Ovaj automobil iz snova impresionira kako svojom spoljašnjošću tako i unutrašnjim vrednostima: Opel GT Concept demonstrira kako će izgledati popularni sportski automobil budućnosti – u isto vreme puristički i uzbudljiv. Rasni atleta sa središnje-frontalno pozicioniranim motorom i zadnjim pogonom je direktan potomak Opela GT i Monza Concepta, a Opelovu filozofiju skulpturalnog dizajna podiže na viši nivo. Ovaj sportski automobil je avangardan i puristički, odričući se svega što bi moglo da naruši njegovu čistu formu. GT Concept nema ručke na vratima niti spoljne retrovizore. Pored zadivljujuće spoljašnjosti, Opelovi dizajneri su takođe kreirali enterijer koji perfektno sjedinjuje tipične odlike sportskog kupea i futuristička rešenja takozvanog čovek/mašina interfejsa. Sve na i u GT Conceptu je spremno za čisto zadovoljstvo koje donosi uzbudljiva vožnja. Dva sportska sedišta pristaju kao dobro skrojeno odelo; volan i papučice mogu da se podešavaju električnim putem, nisko do poslednjeg milimetra, dok niska bočna linija vrata obezbeđuje ugodnu poziciju za ruku. Boje i forme kreiraju savršeni ambijent dok se kroz panoramski kroz vidi nebo kako promiče. Čovek i mašina u ovom slučaju postaju jedno.

„Mi preduzimamo sledeći korak ka još više emocija i vozačkog zadovoljstva sa Opel GT Conceptom. GT Concept pokazuje za kakve vrednosti se Opel trenutno zalaže. Mi smo samouvereni, ambiciozni, inovativni i mi želimo da osvojimo sve više kupaca sa svakim novim automobilom“, rekao je CEO Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann).

U duhu najbolje tradicije: GT Concept nastavlja filozofiju Opel Experimentala GT

Opel GT Concept sledi stope čuvenog Opel Experimentala GT. 1965., samo godinu dana nakon osnivanja prvog dizajnerskog studija jednog evropskog proizvođača automobila, Opel je predstavio ovaj stilski izražajan kupe tečnih formi sa pouzdanom tehnologijom Kadetta B, na Salonu automobila u Frankfurtu. Ipak, on nije bio inovativan samo iz razloga što je bio prvi konceptni automobil ikada, predstavljen od strane jednog evropskog proizvođača. GT je već zablistao sa inovacijama poput uvlačećih farova, predstavivši se u vretenastoj formi perfektnih proporcija, bez nepotrebnih ukrasa. Ovaj beskompromisni koncept Erharda Šnela (Erhard Schnell) je u najvećoj meri imao jednu stvar za cilj – da bude ubedljiv dizajnerski izraz. Reakcije publike su bile tako burne u pozitivnom smislu da se serijski Opel GT našao u prodajnim salonima samo tri godine kasnije. Ostatak je istorija – uspešna priča i automobilska ikona.

GT Concept još jednom demonstrira Opelov pionirski duh. Da se radi o dinamičkoj vozačkoj mašini simbolizuje i crvena potpisna linija, koja horizontalno deli karoseriju i daruje joj izvanredne proporcije. Karakteristični prednji pneumatici crvene boje, postavljeni na naplatke izazovnog dizajna koji asocira na rolšue, svojevrsan su omaž Opelovom motociklu Motoclub 500, koji je takođe bio avangardan u svoje vreme, kao i ponosan vlasnik dve crvene gume 1928. godine. Pored toga, GT Concept nema mnogo veze s prošlošću. Duga hauba, odsustvo poklopca prtljažnika, centralni dvostruki izduv, i naravno naziv, sve to podseća na originalni GT. Osim navedenih karakteristika, Opel GT Concept je nezavisan model bez naznaka retro dizajna.

Povezana vest:  Opel pruža uvid u budućnost sa sledećim korakom razvoja brenda

„Mi smo kreirali GT Concept da bi otelotvorili smeo, emocionalan duh marke Opel. On je dramatičan, skulpturalan i prepun inovacija, što je u okviru naše bogate tradicije, koju nameravamo da nastavimo. 1965., Opel je razvio Experimental GT, potpuno moderno vozilo, koje je takođe moglo da se pohvali čistom skulpturalnom formom. Sigurno je da je teško uskrsnuti ikonu, ali kao što je Experimental GT bio avangardan u svoje vreme, tako je GT Concept to danas – apsolutno čist, minimalistički, a u isto vreme odvažan i beskompromisan. Ovaj kupe na impresivan način demonstrira neprekidan napredak naše dizajnerske filozofije – „Gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“, rekao je Mark Adams, potpredsednik Dizajna za Evropu.

