Kristofer Nolan o budućnosti filma
Režiser Kristofer Nolan smatra da film čeka „sumorna budućnost“, ali da će bioskopi ipak preživeti nudeći tehnologiju koja se ne može reprodukovati kod kuće.
U tekstu za „Vol strit žurnal“ režiser „Mračnog viteza“ naveo je da će film morati da pronađe nove načine da privuče publiku i izdvoji sebe iz drugih zabavnih platformi.
-Uz strimovanje podataka, filmovi će se naći u istom košu sa drugim projektima sa ‘sadržajem’, žargonskom rečju za nešto što pretenduje da bude kreativno ali zapravo trivijaloizuje razlike u formi koje su važne tvorcima i publici – naveo je Nolan.
„Sadržaj“ se može prenositi u telefonu, satu, na benzinskoj stanici ili preko ekrana a ideja je da bioskopi budu samo još jedna od ovih „platformi“ sa, istina, nešto većim ekranima i prostorom za noge.
„Ova sumorna budućnost je pravac kojim industrija može da krene ali, čak i ako do toga dođe, to neće potrajati. Kad filmove više ne bude definisala tehnologija pašće maske i otkriće se istinske vrednosti – bezvremenost, naracija, sposobnost da nas prebace u druge svetove“, naveo je on.
Mi se žalimo na napornu publiku ali se većina nas razočara kada se zadesimo u praznom bioskopu, smatra Nolan čiji novi film „Interstellar“ u bioskope stiže u novembru.
On je izrazio uverenje da je gledanje filma u bioskopu za filmsku industriju isto što su koncerti za muzičku – „niko ne ide na koncert da sluša muziku koja se sa prazne pozornice pušta preko MP3 plejera“.
-Publika će dati novac studijima, bioskopima i režiserima koji cene njihovo bioskopsko iskustvo i čine da se njihovi filmovi razlikuju od kućnih bioskopa i filmova – smatra Nolan.
Režiser predviđa da će bioskopi budućnosti biti veći i lepši nego ikada i da će nuditi formate kojima se ne može pristupiti niti se mogu reprodukovati kod kuće.
Svoj članak Nolan je završio osvrćući se na značaj mladih stvaralaca a kao primer je naveo eksplozivni debi Kventina Tarantina 1990ih i kako je taj autor oblikovao film s kraja 20. i početka 21. veka.