani više se i štitimo od sunca – navike zaštite su i dalje nezadovoljavajuće što dokazuje broj slučajeva melanoma koji je u porastu. Dok se 8 od 10 osoba štiti od sunca, 4 od 10 osoba ne razmišlja o zaštiti van odmora. Još više zabrinjavajući je manjak potrebe ljudi da potraže dermatološku pažnju sa ciljem provere ranih znakova raka kože, često vidljivih golim okom. Samo 1 od 3  osobe na svetu proverava svoje mladeže bar jednom godišnje i više od pola populacije nikada nije dragoj osobi reklo da ode na skrining.

Za Laïlau Idtaleb, direktorku zdravstvenog odeljenja u IPSOS-u, ,,ova studija naglašava više unutrašnjih konflikata kroz koje ispitanici prolaze: između svesnosti o rizicima i želji za izlaganjem suncu, ali i između znanja o znakovima potencijalnog karcinoma kože i odsustva volje za sistematskim i redovnim pregledima mladeža, bez obzira da li su samostalni ili dermatološki. Ispitivanje takođe pokazuje kako se rezultati ovih previranja menjaju u zavisnosti od zemlje, pola, godina i nivoa obrazovanja.“

Svetski šampioni u zaštiti od sunca

Bez obzira na uticaj geografskih, klimatskih i obrazovnih faktora, ova studija sprovedena u 23 zemlje otkriva iznenađujuće šampione u zaštiti od sunca i prevenciji raka kože, mada i pronalazi nekoliko zemalja koje zaostaju.

Povezana vest:  Gumena patka i šah u kući slavnih igračaka

Ispitano o navikama u zaštiti od sunca čak 34% Grka izjavljuje da se štite tokom cele godine, bez obzira na godišnje doba, prati ih Čile sa 33% i Australija sa 32%. Ono što je još zanimljivo je da iste tri zemlje najviše pokušavaju da ostanu u hladu kada sunce izađe. Na drugom kraju spektra Belgija, Danska i Rusija svaka ima po samo 6% populacije koja se štiti tokom cele godine.

Iako nisu tri najsunčanije zemlje na svetu, Irska, Italija i Portugal našle su se na vrhu prema upotrebi krema za zaštitu kada su izloženi suncu sa 69% svoje populacije koja izjavljuje da ih nanose na lice, dok Meksikanci, koji bi trebalo da znaju bolje s obzirom da su često izloženi zracima, imaju samo 35%, a pobeđuju ih jedino Rusi sa samo 19% populacije koja nanosi kreme za zaštitu.

I  na kraju, širom sveta 87% roditelja sa decom mlađom od 12 godina tvrdi da svojoj deci uvek ili često nanose kreme za zaštitu kada su izložena suncu, sa relativno  malim razlikama od  kontinenta do kontinenta.

Urođena državna potreba za pregledom kože

Iako su Australija i Južna Amerika dva najsunčanija svetska regiona, izgleda da, uprkos svim očekivanjima, Evropljani imaju urođenu potrebu za pregledom kože. Među najboljima su Nemačka, Austrija i Italija čijih redom 24%, 23% i 20% stanovnika tvrdi da bar jednom godišnje pregleda mladeže kod dermatologa. Istovremeno, Finska dobija drvenu kašiku sa jedva 1% stanovnika koji kažu da bar jednom godišnje pregledaju svoje mladeže kod dermatologa.

Grčka, Australija i Austrija se pokazuju kao profesionalci u samopregledima sa 52%, 48% i 45% stanovnika koji kažu da pregledaju svoje mladeže bar jednom u godinu dana. Rusija i Brazil za koji biste mislili da je pažljiviji, izgleda da nisu stekli naviku sa samo 5% i 14% stanovništva koje godišnje pregleda mladeže. Italija (66%), Portugal (63%) i Austrija (59%) su nacije koje najčešće dragim  osobama preporučuju da odu da pregledaju svoje mladeže.

Bitka polova

Kao i u mnogo čemu, muškarci i žene širom sveta imaju značajno različite stavove po pitanju zaštite od sunca. Dok muškarci uglavnom više vole da se sakriju od sunca koristeći tehnike kao što su pokrivanje majicama sa dugim rukavima (21% muškaraca nasuprot 16% žena) i nošenje šešira ili kačketa (45% muškaraca nasuprot 32% žena), žene su puno bolje u nanošenju zaštite kada su izložene sunčevim zracima. 69% žena redovno nanosi zaštitne kreme na lice nasuprot samo 45% muškaraca. Ista značajna razlika može biti primećena i kod nanošenja krema na telo: samo 1 od 2 muškarca u poređenju sa 2 od 3 žene.

Povezana vest:  Na Uskrs prodavnice zatvorene, u petak skraćeno

Dalje, iako studija pokazuje da je nivo svesnosti o rizicima od raka kože globalno vrlo visok, izgleda da su žene malo bolje informisane o ovoj temi. 78% žena nasuprot 71% ispitanih muškaraca veruje da je količina izlaganja suncu u detinjstvu povezana sa rizikom od dijagnostikovanja raka kože. Slično, 90% žena nasuprot 85% muškaraca shvata da je rizik od nastanka raka kože povezan sa manjkom zaštite od sunca.

