Opel Astra Sports Tourer – pogodna za posao i porodicu
Opel nastavlja svoju uspešnu priču u C segmentu i to sa ni manje ni više nego dva modela: nakon uspešnog tržišnog lansiranja verzije sa petoro vrata nove generacije Astre pre par meseci, Sports Tourer verzija željno čeka „u niskom startu“ svoj ulazak u prodajne salone u aprilu. Opel je već sada primio više od 130.000 porudžbina za hečbek i Sports Tourer varijante. Najmlađi član među karavanima C segmenta prati tradiciju kojoj je Opel u kontinuitetu lojalan još od prvog Kadett A CarAvana 1963. Do sada, 5,4 miliona od 24 miliona Kadetta i Astri je prodato u karavan verzijama. Nova Astra Sports Tourer označava desetu generaciju Opelovog kompaktnog karavana. On dolazi u istom stilu postavljanja trendova kao i „sestra“ sa petoro vrata. Astra Sports Tourer je bazirana na kompletno novoj lakoj arhitekturi koja štedi čak do 190 kilograma na masi u odnosu na odlazeći model. S obzirom na to da karavan takođe dolazi u kombinaciji sa novom generacijom motora, Astra Sports Tourer će biti hitrija, živahnija i zabavnija za vožnju. U isto vreme, potrošnja goriva je smanjena, što ovaj model čini izvanrednim izborom za poslovne flote i vozače koji su često u automobilu a u potrazi su za praktičnim i reprezentativnim karavanima.
Baš kao i „sestra“ sa petoro vrata, Astra Sports Tourer će biti dostupna sa Opel OnStar i novim IntelliLink info-zabavnim sistemima, obezbeđujući izuzetno modernu i sveobuhvatnu ponudu kada je o konektivnosti reč. Isto se odnosi na brojne bezbednosne i sisteme asistencije uz elemente opreme prethodno prisutne isključivo u automobilima iz viših segmenata. Na kraju, ali ne i manje važno, nova Astra Sports Tourer će privlačiti poglede svojim elegantnim, vitkim i atletskim stajlingom. Aerodinamika i enterijer savršeno demonstriraju do koje mere su inteligentno zamišljeni dizajn i kompletan paket. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,272, Astra Sports Tourer je efikasna podjednako kao hečbek verzija. Pored toga, novajlija poseduje potpuno iste dimenzije kao odlazeći model ali sa značajno više prostora unutar kabinskog prostora. Putnici mogu da uživaju u više prostora u pojasu glava i kolena (na zadnjoj klupi), uz izdašniji prtljažni prostor, koji je povećan za 80 litara na ukupno 1.630 litara. Generalno, nova Astra Sports Tourer nudi više sveukupnog komfora. To je čini savršenim automobilom za svakodnevnu upotrebu kao flotnog vozila ili višenamenskog porodičnog automobila.
„ Naša nova Astra Sports Tourer i nova Astra hečbek – lice su i naličje istog novčića. Obe predstavljaju kvantni skok za Opel i nižu srednju klasu automobila. Pored toga što nudi ultramodernu povezanost i evolutivni dizajn, karavan verzija je još više fokusirana na efikasnost“, rekao je CEO Opel grupe dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann). „Naš Sports Tourer predstavlja perfektnu kombinaciju praktičnosti i dinamičnosti: više prostora, manje mase, uz dodatak inteligentnih detalja opreme koji postavljaju trendove, poput zadnjih vrata koje se uz elektro asistenciju otvaraju i zatvaraju malim pokretom stopala. Ovako treba da izgledaju karavani današnjice.“
Efikasno pakovanje: Atletski dizajn sa obiljem prostora
Nova Astra Sports Tourer impresionira svojom atletskom pojavom. Baš kao i hečbek „sestra“, preuzela je Opelovu dizajnersku filozofiju „Gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“ i podigla je na viši nivo: efikasna, laka i dinamična. Novodizajnirana dvostruka hromirana pregrada na masci hladnjaka nosi na sebi Opelovu „munju“ a prednji farovi se utapaju u masku hladnjaka formirajući grafički jedinsvenu celinu. Sports Tourer dodatno produžava dinamične linije hečbeka. Neznatno zasvođena, padajuća linija krova, ovom karavanu daje dužu pojavu – efekat koji je dodatno naglašen odvojenim C stubom. Zadnji deo kombinuje vrhunsku funkcionalnost sa elegantnim, sportskim dizajnom. Astra Sports Tourer poseduje stav koji odiše stabilnošću, robusnošću i bezbednošću – konture mišićavih zadnjih lukova točkova i odvojeni klasteri zadnjih svetala još više pojačavaju tu impresiju.
