Zadužbina Nikole Spasića konačno služi svojoj nameni
Zgrada Zadužbine Nikole Spasića, velelepno zdanje u Knez Mihailovoj ulici ostavljeno u amanet trgovcima i poslovnim ljudima njegovog vremena, nakon više decenija od danas ponovo služi svojoj prvobitnoj nameni – okupljanju preduzetnika koji vode sopstveni posao.
Iz prostorija na Topličinom vencu u zgradu u Knez Mihailovoj ulici preseljen je Smart ofis (Smart Office), prvi „coworking” prostor u Srbiji koji funkcioniše po principu „rent a desk”. On već tri godine uspešno okuplja preduzetnike-slobodnjake, honorarce i kreativce različitih profila koji traže prostor za rad, razmenu ideja i poslovno umrežavanje.
Razlog za preseljenje je sve veća zainteresovanost frilensera (freelancer) u Srbiji za “coworking” koncept rada, koji pruža sve neophodne uslove za poslovanje uz minimalne troškove i veliki potencijal za ostvarivanje uzajamne poslovne saradnje slobodnjaka i start-up firmi koji dele zajednički prostor.
„Nakon tri godine, praktično pionirskog rada u dovođenju ovakvog koncepta u Srbiju, prostor na Topličinom vencu je postao mali za sve one koji su želeli da se tamo usele. Bilo da su želeli da prestanu sa radom od kuće, bilo da su išli u potragu za finansijski pristupačnijim poslovnim prostorima, svi su dolazili na istu adresu i morali smo pronaći drugi, veći prostor. Činjenica da je igrom slučaja to postala zgrada koju je Nikola Spasić zaveštao da služi upravo ovoj nameni, okupljanju i umrežavanju poslovnih ljudi i preduzetnika, za nas predstavlja veliku čast koja pomalo i obavezuje”, pojašnjava Miroslav Mijatov, osnivač „coworking“ koncepta u Srbiji.
Broj „coworking“ prostora u Srbiji konstantno raste, a razlog pre svega leži u činjenici da je oblast frilensinga (freelancing) vrlo perspektivna ne samo u svetu, nego i kod nas. To najbolje pokazuju podaci sa „UpWork“ platforme, vodeće svetske internet platforme za frilensere. Naime, oni su samo u 2014. godini zapošljavali oko 40 000 slobodnjaka iz Srbije, koji su, u poređenju sa 2013. godinom ostvarili rast prihoda od čak 76 odsto. Frilenseri iz Srbije zauzimaju 23. mesto po brojnosti, a 11. po ukupnim isplatama, što je znak da ova vrsta poslovanja ima veliki potencijal.