Prva kompanija za prodaju svetskih prava za filmove iz regiona „Soul Food“ vrlo zapažena na Kanskom festivalu
Srpska kinematografija je na ovogodišnjem Kanskom filmsku festivalu predstavljena i kroz aktivnosti kompanije „Soul Food“, koja nastupa na najvećem svetskom filmskom marketu, čuvenom „Marche du film“.
Po prvi put, jedna kompanija iz Srbije se na Kanskom filmskom marketu bavi plasmanom, promocijom i prodajom domaćih i regionalnih filmova. Pojava ove kompanije i program koji nudi izazvala je veliko interesovanje, što dokazuje činjenicu da je kinematografija iz istočne Evrope i dalje vrlo interesantna. Osim prilike da se svet upozna sa ovdašnjom kinematografijom, domaći producenti i autori na ovaj način dobijaju još jedan važan prozor u svet.
Nastup „Soul Food“ kompanije na Kanskom festivalu omogućio je kvalitetniju prezentaciju i širu dostupnost domaće kinematografije na svetskom tržištu, kinematografije u čiju je proizvodnju država Srbija uložila novac, a koja do sada nije imala mogućnosti da bude adekvatno i kontinuirano zastupljena i predstavljena na filmskim marketima.
U katalogu su, osim filmova koji su vec prošli domaću distribuciju (kao što je „Turneja“ Gorana Markovića), i filmovi koji tek treba da uđu u distribuciju. Među njima je i „Neke druge priče“, regionalni film koji je izazvao veliko interesovanje različitih festivala, počev od Marsejskog festivala autorki sa Mediterana, do festivala u Lokarnu. U ponudi je i novi film Miše Radivojevića „ Kako su me ukrali Nemci“, koji je takođe izazvao veliko interesovanje profesionalaca u industriji.
-Bez imalo lažne skromnosti, budući da smo ponudili nešto sasvim drugačije na tržištu, opravdali smo ime svoje komanije „ Hrana za dušu“, i sudeći po prvim reakcijama, ne zadugo bićemo jedno od glavnih jela na meniju Marche du film“ – kaže Miroslav Mogorović, vlasnik producentske kuće „Art and Popcorn“ koja je, uz distributersku kuću „Megacom film MCF“, partner i idejni tvorac ovog projekta od regionalnog značaja.
„Soul Food“ teži tome da bude jedan od značajnih regionalnih brendova, kao i važan faktor u promociji ne samo srpske i regionalne kinematografije, već i kulture uopšte.