Michel CamiloMišel Kamilo na 30. Beogradskom džez festivalu

Sa ponosom objavljujemo da će svečano zatvaranje jubilarnog Beogradskog džez festivala biti na istom mestu na kome je festival i počeo 1971. godine: u Domu sindikata, 27. oktobra 2014. zatvorićemo festival uz najvećeg pijanistu latino džeza, Mišel Kamila (Michel Camilo) i njegov Trio.
Od 24. do 27. oktobra publika će imati priliku da prati trideseti Beogradski džez festival , koji je koncipiran kao svojevrsna rekapitulacija važnih muzičkih tokova predstavljenih u proteklih deset godina od obnavljanja ove manifestacije.
Podsećamo vernu publiku Beogradskog džez festivala da su sve ulaznice za koncerte na prošlogodišnjem Festivalu bile rasprodate, te da na vreme obezbede ulaznice za ovogodišnji program. Na Blagajni Doma omladine Beograda i preko EVENTIM mreže do srede 3. septembra još uvek je dostupan ograničen broj kompleta ulaznica za glavni program (najmanje 8 koncerata u 4 večeri), po izuzetno privilegovanoj ceni od 2900 dinara! Od 3.9. će nova cena kompleta ulaznica iznositi 3300 dinara.
Dominikanac Mišel Kamilo je najvirtuozniji pijanista na svetu, uključujući i klasičare. Tako atraktivno, brzo, žestoko i strastveno niko ne svira. U svojoj umetnosti Kamilo vešto spaja čisti džez i latinoameričku muziku. Njegovo gostovanje biće posebno atraktivno profesionalnim muzičarima, džezerima i klasičarima, zbog ekspresivnog pristupa instrumentu. Muzički događaj koji je Beograd dugo čekao!
Beogradski džez festival je već preko 40 godina ključna i nezaobilazna džez svetkovina za sve iskrene i posvećene ljubitelje ovog muzičkog pravca. Nema mnogo festivala u Evropi koji su stigli do tako značajnog jubileja kao što je trideseto izdanje, a Beograd ima upravo tu čast da ove godine proslavi dugovečnost jedne od svojih naprepoznatljivijih i najuspešnijih manifestacija.
Uskoro će biti objavljen kompletan program 30. BDžF i počinje prodaja pojedinačnih ulaznica.
Pijanista i kompozitor Mišel Kamilo je rođen u Santo Domingu, Dominikanska Republika, 1954. godine. Kad je u pitanju klavirska muzika, svakako se radi o najvećem latino-džez muzičaru i kompozitoru današnjice, koji se razvijao pod uticajem Kit Džereta, Oskar Pitersona i Bil Evansa, a prve uspehe doživeo kao član čuvenih orkestara Tito Puentea i Pakito D’ Rivere, pre nego što je neverovatnu svetsku slavu stekao kao solo umetnik.
Fasciniran muzikom još od ranog detinjstva, komponovao je svoju prvu pesmu sa samo pet godina. Studirao je na Nacionalnom konzervatorijumu, a već sa šesnaest godina postao je član Nacionalnog simfonijskog orkestra. U nastojanju da proširi svoje muzičke vidike, 1979. se seli u Njujork, gde je nastavio studije na „Mannes & Juilliard School of Music“. Kamilovu kompoziciju koja je definisala pravac razvoja modernog latino džeza „Why not?“ je Pakito D’ Rivera snimio je kao naslovnu melodiju jednog od svojih albuma, a slavni „The Manhattan Transfer“ su sa njom osvojili Gremi nagradu za vokalnu verziju 1983. godine.
Kamilo je debitovao u Karnegi Holu sa svojim triom 1985. godine i od tada je postao istaknuta ličnost u svetu muzike, koja redovno nastupa u Sjedinjenim Američkim Državama, u Evropi, Aziji… Novembra 1988. usledio je početak saradnje sa velikom izdavačkom kućom „Sony“, izdavanjem albuma pod nazivom „Mišel Kamilo“, koji je postigao momentalan uspeh i održao se na vrhu liste najboljih džez albuma narednih deset nedelja. Njegov sledeći album, „On Fire“, izglasan je za jedan od top tri džez albuma godine od strane Bilborda, a devedesetih godina album „On the Other Hand“ bio je među deset najboljih džez albuma. Sva tri izdanja završila su poziciji broj jedan u Radio AirPlay.