Ključnu inovaciju Opel GT Concepta  predstavljaju velika vrata sa integrisanim bočnim prozorima, koji formiraju jednu površinu u tranziciji stakla ka metalnoj površini. I vozač i suvozač imaju pristup neočekivano prostranom enterijeru nakon pritiska na platformu osetljivu na dodir na električnim vratima, koja su integrisana u crvenu potpisnu liniju krova. Čak i visoki vozači imaju dovoljno prostora unutra. Vrata u značajnoj meri uranjaju u prednje lukove točkova prilikom otvaranja. Ova patentirana postavka koja štedi na prostoru, omogućava velik ugao otvaranja, što je posebno pogodno kada se vozilo nađe na tesnim parkinzima. Ovaj kompaktni atleta je optimizovan posebno za urbane oblasti. Dve kamere postavljene iza lukova točkova obezbeđuju bezbednu preglednost tokom gradske vožnje. One šalju svoje prikaze na dva monitora sa obe strane kokpita – dani spoljnih retrovizora i „mrtvih uglova“ su samim tim deo prošlosti. Vetrobran se uliva u stakleni panoramski krov, što putnicima donosi posebno iskustvo u vožnji, slično onom koje nude targa modeli sa sklopivim krovom.

Istinski sportski automobil: Frontalno-srednje pozicioniran motor, turbo punjač i pogon na zadnje točkove

Ispod izdužene haube motora nalazi se pogonski koncept GT Concepta: Baš kao Opel GT i američka sportska ikona Corvette, koja je takođe proizvod GM-a, i ovde je u pitanju srednje-frontalno pozicioniran motor. Samim tim, tačka težišta vozila je niska i centralna, što je idealno za sportsku upravljivost i sjajnu dinamiku prolaska kroz krivine. Opel GT Concept poseduje moćni 1,0-litarski, trocilindarski turbo motor, baziran na ultramodernom, u potpunosti aluminijumskom agregatu koji se nalazi u ADAMu, Corsi i Astri. Ovaj ekstremno efikasni benzinac sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva isporučuje 107 kW/145 ks i maksimalni obrtni moment od 205 Nm u sportskom trimu (vrednosti potrošnje za Opel GT Concept još uvek nisu dostupne). Turbo snaga se šalje ka zadnjoj osovini sa mehaničkom blokadom diferencijala, preko šestostepene sekvencijalne transmisije, kojom se upravlja putem papučica na upravljaču. Dakle, Opel GT Concept poseduje tradicionalan pogon na zadnje točkove, posebno omiljen među puritanskim ljubiteljima sportskih auotmobila. U skladu s tim su i performanse ovog dvoseda, ukupne mase ispod 1.000 kilograma. Od 0 do 100 km/h ubrzava za ispod osam sekundi, uz maksimalnu brzinu od 215 km/h.

Povezana vest:  Strast sreće tradiciju: Opel Corsa OPC “Nürburgring Edition”

Dodatni hit kada je Opel GT Concept u pitanju su glavni farovi sa integrisanim pokazivačima pravca. Zahvaljujući izuzetno modernoj tehnologiji projekcije svetlosti, oni sijaju u trodimenzionalnom maniru. Nova generacija adaptivnih svetala u kompletnoj LED tehnologiji je očigledno u savršenom skladu sa ovom tehnologijom. Opel IntelliLux LED® matrično svetlo obezbeđuje duga svetla bez zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju, a premijeru je imalo u novoj Astri 2015, osvojivši takođe i SAFETYBEST Award priznanje. Opel GT Concept predstavlja uvođenje nove faze razvoja ovog inteligentnog svetlosnog sistema. Dizajn svetala je zaokružen trodimenzionalnim stajlingom zadnje signalne grupe, što GT-a čini jasno prepoznatljivim noću.

