GT Concept, Mokka X i Astra – Uzbudljiva Opelova postava za Ženevu
Opel će demonstrirati svoju samouverenost, strast za automobilima, kao i svoju viziju sportskog automobila budućnosti na 86. Međunarodnom salonu automobila u Ženevi (od 3. do 13. marta 2016.), što podrazumeva svetsku premijeru GT Concepta, direktnog naslednika Experimentala GT, koji je bio prvi konceptni automobil ikada, predstavljen od strane jednog evropskog proizvođača, i to 1965. Dalje, proizvođač automobila sa sedištem u Riselshajmu, otkriće publici novu Mokku X. Novi SUV iz B segmenta ima za cilj da nastavi uspeh svog prethodnika sa još poželjnijim spoljnjim izgledom i dizajnom enterijera, kao i remek-delom kada je reč o modernoj info-zabavnoj ponudi. Nova Astra će takođe zauzeti centralno postolje na Opelovom štandu u hali 2 Palexpoa (štand broj 2231). Opelova zvezda iz C segmenta ne samo što će demonstrirati svakodnevnu upotrebljivost, već i svoje sportske potencijale kroz Astru TCR, koja takođe ima svoju međunarodnu premijeru. Šef Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann), otkriće sve novitete tokom Opelove konferencije za štampu, koja će se održati 1. marta u 11h po srednjevropskom vremenu.
„Naše ženevske zvezde ističu upravo ono šta Opel predstavlja danas. GT Concept pokazuje da smo inovativni i da imamo jasnu viziju kada je reč o putu koji je pred nama. Nova Astra i nova Mokka X pokazuju da mi imamo sluha za naše kupce, kao i da ih stavljamo u sam centar svega što radimo, na taj način što kreiramo automobile koji su poželjni i priuštivi. Takođe, Astra TCR pokazuje da obraćamo pažnju na naše nasleđe i kada je automobilizam u pitanju, sa svim onim emocionalnim konotacijama koje automobilski sport podrazumeva“, izjavio je šef Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann).
GT Concept: Puritanski sportista budućnosti
Godina 2016. je veoma važna u Opelovoj istoriji dugoj 154 godine, jer za zadatak ima da označi najveći zaokret u istoriji automobilske industrije. Prodajne brojke rastu a kompanija pokazuje svoje posvećivanje uzbudljivoj budućnosti kroz svoju viziju priuštivog sportskog automobila, a reč je zapravo o GT Conceptu, koji će definitivno biti jedan od hitova Salona automobila u Ženevi. GT Concept ima sve što je potrebno da bi imponovao automobilskim entuzijastima, bilo kojoj starosnoj grupi da pripadaju. Ovaj rasni atleta sa srednje-centralno postavljenim motorom i pogonom na zadnje točkove je direktan potomak Opela GT iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka, ali i Monza Concepta, koji je bio predstavljen u Frankfurtu 2013. On je Opelovu filozofiju skulpturalnog dizajna postavio na viši nivo. Ovaj sportski automobil je u isto vreme avangardan i puritanski, odbacujući sve što bi moglo na naruši čistu formu. GT Concept ne poseduje ručke vrata niti spoljnje retrovizore, kao ni suvišne dekorativne elemente. Ovde imamo posla sa dinamičkom vozačkom mašinom, koju karakterišu tipične proporcije sportskog automobila sa dugom haubom motora i izuzetno kratkim prepustima, ali i odvažnom crvenom potpisnom linijom, koja horizontalno deli karoseriju automobila. Odsustvo poklopca prtljažnika, intrigantan i inovativan dizajn vrata, centralni dvostruki izduv, izgled volana i naravno naziv, sve to podseća na originalni GT. Međutim, GT Concept nije puki imitator svog pretka: on na novi način oživljava inovativni, odvažni i uzbudljivi duh originalnog GT-a bez bilo kakve nostalgije ili nagoveštaja retro dizajna.
