Sales Hunter – domaća aplikacija za jeftinu kupovinu
Šta se dešava kada se u XXI veku okupe studenti sa preduzetničkim duhom? Naprave mobilnu aplikaciju. Zašto baš mobilne aplikacije? Najbolji odgovor će dati jedna zanimljiva pitalica, koja glasi: Koje su tri stvari koje danas svaki čovek uvek ima kod sebe? Novčanik, ključevi i telefon. A koja od te tri stvari jedina ima potencijal da zameni druge dve? Telefon.
Promena je postala osnovna karakteristika modernog društva, tehnologija menja davno stečene navike i prakse. Na promenu navika značajan uticaj imaju upravo mobilne aplikacije, koje su „uvek uz korisnike“. Na razvijenim tržištima, sa velikim brojem korisnika, postoji i veliki broj različitih aplikacija koje služe za zadovoljenje realnih potreba korisnika. U Srbiji, sa druge stane, još uvek ne postoji dovoljno „lokalnih“ aplikacija, koje su osmišljene i kreirane upravo za domaće korisnike. Međutim, u poslednje vreme, sve veći broj kompanija koje posluju na domaćem tržištu shvata značaj pitalice sa početka teksta i počinje da prepoznaje pogodnosti mobilnih aplikacija za izgradnju odnosa sa klijentima. Sa druge strane, mobilne aplikacije, kao poduhvati koji zahtevaju relativno malo početno ulaganje, predstavljaju idealne start—up projekte za mlade preduzetnike, kroz koje mogu da ostvare svoje ambicije.
Vođena upravo tom ambicijom, tri studenta Fakuleta organizacionih nauka su došla na ideju da analiziraju fenomen kupovine odeće u Srbiji. Šta su zaključili? Prvo, način života u Srbiji se menja, slobodnog vremena koje može biti iskorišćeno za kupovinu je sve manje. Drugo, trend iz Evrope, gde se odeća i obuća kupuju skoro isključivo na rasprodajama, polako uzima maha i u Srbiji. Fokus potrošača na rasprodaje je pojačan zbog krize u Srbiji, za koju se može reći da je hronična. Na osnovu ovih zaključaka, nastala je aplikacija koja možda može da promeni način kupovine u Srbiji – Sales Hunter.
Naime, aplikacija Sales Hunter prati popuste i akcije u nekoliko gradova u Srbiji. Korisnici imaju mogućnost da odaberu svoje omiljene prodavnice, i kada god se u tim prodavnicama pojavi novi popust ili akcija, korisnici će dobiti notifikaciju. Na taj način će biti u mogućnosti da izbegnu dobro poznatu situaciju da su sve najatraktivnije stvari već rasprodate ili da nema odgovarajućih brojeva.
Sa druge strane, korisnici u samoj aplikaciji, na jednom mestu, imaju podatke o tačnim lokacijama prodavnica, brendovima, odnosno kategorijama proizvoda koje u njima mogu pronaći. Postoje i dodatne opcije, kao što je davanje komentara na popuste, koji omogućavaju interakciju između korisnika, i stvaranje realnije slike o tome kakvi nas popusti očekuju u prodavnicama.
Aplikacija trenutno prati popuste u preko 500 prodavnica u Beogradu, Novom Sadu, Nišu Kragujevcu i Inđiji, a ovaj tim mladih preduzetnika kaže da uskoro planiraju da se prošire na druge gradove u Srbiji. Aplikacija je dostupna za uređaje sa Android i sa IOS operativnim sistemom.
Od kraja januara, aplikaciju je preuzelo preko 18.000 ljudi u Srbiji, što možda nagoveštava početka promene načina kupovine u Srbiji. A s obzirom da su studenti su već dobili ponude za saradnju iz Švajcarske, Crne Gore i Hrvatske, možda je ovo jdna od start-up ideja koja ima potencijal da postane globalna. Vreme će pokazati… Za sada, ovo je dobar primer preduzetništva mladih i studentske incijative, ali i veoma korisna alatka za pomoć u kupovini.