Opel ADAM S: Energična sportska zvezda dostupna već od 18.690€*
Rüsselsheim. Knjige porudžbina za novu sportsku perjanicu porodice ADAM su sada otvorene – od početka sledeće godine, ADAM S ne samo što će biti predstavljen kod Opelovih dilera, već će biti na raspolaganju za kupovinu. Dostupan od 18.990 evra (sa uključenim PDV-om u Nemačkoj), kompaktni „snagator“ je u svom elementu na drumu, željan da pokaže svoj primarni kvalitet: čistu zabavu u vožnji.
„ADAM S je najsnažnija verzija ADAM porodice“, objašnjava Jirgen Keler (Jürgen Keller), izvršni direktor prodaje, marketinga i postprodaje u Nemačkoj. „150 ks i 220 Nm maksimalnog obrtnog momenta su premise koje obećavaju; u kombinaciji sa lakim baratanjem, preciznim upravljanjem i izuzetnim kočnicama, posedujemo sve atribute koje jedan istinski sportista treba da ima. ADAM S je kreiran za vijugave planinske puteve, gde svaka uzbrdica ili nizbrdica predstavlja čisto zadovoljstvo u vožnji.“
Uz ADAM S su takođe dostupne brojne mogućnosti individualizacije, i to kada govorimo o elementima karoserije, krovu i enterijeru, koji potpisuje sportske karakteristike ADAM S modela, što ga čini istinskim šampionom personalizacije među ostalom ADAM „sabraćom“.
1,4 litarski turbo: impresivne performanse i obrtni moment
„Dušu i srce“ novog atlete u proizvodnoj liniji ADAM-a predstavlja 1,4 litarski turbo agregat sa 110 kW/150 ks i 220 Nm maksimalnog obrtnog momenta dostupnog između 2.750 i 4.500 o/min. Motor je uparen sa preciznom šestostepenom transmisijom sa sportskim prenosnim odnosima, što obezbeđuje savršen kontinuitet pri bilo kojoj brzini. U ovoj postavci, ADAM S ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 8,5 sekundi. Međuubrzanje u petom stepenu prenosa od 80 do 120 km/h iznosi 7,9 sekundi. Snaga pogona i otpor vazduha pobijaju jedno drugo pri brzini od 210 km/h.
1,4 litarski turbo je u skladu sa strogim Evro 6 standardima emisije štetnih gasova, uz prosečnu potrošnju goriva od 5,9 litara benzina na 100 km u kombinovanom ciklusu. Faze rada tandema bregastih osovina omogućavaju kontinuirani, promenljivi program rada ventila, a turbo punjač integrisan u izduvnu granu redukuje masu i obezbeđuje kompaktne dimenzije kompletnog paketa. Komponente koje dalje doprinose smanjenju mase uključuju blok motora od livenog gvožđa sa šupljom strukturom nosećeg rama, šuplje livene bregaste osovine i plastičnu usisnu granu.
ADAM S: Kralj krivina sa sportskim dizajnom
Nezavisno od svojih pogonskih mogućnosti, ono što ADAM S najviše „voli“ su krivine. Njegov omiljeni teren predstavljaju krivudavi seoski putevi, gde njegova posebno podešena šasija i oštro sportsko upravljanje naglašavaju vozne karakteristike. Takođe, ova „džepna raketa“ pruža izvanredno mehaničko prijanjanje kada je to potrebno, a performantne kočnice obezbeđuju sjajne kočione parametre i definisanu tačku pritiska, što donosi neophodan osećaj pri dinamičnoj vožnji. Crvene kočione čeljusti se mogu videti iza opcionih 18 inčnih „Typhoon“ alu naplataka.
Prednji spojler, posebno oblikovani bočni pragovi i proširen zadnji odbojnik karakterišu karoseriju „mišićavog“ sportiste, i jasno ga razdvajaju od ostatka porodice ADAM. Sportski izgled zaokružuju zadnji spojler i hromirani završetak izduvne cevi kada je spoljašnjost u pitanju, a sportske papučice i ADAM S ekskluzivna Recaro sportska sedišta (1.300 evra)* kada je reč o unutrašnjosti automobila.
*cene u Nemačkoj