Opel Corsa, ADAM S, Mokka, 2.0 CDTI motor: četiri svetske premijere u Parizu
Salonu automobila u Parizu od 4. do 19. oktobra. Nova Corsa, moderni i sportski ADAM S, Mokka sa novim 1.6 CDTI turbo dizel motorom od 100 kW/136 ks i 2.0 CDTI motor za modele Insignia i Zafira Tourer po prvi put će biti predstavljeni javnosti.
„Ove četiri svetske premijere predstavljaju dosledan nastavak naše ofanzive modela i pogonskih agregata“, rekao je dr Karl Tomas Nojman, izvršni direktor Opel grupacije. „Nova Corsa i ADAM S predstavljaju privlačna pojačanja našeg portfolija, a naši novi visokotehnološki motori trenutno predstavljaju najvići domet današnje dizel tehnologije“.
Novi najprodavaniji model sa ultra-modernim pomoćnim sistemima: Opel Corsa
Nova Corsa dolazu uz potpuno novu unutrašnjost koja odaje još snažniji utisak visokog kvaliteta i prostranosti, uključujući i najbolje povezani info-zabavni sistem IntelliLink, i ultra-moderne sisteme za pomoć vozaču. Druga generacija prednje kamere Opel Eye, sa prepoznavanjem saobraćajnih znaka, upozoravanjem na promenu trake, asistencijom za duga svetla, indikatorom rastojanja između vozila i sistemom za upozorenje na mogućnost čeonog sudara pružaju još bezbedniju vožnju. Novi, poboljšani i efikasni 1,0-litarski trocilindarski turbo motori, sa menjačima glatkog rada, novim vešanjem i optimizovanim upravljanjem pružaju udobnost i preciznost svetske klase. Kompaktni 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo motor u potpunosti izrađen od aluminijuma već je u skladu sa Euro 6 standardom. Dostupan je u dve konfiguracije, sa snagom od 66 kW/90 ks ili 85 kW/115 ks. I jedan i drugi motor daju 170 Nm obrtnog momenta pri samo 1.800 rpm. Dizajneri su ovoga puta napravili spoj dinamične siluete Corse tečnih, izvajanih linija sa preciznim detaljima karakterističnim za Opelovu nagrađivanu dizajnersku filozofiju. Nova Corsa je ovako opremljena kako bi model nastavio svoju uspešnu 32-godišnju karijeru u veoma zahtevnom segmentu malih automobila. Sa proizvodnih linija u Ajzenahu i Zaragozi trebalo bi da siđe krajem ove godine.
Moderan i neodoljivo sportski: Opel ADAM S
Prefinjen dizajn, energičan pogonski agregat i naravno brojne mogućnosti individualizacije predstavljaju karakteristike najnovijeg ADAMa, trkačkog modela ADAM S. Vozači koji žele malo sportskiji pogon, ispod haube mogu pronaći 1,4-litarski Turbo ECOTEC motor od 110 kW/150 ks. U kombinaciji sa manuelnim menjačem sa šest brzina, ovaj novi motor sa turbopunjačem impresionira svojim neverovatnim odzivom i maksimalnim obrtnim momentom koji odgovara malo življoj vožnji, što krivudave puteve čini idealnim terenom za ovu malu sportsku zvezdu. ADAM S od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 8,5 sekundi. Brzina koja uveliko prelazi 200 km/h moguća je uz ovaj motor. Ove sportske karakteristike vožnje poboljšava i posebno podešena šasija, razvijena posebno za ADAM S, kao i precizni, direktni sistem upravljanja. Ali ova džepna raketa zna da se ponaša i u slučaju opasnosti – velike OPC S kočnice, posebno konstruisane za točkove različitih veličina, omogućavaju odlične karakteristike kočenja. Sportski pedigre modela ADAM S je sasvim očigledan – dizajneri su mu dali prefinjen sportski stil kako spolja tako i iznutra. Naravno, i ADAM S poseduje Opelov nagrađivani, sofisticirani IntelliLink sistem koji nudi vrhunske aplikacije i mogućnosti povezivanja. Ovaj info-zabavni sistem je potpuno kompatibilan sa najnovijim pametnim telefonima baziranim na ANDROID i Apple iOS sistemima, što vozačima ADAMa omogućava potpuno povezivanje sa tehnologijom koja je jednostavna i bezbedna za korišćenje.
