USCE Shopping CenterUŠĆE SC MEĐU PRVIM ŠOPING CENTRIMA U EVROPI DOBIO LEED EBOM SERTIFIKAT

Centar koji čuva okolinu i zdravlje svojih posetilaca

UŠĆE Shopping Center dobio je prestižni LEED EBOM sertifikat (LEED Certified Existing Building: Operations and Maintenance) u oblasti postojećih, operativnih objekata, i tako postao jedan od najvećih LEED sertifikovanih šoping centara u regionu i Evropi. Na ovaj način potvrđeno je da Ušće primenjuje najviše standarde u pet ključnih oblasti koje su u vezi sa zaštitom životne sredine i zdravljem čoveka: održivi razvoj, ušteda vode, energetska efikasnost, adekvatno korišćenje resursa i materijala i kvalitet unutrašnjeg prostora.
LEED predstavlja klasifikacioni sistem održivosti i održivog razvoja i široko rasprostranjeni standard za projektovanje, izgradnju, operativnost i održavanje visoko kvalitetnih „zelenih“ objekata. Primena LEED standarda garantuje da objekat koristi manje energije, da je efikasniji u poslovanju, da su uslovi boravka u njemu i kvalitet unutrašnjeg prostora, a pre svega kvalitet vazduha, na visokom nivou.
„Za dobijanje ovako prestižnog sertifikata, naš Center morao je da prođe kroz veoma složen i dug proces, zadovolji brojne i striktne kriterijume LEED-a, i da svoju operativnost i održavanje prilagodi traženim standardima. Bili smo uspešni u ovom zadatku i ponosni smo na činjenicu da je Ušće jedan od prvih LEED EBOM sertifikovanih šoping centara ne samo u Evropi, nego i u svetu. U Ušću dnevno boravi više desetina hiljada ljudi, i naša pažnja je maksimalno usmerena ka opštem kvalitetu unutrašnjeg prostora i komforu posetilaca, a upravo je LEED sertifikat najbolja potvrda našeg truda i zalaganja“, rekla je Tijana Vujović, generalna direktorka „Confluence Property Management“, kompanije koja upravlja UŠĆE Shopping Centrom.
UŠĆE SC vodi računa o energetskoj efikasnosti i upravljanju potrošnjom energije, a važan aspekt je i upravljanje otpadom. U prilog tome govori i činjenica da je u 2013. godini duplirana količina materijala koji iz „Ušća“ ide na reciklažu, dok je kvalitet vazduha u unutrašnjem prostoru pod stalnom kontrolom i monitoringom. Velika prednost u ostvarivanju ovako prestižne sertifikacije bio je i sam položaj šoping centra, zahvaljujući kojem veliki broj posetilaca i zaposlenih za dolazak koristi javni gradski prevoz, kako se pokazalo u sprovedenim anketama, pa je time minimiziran negativni uticaj koji transport i tranzit imaju u velikim gradovima globalno.
Tim koji je radio na ovoj zahtevnoj sertifikaciji čine akreditovani stručnjaci iz oblasti LEED-a, firma „Energo“, kao i zaposleni u kompaniji „Confluence Property Management“ koja se bavi upravljanjem objektom UŠĆE Shopping Center.

Povezana vest:  Pomerene granice održan prvi Lelo party