Kreiran kao popularan sportski automobil, ne kao nedostupan superautomobil, Opel GT Concept poseduje moćni 1,0-litarski, trocilindarski turbo motor postavljen srednje-centralno. Ova ekstremno efikasna benzinska jedinica sa direktnim ubrizgavanjem goriva, razvijena je iz agregata poznatog iz ADAMa, Corse i nove Astre, a u ovom slučaju isporučuje 107 kW/145 ks i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta u sportskom trimu (vrednosti u kojima se očitava prosečna potrošnja Opel GT Concepta još uvek nisu dostupne). Turbo snaga se šalje na zadnju osovinu sa mehaničkom blokadom diferencijala preko šestostepene sekvencijalne transmisije, kojom se upravlja putem polugica na upravljaču. Ovaj dvosed sa ukupnom masom ispod 1.000 kilograma, do „stotke“ ubrzava za manje od osam sekundi, uz maksimalnu brzinu od 215 km/h.
Avanturistički nastrojena i odvažna sa izuzetnom konektivnošću – Nova Mokka X
Pored GT Concepta, Opel će predstaviti još jednu svetsku premijeru u Ženevi u vidu nove Mokke X, koja će na tržište stići u jesen 2016. Mokka uživa u velikom uspehu još od lansiranja pre tri godine, a do sada je poručena u preko 500.000 primeraka. Da bi osigurao da Mokka X nastavi ovu uspešnu priču, Opel je svoj SUV model iz B segmenta sveobuhvatno „ponovio“. Tu je novo ime, sa oznakom „X“, koja označava avanturistički karakter, i koja će se naći na svim budućim Opelovim SUV i CUV modelima.
Novi dizajn spoljašnjosti Mokke X demonstrira odvažan stav. Novi izgled prednjeg dela je u sadejstvu sa novim Opelovim korporativnim rešenjem u vidu horizontalne maske hladnjaka u obliku krila i dominantnim, oštrim potpisom LED dnevnih svetala, takođe u obliku dvostrukog krila. Anfas je u isto vreme dobio preciznije i elegantnije oblikovane površine sa manje plastičnih insertacija. To je Mokki X donelo širi, snažniji i mišićaviji stav. Tema se nastavlja prema zadnjem delu vozila, sa još jednim LED svetlosnim potpisom u vidu „dvostrukog krila“, ali ovoga puta kod zadnjih signalnih svetala. Bokovi karoserije zadržavaju skulpturalne i elegantne forme uz prisustvo sportske note sa mišićavim i atletskim donjim linijama karoserije, sa akcentom na tipičnoj Opelovoj liniji u vidu „sečiva“, koja se uzdiže prema zadnjem delu vozila.
Kada je reč o unutrašnjosti, ambijent Mokke X je u potpunosti redefinisan sa kompletno novom armaturnom tablom, koja takođe ima svoju premijeru. Novi panel instrumentacije je organizovan oko horizontalnije oblikovanih elemenata. Ovo rešenje u isto vreme izgleda jednostavnije i čistije, kao i oštrije i preciznije u završnoj obradi. Centralni greben je takođe u potpunosti redizajniran sa novom generacijom ekrana info-zabavnih sistema osetljivih na dodir od 7 i 8 inča, koji zauzimaju centralnu poziciju. Ukupno gledajući, enterijer impresionira svojom rafiniranom elegancijom i čistijim dizajnom sa manje dugmića, jer su mnoge funkcije sada dostupne preko kapacitivnih ekrana osetljivih na dodir. Bez sumnje, Mokka X će biti jedno od najbolje povezanih vozila u svojoj klasi. Dve verzije nove generacije IntelliLink info-zabavnog sistema će uvesti svet pametnih mobilnih telefona u Mokku X putem Apple CarPlay i Android Auto funkcija. Dodatno, Opel OnStar je već sada lansiran u 13 evropskih zemalja, a proširiće se na još 16 zemalja tokom 2016. Naravno, biće dostupan za Mokku X od samog lansiranja. Ovaj sistem povezanosti i servisne asistencije predstavlja anđela čuvara u svakom automobilu. Pored navedenog, Mokku X pretvara u moćni 4G LTE Wi-Fi izvor internet signala (ova usluga je trenutno dostupna u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Holandiji i Španiji, a u toku godine će biti uvedena u još više zemalja).
Ispod haube, nova generacija 112 kW/152 ks 1,4-litarskog Direct Injection Turba će biti dostupna u kombinaciji sa šestostepenom automatskom transmisijom, Start/Stop funkcijom i adaptivnim pogonom na sve točkove (emisija CO2 i potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu, po preliminarnim podacima, iznose 154 g/km, odnosno 6,6 l/100 km).
