Sponzori napuštaju Šarapovu
Vodeći sponzori ruske teniserke Marije Šarapove počeli su danas, samo dan pošto je objavila da je pala na doping testu tokom Otvorenog prvenstva Australije, da napuštaju njen sponzorski pul.
Samo nekoliko sati pošto je Šarapova izašla u javnost s detaljima o dopingu, američka kompanija sportske opreme Najki (Nike) odlučila je da privremeno suspenduje sponzorstvo, a isto su uradili i švajcarski proizvođač luksuznih satova Tag hojer (Tag Heuer) i nemački proizvođač luksuznih automobila Porše (Porsche).
-Tužni smo i iznenađeni informacijama o Mariji Šarapovoj. Odlučili smo da suspendujemo sponzorstvo dok traje istraga. Pažljivo ćemo pratiti razvoj situacije – rekao je za Frans pres potparol Najkija Kedžuan Vilkins.
Nekadašnja najbolja teniserka sveta Marija ;Šarapova saopštila je juče u Los Anđelesu da je bila pozitivna na doping testu tokom Otvorenog prvenstva Australije. Osvajačica pet grend slem titula bila je pozitivna na meldonijum, supstancu koju je uzimala od 2006. godine zbog zdravstvenih problema.
Upotreba te supstance zabranjena je 1. januara ove godine. Ova 28-godišnjakinja rekla je da je 22. decembra dobila pismo Svetske antidoping agencije (WADA) sa obaveštenjem o tome, ali da nije pročitala spisak.
Šarapova je jedna od najpopularnijih ambasadora američke kompanije, a često se u prošlosti pojavljivala u reklamama Najkija.
Tag hojer je saopštio da neće obnoviti saradnju sa Šarapovom. Prethodni ugovor s Ruskinjom istekao je na kraju 2015. godine, a o novom sponzorstvu ne žele da pregovaraju.
Porše (Porsche) je objavio da će „do daljeg odložiti sve planirane aktivnosti“ sa Šarapovom, sve dok se ne obavi potpuna analiza situacije i dok više detalja ne bude poznato javnosti.
Šarapova je protekle sezone zaradila 29 miliona dolara, od čega samo sedam na teniskim turnirima.