Simboličnom šetnjom oko Savskog jezera na Adi Ciganliji, danas je počela akcija „MESEC ŠETNJE“ pod sloganom „SVAKI KORAK SE RAČUNA“. Glavni cilj akcije je da se motivišu građani Srbije da se što više kreću i bave fizičkom aktivnošću, koja je ključna za psihofizičko zdravlje svakog pojedinca.
„Fizička aktivnost je jedan od najvažnijih koraka u poboljšanju zdravlja. Nepravilan način ishrane i manjak fizičke aktivnosti su glavni faktori rizika za nastanak hroničnih bolesti. Redovna umerena fizička aktivnost smanjuje faktor rizika od nastanka srčanih bolesti, moždanog udara, osteoporoze, dijabetesa, depresije i gojaznosti“, naglasila je Dr Vesna Knjeginjić, pomoćnik ministra za javno zdravlje i programsku zdravstvenu zaštitu.
Nakon istraživanja ishrane i fizičke aktivnosti odraslog stanovništva u Srbiji, koje je sprovedeno 2014. godine, došlo se do zaključka da smo izuzetno fizički neaktivni i da čak 14 sati dnevno provedemo u stanju potpunog mirovanja. Upravo zbog toga, studenti medicine i nutricionizma odlučni su u nameri da promene ovu poražavajuću statistiku.
„Želimo koncept šetnje da približimo građanima i da im pokažemo koliko je važno u svakodnevne aktivnosti uvrstiti umerenu fizičku aktivnost, kao što je obična šetnja. Ako uzmemo u obzir da je preporučeni broj koraka dnevno 10.000, onda zaista vredi uveriti sve građane da se svaki korak računa!“ naglasila je Ana Krivokapić, lokalni koordinator za javno zdravlje IFMSA-Serbia.
Nakon današnje početne, simbolične šetnje na Adi Ciganliji, u okviru „Meseca šetnje“ u narednih mesec dana, studenti medicine motivisaće građane da što više šetaju tako što će im u tržnim centrima u Beogradu, Novom Sadu i Nišu svakog vikenda deliti pedometre kojima mogu da izmere broj koraka za vreme kupovine i dobiju uvid u to koliko su (ne)aktivni.
Akcija „Mesec šetnje“ održava se u okviru nacionalne kampanje „Pronađi meru“ koju već četiri godine uspešno sprovode studenti medicine okupljeni u Komitetu za međunarodnu saradnju studenata medicine IFMSA–Serbia i članovi Društva dijetetičara-nutricionista Srbije, a uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije, Coca-Cola Fondacije i V+O Communication.
Više informacija o akciji „Mesec šetnje“, ali i o samoj nacionalnoj kampanji „Pronađi meru“, možete pronaći na sajtu www.pronadjimeru.com