Nova generacija Sports Tourera poseduje gotovo identične dimenzije kao odlazeći model, sa dužinom od 4.702 milimetra, širinom od 1.871 milimetar (sa sklopljenim spoljnjim retrovizorima) i visinom od 1.510 milimetara – međutim, ona nudi mnogo više prostora za putnike i prtljag. Vozač može da uživa u 26 milimetara više u pojasu glava, dok putnici na zadnjoj klupi imaju 28 milimetara više prostora za noge – ovo su dva ubedljiva poboljšanja kada je u pitanju prostorna percepcija i putni komfor. Dodatno, 1630 litara korisne zapremine je spremno da ugosti prtljag zahvaljujući ovom efikasnom pakovanju.
Pametno i varijabilno: Unapređenja prtljažnog prostora koja su svakodnevno od pomoći
Opel nudi ekstremno praktičnu novinu za novu Astru Sports Tourer, koja će biti svakodnevno od pomoći: po prvi put, zadnja vrata se mogu otvoriti bez dodirivanja ili daljinske kontrole. U kombinaciji sa „Keyless Open“ sistemom, jednostavan pokret stopalom ispod zadnjeg odbojnika je dovoljan da se vrata otvore. Dodatni pokret ispod odbojnika će zatvoriti zadnja vrata. Ovaj inteligentni sistem može da detektuje bilo kakvu prepreku i zaustavi mehanizam u slučaju potrebe. Pored toga, zadnja vrata i dalje mogu da se otvore putem prekidača sa vozačeve strane automobila, dugmadima u prtljažniku ili putem daljinskog upravljanja na ključu. Da bi se povećao prtljažni prostor, nova Astra Sports Tourer dolazi sa opcionom zadnjom klupom koja može da se preklapa u odnosu 40/20/40, što donosi mogućnost fleksibilnijeg konfigurisanja. Dalje, „FlexOranizer“ paleta proizvoda sa bočnim šinama, odvajajućim mrežama i različitim opcijama kačenja i pričvršćivanja, dostupna je opciono, tako da prtljag, kojeg god da je tipa, može bezbedno i čvrsto da se smesti u automobil.
Laka konstrukcija + nova generacija motora = sjajna zabava u vožnji i ekonomičnost
Svaka komponenta u Sports Tourer je kreirana sa praktičnošću i efikasnošću na umu. Ovo nije vidljivo samo prilikom efikasne upotrebe prostora, već naročito kada se radi o težini. Kompaktan dizajn unutrašnjosti i spoljašnjosti i laka karoserija, pomogli su da ovaj karavan „skine“ do 190 kiograma. Čelici visoke i ultravisoke čvrstine, modifikacije na osovinama napred i nazad, uz novi proizvodni proces, sve je to odigralo svoju ulogu u dobijanju impresivnog rezultata. Osnovna verzija Astre Sports Tourer ima masu od 1.188 kilograma (bez vozača) i na taj način je lakša nego ranije. Ovo očigledno ima pozitivan uticaj na agilnost, komfor, potrošnju i troškove.
Motorni portfolio dolazi u rasponu od 70 kW/95 ks do 147 kW/200 ks (kombinovana potrošnja goriva i emisija CO2 : 6,2-3,4 l/100 km; 142-89 g/km) i dodatni je doprinos navedenim vrlinama. Sports Tourer će biti pogonjen isključivo motorima najnovije generacije. Dizel i benzinski motori zapremine od 1,0 do 1,6 litara kombinuju najvišu efikasnost sa sjajnim odzivom.
Novi motor u paleti je dizel perjanica, 1,6 litarski dizel sa dvostepenim turbo punjačem. Ovaj posebno kompaktni 1.6 BiTurbo CDTI sa 118 kW/160 ks isporučuje svoj maksimalni obrtni moment od 350 Nm pri samo 1.500 o/min. Superiornost ovog komon-rejl motora može da se zahvali sekvencijalnom, dvostepenom turbo punjenju. Mali VGT (turbina sa varijabilnom geometrijom) turbo punjač je zadužen za izvanredan odziv bez „turbo rupe“ u niskim obrtajima. Astra Sports Tourer sa 1,6-litarskim BiTurbom ispod haube ubrzava od 80 do 120 km/h za samo 8,1 sekundu. Međutim, ovaj agregat nije samo snažan, on je i štedljiv, a u kombinaciji sa šestostepenom manuelnom transmisijom, Start/Stop funkcijom i pneumaticima niskog koeficijenta otpora pri kotrljanju, troši samo 4,1 litar evro dizela na 100 kilometara (109 grama CO2 po kilometru). Sa ovim potpuno novim pogonom, dizel ponuda u Astrinoj porodici je proširena na četiri nivoa snage, a svi su bazirani na zapremini od 1,6 litara – 70 kW/95 ks, 81 kW/110 ks, 100 kW/136 ks i 118 kW/160 ks.
