sebastian_loebRELI
Majstori vožnje na Novom Zelandu – može li neko brže od Loeba
Imali su tri nedelje odmora takmičari iz Svetskog reli šampionata posle napornog takmičenja u Turskoj. Međutim, idila je gotova, a danas na Novom Zelandu počinju nova iskušenja.
Reli na Novom Zeleandu u kalendaru je već 40 godina, što ga čini najstarijim u šampionatu. Oduvek je bio poznat po brzim i izazovnim etapama na kojima je ipak bila moguća odlična kontrola automobila. Po lepom vremenu etape mogu biti fantastične za vožnju, ali kada padne kiša pretvaraju se u blato i umeju da budu veoma klizave. Za dobar rezultat na Novom Zelandu potrebna je hrabrost, ali velike brzine koje automobili postižu znače da će i najmanja greška u vožnji biti surovo kažnjena.
Pre dve godine je Novi Zeland osvojio Sebastijan Loeb, a po rezultatima u dosadašnjem toku sezone važi za najvećeg favorita. Pitanje je da li će neko od konkurenata uspeti da prekine niz od tri pobede koje je Supe Seb ostvario u Meksiku, Jordanu i Turskoj.
Sudeći po rezultatima na jučerašnjem treningu to bi moglo da se dogodi. Na 1,5 kilometara dugoj deonici izabranoj za trening najbrži je bio Jari-Mati Latvala u Ford Fokusu kome je za tu deonicu trebalo 1:07,3 minuta da je pređe. Drugi je bio Sebastijan Loeb, koji je od Latvale bio sporiji svega dve desetinke, dok je samo desetinku bio sporiji Miko Hirvonen, klupski drug Latvale, na trećem mestu.
Bio sam odlučan da postavim najbolje vreme, jer sam u prošlosti na ovoj podlozi bio sporiji od Citroena – rekao je Latvala, koji je najbrže vreme postavio u šestoj vožnji. – Borili smo se sa asfaltnom podlogom u Australiji prošle godine, ali mislim da smo sada pronašli podešavanje za auto koje nam daje oštrinu.
S druge strane Loeb je bio zadovoljan iako je bio sporiji od Latvale, svestan da je ovo ipak bio samo trening
Nije ovo bio težak trening, ali nismo uspeli da ostvarimo dobar osećaj na ovoj trasi koja će biti i etapa na samom takmičenju. Ipak, trening nam daje priliku za poslednja podešavanja automobila, ali bez odrađenih testiranja pre takmičenja nismo mogli mnogo da uradimo – objasnio je Loeb.
Nije se najbolje završio reli na Novom Zelandu 2008. za Miku Hirvonena. Tada je Finac bio u vođstvu sve dok se nije pojavio problem sa gumom zbog kojeg je izgubio ceo minut i pao na treću poziciju. Bez obzira na loše iskustvo Hirvonen se raduje ovom reliju.
Uzbuđen sam zbog dolaska. Ovo je prelepa zemlja i uvek smo srdačno primljeni. Zato mi je ovaj reli, pored onog kući u Finskoj najdraži. Ovo je brz i zabavan reli, a i duži je od drugih, što je dobro – lepo je Hirvonenu na ostrvu.
Peter Solberg, trenutno drugoplasirani u šampionatu, bio je na poslednjoj proveri pred današnji start relija, četvrti u privatnom Citroenu C4, dok je peto vreme ostvario klupski kolega Super Seba, Španac Dani Sordo.
PLASAMAN VOZAČA
1. Sebastijan Loeb (Francuska, Citroen Total tim)     93
2. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          53
3. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   52
4. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            47
5. Sebastijan Ožije (Francuska, Citroen junior tim)    45
6. Dani Sordo (Španija, Citroen Total tim)     24
7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  22
8. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          20
9. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  18
10. Kimi Raikonen (Finska, Citroen junior tim)         14
ŠAMPIONAT TIMOVA
1. Citroen Total tim     126
2. BP Ford Abu Dabi tim       111
3. Citroen junior tim    75
4. Stobart M-Sport Ford tim   56
5. Mančiz Ford tim     26
Povezana vest:  DAKAR RELI 2011, Al Atija smanjio zaostatak, Sagmajster 65.