1408 samsung  23

Deljenje informacija preko interneta može uništiti brak ili karijeru

Prema istraživanju koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab, korisnici su i dalje neoprezni prilikom deljenja ličnih informacija preko interneta, čak i u rizičnim situacijama. Oko 28 odsto ispitanih korisnika greškom deli poverljive podatke, dok 16 odsto njih samoinicijativno deli privatne informacije o sebi, uprkos činjenici da ih informacije koje dele onlajn mogu koštati veze ili posla.
Ustanovljeno je da korisnici u velikoj meri rizikuju prilikom deljenja informacija putem onlajn kanala komunikacije, koji mogu predstavljati opasno okruženje1. Informacije koje korisnici dele onlajn uključuju: lične fotografije (45 odsto), njihove kontakt podatke (42 odsto), fotografije druge osobe (32 odsto), osetljive lične podatke (30 odsto), kao i podatke u vezi sa poslom (20 odsto). Pored toga, a što je možda još ozbiljniji problem, svaki šesti korisnik podelio je na internetu neku tajnu o sebi (16 odsto), dok je 9 odsto korisnika otkrilo privatnu informaciju o drugoj osobi, a 8 odsto korisnika je makar jednom podelilo osetljive finansijske podatke.
Korisnici dele informacije sa drugima uprkos činjenici da su mnogi od njih ozbiljno zabrinuti zbog štetnih posledica koje bi mogle nastati ukoliko te informacije budu javno razotkrivene, što u finansijskom, što u emotivnom smislu. Na primer, trećina ispitanika je zabrinuta da bi mogla negativno da utiče na svoju vezu ili da osramoti ili uvredi nekoga, a svaki šesti ispitanik (15 odsto) plaši se da bi takve informacije mogle da budu štetne po njegovu karijeru.
Briga zbog ovakvih pretnji često je opravdana. Čak 28 odsto ispitanika izjavilo je da su u jednom trenutku nenamerno podelili poverljive informacije, pri čemu je svaki deseti korisnik osetio određene posledice tog čina. Kada su u pitanju korisnici koji su osetili određene posledice deljenja informacija onlajn, neke od najčešćih posledica podrazumevale su: gubitak prijatelja (20 odsto), 17 odsto korisnika bilo je žrtva uznemiravanja, 15 odsto pretrpelo je finansijske gubitke, 13 odsto okončalo je vezu, dok je 13 odsto njih dobilo otkaz sa posla.
Dejvid Em (David Emm), glavni bezbednosni istraživač u kompaniji Kaspersky Lab, na sledeći način prokomentarisao je rezultate ovog istraživanja: „Kada govorimo o onlajn aktivnostima, mnogi korisnici i dalje imaju problem da svoju informisanost o potencijalnim rizicima pretvore u konkretnu obazrivost i mere zaštite. Uz veliki broj uređaja i onlajn kanala komunikacije koji se nalaze na dohvat ruke, vrlo jednostavno se može dogoditi da korisnik na internet postavi rizičan sadržaj ili sličajno podeli informacije sa nekim kome one nisu namenjene. Ukoliko ne znate dovoljno o sajber okruženju i ukoliko ne posedujete odgovarajuću zaštitu, to bi moglo negativno da utiče na vaša prijateljstva ili karijere. Kada se nešto jednom nađe onlajn, ostaje tu zauvek! Ukoliko se dvoumite da li da podelite neke informacije onlajn, bolje je da ih zadržite za sebe“.
Danas je od ključnog značaja posedovati informacije o mogućim rizicima koji predstavljaju pretnju korisnicima na internetu, kao i preduzeti sigurnosne mere da se onlajn aktivnosti i informacije obezbede. Možete proveriti u kojoj meri ste obazrivi na internetu na sledećem linku: https://blog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz/. Da biste pročitali više saveta o tome kako da se zaštitite na internetu, kliknite na sledeći link: https://blog.kaspersky.com/tag/cybersavvy.

Povezana vest:  Da li domaća kafa ima rok trajanja?