Pet različitih benzinskih motora je dostupno za Astru Sports Tourer, uključujući i potpuno aluminijumski 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo i 1,4-litarski, četvorocilindarski turbo. Novi 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo, koji ke proslavio svoju premijeru na IAA u Frankfurtu je perjanica u paleti motora dostupnoj za Astru Sports Tourer. Jedinica sa 147 kW/200 ks i direktnim ubrizgavanjem goriva raspolaže sa impresivnih 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta (sa „overboost“ funkcijom uz kombinovanu potrošnju i emisiju CO2: 6,0 l/100 km, 139 g/km, sa pneumaticima sa niskim koeficijentom otpora pri kotrljanju).
Štediša: Premijum kvalitet, niski ukupni troškovi vlasništva
Ipak, izvanredna efikasnost koju nudi nova Astra nije samo povezana sa inovativnim pogonskim tehnologijama. Zahvaljujući ultramodernim metodama proizvodnje i visokokvalitetnim materijalima, ona dostiže izuzetan nivo kvaliteta – što su atributi koji imaju pozitivan uticaj na ukupne troškove tokom posedovanja vozila, gde nova Astra takođe postavlja standarde u klasi. Predviđena rezidualna vrednost Astre Sports Tourer 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo Business i CDTI Business je porasla za oko sedam odsto, odnosno 2.485 evra tokom petogodišnjeg perioda i 100.000 kilometara. Ukupno, računajući uštede, ta vrednost ide do 3.374 evra.
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Business sa 81 kW/110 ks čak se kotira nešto bolje sa predviđenom rezidualnom vrednošću od 48,8% nakon tri godine ili 90.000 kilometara – što je gotovo dvanaest odsto ili 3.465 evra više u odnosu na prošli model. Jasno je da se nova Astra Sports Tourer penje na vrh tabele ukupnih troškova vlasništva – niko iz konkurencije nije do te mere savestan kada su troškovi u pitanju i ekonomičan. Atraktivni uslovi za Business modele uz izdašne servisne intervale od 30.000 kilometara, igraju isto tako važnu ulogu kao i smanjenje potrošnje goriva.
Inovativne tehnologije: Bezbednost, komfor i konektivnost dovedeni na viši nivo
Pored toga što impresionira ultramodernim motorima koji postavljaju trendove, nova Astra Sports Tourer takođe postavlja nove standarde u oblasti bezbednosti, info-zabavnih sistema i komfora. Inteligentna IntelliLux LED® matrična svetla u novoj Astri čine još jednu apsolutnu novinu u C segmentu. Ona omogućavaju permanentnu vožnju van naseljenih mesta sa dugim snopovima koji se automatski prilagođavaju ne zaslepljujući ostale učesnike u saobraćaju, na taj način što se deaktiviraju individualni LED moduli kada se detektuje dolazeći saobraćaj ili vozilo ispred. Zona oko izvora svetlosti se jednostavno „iskroji“, tako da ostatak puta ostaje jasno osvetljen. Ovaj revolucionarni sistem na taj način poboljšava aktivnu bezbednost za sve učesnike u saobraćaju, u isto vreme obezbeđujući dodatni komfor za vozača Astre Sports Tourer prilikom noćne vožnje. Brojni inovativni sistemi asistencije koji se oslanjanju na najnoviju generaciju Opel Eye prednje kamere, nude vozaču dodatnu podršku – počevši od sveobuhvatnijeg i preciznijeg sistema prepoznavanja saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assist), preko sistema održavanja vozne trake (Lane Keep assist), koje čak nudi aktivne korekcije na upravljaču u slučaju nužde, pa sve do sistema upozorenja od frontalnog sudara (Forward Collision Alert) sa kočenjem u slučaju neminovnog sudara (Collision Imminent Braking).
Unutar kabine postoji još jedan jedinstveni element kada je C segment u pitanju: Opel OnStar, sistem personalne povezanosti i servisne asistencije, služi kao anđeo čuvar za vozača i putnike. Pored njega, biće uvedena dva nova IntelliLink sistema. Nova generacija info-zabavnog sistema je kompatibilna sa Apple CarPlay i Android Auto funkcijama. Sa druge strane, vozači koji često voze i prelaze velike distance, moći će da uživaju u dodatnom komforu, koji pružaju nova premijum ergonomska sedišta sa AGR sertifikatom i funkcijama podešavanja bočne potpore, masaže, memorije i ventilacije. Putnici na zadnjoj klupi takođe mogu da očekuju dodatni komfor sa grejanjem sedišta, dostupnim za dva bočna zadnja sedišta.
Astra Sports Tourer je tradicionalno odgovorna za oko 30 odsto prodaje Astre u Evropi. Glavni klijenti su vozači flotnih, kompanijskih automobila, uz porodice koje žele da sjedine solucije vezane za praktičnost prtljažnog prostora sa izuzetnim putnim komforom. Najveća tržišta za ovaj svestrani karavan, na kojima je on mogao da se naruči od prošle jeseni, su nemačko, britansko i italijansko.