Mladi i bez brige o koži

Nije iznenađujuće da su tinejdžeri između 15 i 19 godina najopušteniji u svojim stavovima o zaštiti od sunca i prevenciji raka kože što je, naravno, vrlo zabrinjavajuće kada se zna da 80% oštećenja kože prouzrokovano suncem nastaje pre 18. godine. Dok samo 46% njih traži hladovinu kada sunce izađe, mnogo više odraslih između 55 i 65 godina se u hlad sklanja (55%). Bilo da se radi o modnom stavu ili samo buntovništvu, ovi tinejdžeri ne brinu ni o opremi za sunce: najmanje nose sunčane naočare (46%) ili šešire (26%). Onda nije nikakvo iznenađenje da što ste stariji radije posežete za šeširom sa 46% onih između 55 i 65 godina koji ih nose!

Osobe starosti od 35 do 44 godine su oni koji najčešće koriste kreme za zaštitu tela od sunca (63%), dok mladi između 20 i 24 godine izgleda da su više zabrinuti za oštećenja koja sunce može izazvati na licu pa oni njaviše koriste kreme za lice (61%).

Metodologija studije

Ovo istraživanje je sproveo Ipsos za La Roche Posay u 23 zemlje širom sveta (Australija, Austrija, Belgija, Brazil, Kanada, Čile, Danska, Finska, Francuska, Nemačka, Grčka, Irska, Italija, Meksiko, Norveška, Poljska, Portugal, Rusija, Španija, Švedska, Švajcarska, Velika Britanija i SAD). U svakoj od zemalja ispitano je od 500 do 1000 osoba (žena i muškaraca) među kojima je bilo predstavnika svih stanovnika starosti od 15 do 65 godina. Ukupno je od 3. decembra 2014. do 8. januara 2015. bilo ispitano 19.569 osoba.

Intervjui su bili sprovedeni putem interneta osim u Rusiji (intervjui uživo), Brazilu, Grčkoj i Meksiku (telefonski intervjui).

KAMPANJA NASTALA IZ FRUSTRACIJE ZBOG PORASTA UČESTALOSTI DIJAGNOZA RAKA KOŽE

Ogromnih 73% svetske populacije tvrdi da više čini za zdravlje sebi dragih nego za sopstveno.

La Roche-Posay, vodeći dermokozmetički brend preporučen od strane 25.000 dermatologa širom sveta, danas pokreće ,,Skinchecker“ novu masivnu internacionalnu kampanju za podizanje svesti sa ciljem da edukuje javnost o njenoj aktivnoj ulozi u ranoj detekciji karcinoma kože.

Povezana vest:  Poslednja minuta juna trajaće 61 sekundu

Karcinom kože je jedini tip karcinoma koji je vidljiv golim okom i, ako se otkrije dovoljno rano, 90% slučajeva melanoma može da bude uspešno lečeno. Kao dugoročni partner dermatologa, dermatoloških istraživanja i svih onih koji pate zbog problema sa osetljivom kožom širom sveta, La Roche-Posay pokreće kampanju proniklu iz frustracije zbog uočavanja porasta dijagnoza karcinoma kože, koji je postao 9. najčešći karcinom u Evropi sa 100.000 hiljada novih slučajeva samo u 2012.

[1]

Posvećenost La Roche-Posay-a ovoj temi datira više godina unazad i ova nova kampanja je podržana od strane dermatologa na lokalnom nivou i nacionalonih organizacija za borbu protiv raka kože i obuhvata i besplatne preglede mladeža širom sveta.  Danas, La Roche-Posay želi da uključi više ljudi u borbu, i to ne pojedinačno već kolektivno. Kampanja ima za cilj da motiviše društvo i ohrabri propagiranje jasne i jednostavne poruke: da svako može postati vitez ove borbe.

,,Ova studija utešno poručuje da danas više nego ikada pre ljudi shvataju rizik od karcinoma kože kada su izloženi suncu“, kaže Elisabeth Araujo, međunarodna direktorka Roche-Posay-a. ,,Međutim, melanom ostaje jedini karcinom koji se može sprečiti a za koji stopa smrtnosti nije opala tokom poslednjih nekoliko dekada i mi smo zapanjeni nedostatkom broja ljudi koji trenutno sami kod kuće pregledaju svoje mladeže. Verujemo da ova kampanja može da napravi zunačajan iskorak u borbi protiv raka kože – borbi koja počinje od toga da dobro pogledamo sami sebe i one koje volimo.“

Jednostvano kao ABCDE

La Roche-Posay-ov Skinchecker ekosistem će biti postavljen na lokalnom websajtu Brenda. Sa ciljem da dopre do što više ljudi na svetu i edukuje ih, brend obezbeđuje koncizne informacije lake za pamćenje prilagođene svakom ko ih pročita. Promovišući jednostavan akronim ABCDE kreiran i korišćen od strane dermatologa, La Roche-Posay daje Skinchecker metodu sa pet tačaka za jednostavnu i brzu identifikaciju potencijalnog problema i ohrabruje ljude da posete dermatologa što je pre moguće.

Platforma takođe uključuje zonu posvećenu uticajima kampanje širom sveta koji se mogu propratiti i prikazuje razgovore i komentare koje kampanja izaziva i to uživo preko Tweeter-a. Kampanja je osmišljena tako da sve maksimalno pojednostavi: jedan klik da sačuvamo ABCDE metodu, jedan klik da podelimo sa prijateljem ili nekim voljenim i ohrabrimo ih da se pridruže borbi i postanu Skinchecker baš kao i mi.

[1] Cancer Research UK,

http://www.cancerresearchuk.org/cancer-info/cancerstats/types/skin/incidence/uk-skin-cancer-incidence-statistics