Osim toga, inženjeri su još jednom ispratili Opelovu strategiju kreiranja inovativne tehnologije dostupne za široku grupu kupaca, i to uvođenjem sistema adaptivnih prednjih LED svetala (AFL LED). Novi AFL LED sistem automatski prilagođava svetlosni snop u odnosu na datu situaciju tokom vožnje, obezbeđujući najbolje moguće osvetljenje bez zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju. Ukupno gledajući, ovaj novi sistem poseduje devet različitih funkcija/obrazaca osvetljenja.
Laka, efikasna, praktična i uzbudljiva: Nova Opel Astra
Lakša, štedljivija i agilnija, a u isto vreme komfornija – kupci su se već sada uverili u vrline koje nude nova Astra i Astra Sports Tourer, jer su ove dve verzije Opelovog predstavnika u C segmentu već sada primile više od 100.000 porudžbina. Nova Astra reflektuje efikasnost svakom svojom komponentom. Verzija sa petoro vrata je do 200 kilograma lakša a Sports Tourer do 190 kilograma lakši u odnosu na odlazeći model. Ogromno smanjenje mase je rezultiralo značajno boljom agilnošću i ekonomičnošću.
Astrina paleta pogonskih jedinica takođe igra veliku ulogu što se unapređenja navedenog vozačkog iskustva tiče: svaka nova Astra poseduje potpuno novi agregat iz novog portfolija motorizacije. Benzinski i dizel motori zapremine do 1,6 litara kombinuju najviši mogući stepen efikasnosti sa izvanrednim odzivom. U Ženevi, novi dizel motor sa dvostepenim turbo punjačem, biće premijerno predstavljen kao perjanica među motorima koji kao pogonsko gorivo koriste evro dizel. Novi 1.6 BiTurbo CDTI ima izlaznu snagu od 118 kW/160 ks, uz maksimalni obrtni moment od 350 Nm. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, Start/Stop funkcijom i pneumaticima sa malim koeficijentom otpora pri kotrljanju, prosečnu potrošnju Sports Tourera svodi na 4,1 litar dizela na pređenih 100 kilometara (109 grama CO2 po kilometru – 108 grama u hečbeku sa petoro vrata).
Oba modela, i hečbek sa petoro vrata i Sports Tourer karavan, mogu da se pohvale značajnim povećanjem kabinskog prostora, uprkos redukovanju spoljnjih dimenzija (model sa petoro vrata) ili zadržavanju istih (Sports Tourer). Putnici na zadnjoj klupi uživaju u 35, odnosno 38 milimetara više prostora. Pored toga, Astra Sports Tourer može da ponese više prtljaga nego ranije – sada do 1.630 litara, odnosno 80 litara više u odnosu na prethodni model. Izdašnom prtljažnom prostoru je sada i lakše pristupiti zahvaljujući novim elektrifikovanim zadnjim vratima, koja se mogu otvarati ili zatvarati jednostavnim pokretom stopala ispod odbojnika.
Pored hečbeka i Sports Tourera, Opel će takođe po prvi put u Ženevi predstaviti novu Astru TCR, trkački model namenjen klijentima širom sveta. Snažni 2,0-litarski turbo motor sa 330 ks i 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta pogoni novog trkača iz Riselshajma u klasi turističkih automobila. Snaga se na prednje točkove šalje putem dvostrukog kvačila od sinterovanog metala i sekvencijalne, šestostepene trkačke transmisije sa polugicama za menjanje stepena prenosa smeštenim na volanu. Sistem automatskog odvajanja kvačila donosi potrebnu stabilnost prilikom menjanja stepena prenosa naniže. Kočioni diskovi od 378 milimetara sa šestoklipnim čeljustima napred i kočionim diskovima od 265 milimetara i dvoklipnim čeljustima pozadi, obezbeđuju preko potrebnu zaustavnu silu. Vozač može da reguliše kočioni balans iz kokpita. Ovaj automobil će debitovati na stazi u nekoliko TCR šampionata pod okriljem privatnih timova tokom 2016.