Vizionarski enterijer uvodi istinskog partnera

Enterijer je isto tako puristički kao i spoljašnjost. Instrument panel GT Concepta napravljen od brušenog aluminijuma, vizuelno naglašava laku konstrukciju i čini se kao da lebdi ispred putnika. Ipak, on čini strukturalnu komponentu između tankih A stubova vetrobrana, tako da ovde struktura postaje skulptura. Opelova filozofija dizajna, „Gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“, nastavlja se kroz enterijer, baš kao i posebna pažnja obraćena na detalje: okrugli monitori su ugrađeni u spoljne aluminijumske vazdušne mlaznice sa poliranim GT amblemom. Monitori detektuju okolinu vozila i zamenjuju bočne retrovizore. Sjajno crveni retraktori sigurnosnih pojaseva su takođe umetničko delo i slede dizajn prednjih crvenih pneumatika. Upravljač sa sa karakterističnim dizajnom paoka, omaž je legendarnom Opelu GT iz šezdesetih i sedamdesetih godina. Pored toga, dugmića nema nigde. Ovim sportskim automobilom se operiše čisto putem glasovne kontrole i centralne platforme osetljive na dodir. Stručnjaci se ovakvom kontrolnom konceptu u automobilu obraćaju kao „čovek-mašina-interfejsu“ (Human Machine Interface), odnosno HMI-u. Opelov konceptni automobil dolazi sa revolucionarnom HMI tehnologijom. U GT Conceptu adaptivni sistem čeka da upozna vozača i prilagodi se njegovim ili njenim potrebama. Ovaj automobil na taj način podešava sam sebe u skladu sa željama vozača, a ne obratno. To rezultira dijalogom tokom kojeg automobil odgovara putem šarmantnog glasa i može, primera radi, izabrati odgovarajuću muziku, rutu ili temperaturu u odnosu na situaciju. Opel HMI je kao prijatelj na suvozačkom sedištu – on prepoznaje da li je poželjna hip-hop ili neka više opuštajuća muzika. Da bi u svakom trenutku spontano ponudio najadekvatniju opciju, softver uči iz svake komande, svakog dodira na upravljaču i svakog podešavanja, i to danima, mesecima i godinama. Sličan pirstup je već poznat kod adaptivne automatske transmisije, sposobne da sama uči. Ova menjačka kutija se prilagođava stilu određenog vozača, po potrebi pružajući sportske ili ekonomične promene stepena prenosa. Adaptivni HMI predstavlja sveobuhvatan, holistički pristup i pokazuje da upravljanje sistemima vozila iz naučno-fantastičnih filmova polako postaje realnost.

Povezana vest:  Buick Cascada: Razvijena u Nemačkoj, proizvodi se u Poljskoj

Instrumenti takođe reflektuju atmosferu u Opel GT Conceptu. Ukoliko je vozač imao stresan dan i želi da surfuje kroz menije bez da izgovori reč, on samo treba da posegne za okruglom platformom osetljivom na dodir na centralnom grebenu, odakle lako može da upravlja svim funkcijama. Dva okrugla instrumenta inspirisana klasičnim rešenjima su zapravo projekcione površine čija boja pozadinskog osvetljenja može da se menja, uz prikazivanje raznih informacija u trodimenzionalnom maniru – što je evolucija sistema predstavljenog u Opel Monza Conceptu 2013. Broj obrtaja motora i brzina su vrednosti koje su uvek jasno vidljive sa leve strane, dok informacije prikazane sa desne strane mogu biti konfigurisane po ličnom nahođenju.

Ukoliko GT Concept krstari tokom nekog poslovnog putovanja, i permanentno je povezan sa kancelarijom ili klijentom, desni instrument olakšava navigaciju putem intuitivne grafike, bez bilo kakvih numeričkih vrednosti; dok u slučaju žurbe i nedostatka vremena prikazuje potrošnju. Kada se raspoloženje promeni, jer se radni dan bliži kraju, a vozač poželi da hitro prolazi krivine, kontrole papučice gasa, menjača i motora se optimizuju u odnosu na želje, a desni instrument čak pokazuje vrednosti ostvarenih g sila longitudinalnog ubrzanja.

Ovaj automobil čak može da progovori i izda upozorenje poput: „Budite oprezni. Nemojte prevideti motociklistu iza nas!“ Na kraju krajeva, GT Concept budno prati situaciju u saobraćaju – on ne samo što se prilagođava vozačevim ukusima i raspoloženjima, već i spoljnim uslovima, u cilju unapređenja bezbednosti. Umesto bočnih retrovizora, GT Concept se oslanja na kamere postavljene iza prednjih lukova točkova, koje prikazuju šta se dešava iza i pored automobila. Slika se šalje ka okruglim monitorima sa leve i desne strane vozača. Dodatno, veliki centralni ekran prikazuje sve željene informacije. Adaptivni Opel HMI je više od dobrog prijatelja – on je dodatni anđeo čuvar u automobilu.