Srbija kao filmska destinacija
Srpska filmska asocijacija (SFA) promovisaće Srbiju kao filmsku destinaciju za snimanje inostranih produkcija na festivalu u Kanu gde će učestvovati na marketu „Marće du Film“ i „Producentskoj mreži“, najavila je izvršni direktor SFA Ana Ilić.
Prethodno se SFA, uz podršku USAID Projekta za razvoj konkurentnosti Srbije, po drugi put predstavila na sajmu lokacija u Santa Moniki, koji već 25 godina organizuje Međunarodna asocijacija filmskih komisija. SFA je zvanični član te asocijacije od februara ove godine.
Na sajmu su neposredna konkurencija Srbiji bili Jordan (u kojem je pre dve godine snimljen „Katanac za bol“) i Maroko (gde je nedavno završen drugi nastavak hita „Seks i grad“), što pokazuje ambicije zemalja da se uključe u filmsku industriju bez obzira na veličinu domaće kinematografije.
Iz našeg regiona bile su prisutne Češka, Mađarska i po prvi put Hrvatska, koju je predstavljala jedna producentska kuća, dok su Rumunija i Bugarska izostale.
Pored predstavljanja na sajmu, SFA je organizovala sastanake sa producentima iz nezavisnih kompanija, ali i velikih studija kako što su Univerzal, Fox, CBS, Walden Media, Columbia, Dream Works.
SFA nastoji da obezbedi jasnu i pozitivnu poruku o filmskom sektoru u Srbiji kako bi podstakla internacionalnu produkciju u našoj zemlji.
Prema rečima Ilićeve, „primetan je rast interesovanja za Srbiju kao novu destinaciju“, a dobar glas onih koji su već radili u Srbiji širi se, naročito zahvaljujući visoko kvalitetnom projektu „Koriolan“.
U proteklih godinu dana Srbiju su obišli strani producenti u potrazi za lokacijama za projekte ukupne vrednosti preko 360 miliona dolara.
Međutim, još se očekuje da Vlada uvede najavljene podsticajne mere za privlačenje stranih filmskih i televizijskih produkcija u Srbiju, čime bi se uposlilo više od 4.000 domaćih filmskih radnika i još hiljade onih koji rade u drugim granama privrede, a koje daju podršku produkcijama poput ugostiteljstva, drvne i tekstilne inudstrije, transporta, ukazuju u SFA.