Najfiniji rad motora u klasi: Mokka 1.6 CDTI
Početkom 2015. godine, model Opel Mokka će biti dostupan uz potpuno novi Opelov 1.6 CDTI turbo dizel motor od 100 kW/136 ks. Ovaj neverovatno kompaktni četvoro-cilindarski motor koji je već nazvan „šapćući dizelaš“ (whisper diesel) zameniće sadašnji 1,7-litarski dizel motor na liniji modela Mokka. Novi motor pruža više snage i veći obrtni moment – 6 ks i 20 Nm više – i to uz manju zapreminu, kao i znatno manju potrošnju goriva. Živahni 1.6 CDTI je deo nove porodice Opelovih motora izrađenih u potpunosti od aluminijuma. Verzija od 100 kW/136 ks dostiže 85 ks po litri – što je rezultat bez premca u toj zapreminskoj klasi. Maksimalna brzina je preko 190 km/h. Ovaj šapćući dizelaš je takođe i neverovatno ekonomičan i bolji prema okruženju: sa Opelovim preciznim manuelnim sistemom prenosa sa šest brzina i standardnim Start/Stop sistemom, 1.6 CDTI Mokka troši samo 4,1 l/100 km u kombinovanom režimu uz emisije od samo 109 g/km CO2. To je gotovo 0,5 l/100 km goriva i 11 g/km CO2 manje nego na prethodnoj verziji od 1,7 litara. Ovaj novi dizel motor je u skladu sa strogim Euro 6 standardom. Još neki od činilaca koji doprinose snazi i čistoći motora su VTG turbo punjač (turbina sa varijabilnom geometrijom) i sistem ubrizgavanja goriva sa zajedničkim kanalom koji radi pod visokim pritiskom. Zahvaljujući vrhunskim kompjuterskim simulacijama i nekoliko krugova optimizacije, konstruktori su uspeli da smanje stvaranje buke, vibracija, i da poboljšaju finoću rada maotora.
Što više energije sa što manje goriva: Novi 2.0 CDTI za modele Insignia i Zafira Tourer
Dostupna od sledeće godine, nova generacija Opelovih 2,0-litarskih turbo dizel motora poseduje sve poželjne osobine. Sa 125 kW/170 ks i pozamašnim obrtnim momentom od 400 Nm, zameniće sadašnji dizel motor od 120 kW/ 163 ks na modelu Insignia i motor od 121 kW/165 ks na modelu Zafira Tourer, koji imaju obrtni moment od 380 Nm. Ovaj visoko-efikasni motor koji je usklađen sa Euro 6 standardom isporučuje šest odsto više snage i 14 odsto više obrtnog momenta, istovremeno smanjujući potrošnju goriva i CO2 emisije. Ništa manje važno nije ni to što je ovaj motor karakteriše neverovantno tih i fin rad, što je posledica Opelove želje da se fokusira na „zvučni inženjering“ u cilju smanjenja NVH (buka, vibracije, groboća) karakteristika. Novi dizajn motora sa aluminijumskim glavama cilindara, kao i odvojeni poklopac motora sa izolovanim učvršćenjima i zaptivačem, takođe pomažu pri smanjenju buke. Novi 2.0 CDTI motor je čist koliko i benzinski motori uz Opelov BlueInjection sistem selektivne katalitičke redukcije (SCR), koji obezbeđuje usklađenost sa Euro 6 standardom. BlueInjection predstavlja proces naknadnog uklanjanja azotnog oksida iz izduvnih gasova motora. Sasvim male količine rastvora AdBlue®, bezopasne tečnosti čiji su sastojci urea i voda, ubrizgavaju se u izduvne gasove pre ulaza u SCR katalizator i nizvodno od DPF filtera čestica. Ovaj rastvor se odmah pretvara u amonijak (NH3), koji se absorbuje u SCR katalizatoru. Azotov oksid (NOx) u prolazećim izduvnim gasovima se zatim kroz hemijsku reakciju sa amonijakom selektivno redukuje na bezopasni azot i vodenu paru.
.