Popis uspešnih kompozicija, snimaka i drugih dostignuća Mišel Kamila tokom 90-ih godina je ogroman: njegovu kompoziciju „Caribe“ snimili su su pijanisti Katia i Mariel Lebek i legendarni Dizi Gilespi 1991. godine. Billboard magazin izabrao je album „Rendezvous“ za jedan od najboljih džez albuma 1993. godine. Oskarom nagrađivani režiser, španac Fernando Trueba, 2001. godine koristio je muziku Mišel Kamila za poznati latino džez film „Calle 54“ .
Pored aktivne karijere kompozitora i pijaniste, Kamilo predaje i nastupa na mnogim fakultetima i koledžima širom Evrope i SAD, uključujući New York University, Berklee School of Music, MIT, William Paterson College i Puerto Rico Conservatory.
U novembru 2001. nagrađen je odlikovanjem „Silver Cross“ Reda Duarte, „Sanchez i Mella“. Odlikovao ga je predsednik Dominikanske Republike, a to je najviša čast koja se može ukazati od strane države. Godina 2002. bila je posebna za ovog kompozitora, sa dva uspešna albuma, „Classical“ i “ Jazz“, dok je izdavačka kuća Decca objavila njegova dela Koncert za klavir i orkestar, Svitu za klavir, gudače, harfu i Karibe (Concerto for Piano & Orchestra, Suite for Piano, Strings and Harp & Caribe), kako bi obeležila njegov veliki koncert u Kenedi centru za izvođačku umetnost u Vašingtonu.
Mišel Kamilo je danas ne samo jedan od najboljih pijanista na sceni, već i jedan najuvaženijih džez muzičara, pravi ambasador kako latino kulture, tako i džez muzike u svoj njenoj veličanstvenoj lepoti.
Osnovan 1971. godine, Beogradski džez festival je prvih godina kroz saradnju sa legendarnim Newport Jazz Festivalom, uspeo da dovede u našu zemlju najbolja svetska džez imena. Tokom sledećih godina je bio deo talasa novih velikih manifestacija (BITEF, FEST…) koje donose liberalan duh i sveža umetnička razmišljanja u našu sredinu. Mnogobrojni nezaboravni koncerti i posleponoćne sešn svirke, ostali su upisani u kolektivno iskustvo Beograđana kao vrhunski generacijski doživljaji, koji se pamte ceo život. Tokom sedamdesetih i osamdesetih, džez se definitivno nametnuo kao važan kreativan tok muzičke scene u Jugoslaviji, između ostalog i zahvaljujući povezanosti sa svetskim tokovima koju je garantovao i Beogradski džez festival.
Mada su nas nesrećna zbivanja i raspad zemlje odvojili od tokova svetskog džeza od 1990. godine, zahvaljujući naporima Doma omladine Beograda, kao organizatora i producenta, i Grada Beograda, kao osnivača, Beogradski džez festival počinje novi život 2005. godine, brzo vrativši svoj veliki međunarodni ugled i obnavljajući publiku u našoj zemlji. Upravo je mlada generacija koja je na našem festivalu otkrila nove lepe stranice džez muzike, svojim velikim interesovanjem pogurala izbor umetnika ka XXI veku. Današnji Beogradski džez festival je širom sveta prepoznat kao veliki međunarodni umetnički događaj, presek rada najuzbudljivijih savremenih autora, susret evropske i američke škole, i njihovo muzičko druženje sa publikom koja savršeno poznaje muziku. O tome najbolje svedoče stalni hvalospevi u najvažnijim svetskim medijima koji prate džez muziku, kako Festivalu tako i ovdašnjoj publici.

Povezana vest:  U nedelju polufinale Demo Mastersa