amy-winehouse photo 1

Film „Ejmi“ otvara 11. festival Slobodna zona

Festival Slobodna Zona otvoriće 5. novembra u Sava centru dokumentarni film o slavnoj pevačici tragične sudbine „Ejmi“ u režiji Asifa Kapadije.
Fetsival se ove jeseni održava 11. put, traje do 10. novembra, a projekcije će biti u Beogradu, Novom Sadu i Nišu u sedam bioskopskih sala. Karte za film „Ejmi“ moći će da se kupe od 5. oktobra, najavili su danas organizatori.
Reditej Kapadija do sada je bio poznat po dugometražnom dokumentarcu „Sena“ o jednom takođe tragičnom junaku – šampionu Formule 1 Ajertonu Seni.
Njegov novi film posvećen je Ejmi Vajnhaus. Njen poslednji nastup ili makar najtragičniji deo snimljen je mobilnim telefonom 18. juna 2011. na Kalemegdanu u Beogradu. Umesto trijumfalnog povratka na scenu, Ejmi umire mesec dana kasnije od trovanja alkoholom u svom domu u Londonu.
Tokom samo osam godina duge karijere njena krhka pojava, retro frizura, pogled oivičen ajlajnerom, ekscesi u javnosti, narkotici i alkohol sa jedne i nezaboravni glas i izuzetan talenat sa druge strane, bili su pravi magnet za medije. Njena prerana smrt u 27. godini medijski je ispraćena kao jos jedna klasična priča o životu i smrti rok zvezde.
Kapadiju, međutim, zanima ona druga Ejmi – osoba koja se krije iza naslova u tabloidima i van svetlosti reflektora, osoba koja je napisala sve one pesme, iz koje izvire taj neverovatni glas, navodi se u najavi.
Uz pomoć više od stotinu audio intervjua i bezbroj privatnih video snimaka koje su mu ustupile osobe bliske pevačici, ali i snimaka paparaca, Kapadija tokom više od tri godine rada na filmu virtuozno sklapa portret mlade, talentovane žene koja, rastrzana između ličnih problema i zahteva muzičke industrije, gubi bitku sa agresivnim medijima i na kraju i sa samom sobom.
Njena muzika je ključ za razumevanje njene duše i reditelj traži odgovore u tekstovima njenih pesama. „Rehab“, jedan od njenih najvećih hitova, opisuje mozda ključni momenat u njenom životu – na nagovor prvog menadžera i prijatelja Nika Šimanskog, Ejmi je na korak od odlaska na odvikavanje. Paradoksalno, njen otac smatra da to nije potrebno i ona ostaje sama sa svojim demonima.
Kada je pet godina kasnije menadžment praktično natera da izađe na scenu u Beogradu to je poslednji čin drame. U arhivskim snimcima koje Kapadija koristi u filmu Ejmi nas gleda pravo u oči, jedan na jedan.
„Ejmi će vas naljutiti, biće vam neprijatno, skretaćete pogled, možda i plakati – zato što je to film o nama i vremenu u kome živimo. Vremenu u kome je sve ogoljeno i javno, jeftino i na prodaju, u kome je (u) medijima sve dozvoljeno osim istine i pravih emocija“, navodi se u najavi.

Povezana vest:  Filmski festival u Kanu ove godine nudi 49 filmova