Nakon jučerašnjeg trijumfa na Prologu, mladi Austrijanac Filip Bertl bio je najbrži i drugog dana Xross trke, a trasu je prešao za vreme samo 2 sata 26 minuta i 40 sekundi. Pratio ga je novozelandski as Kris Birč kome je za savladavanje staze od 90 kilometara bilo potrebno samo četiri minuta manje nego Bertlu.

Za razliku od jučerašnje provale oblaka, danas je vreme malo više išlo na ruku vozačima, ali je kiša svkakao dodatno zakomplikovala stazu. Takmičari u klasi A i klasi B startovali su trku u devet sati ujutru i uputili se u osvajanje prelepih, ali reljefno surovih predela Tare. Nešto kasnije sa druge lokacije startovali su i vozači u Teškoj i Super Teškoj kategoriji, koje je čekala drugačija i znatno duža trasa.

Klanci i potoci, blato, ekstremne uzbrdice i kamenjari samo su neke od prepreka koje su ozbiljno testirale i fizičku spremnost vozača, ali i snagu njihovih motora. Organizatori su određene delove staze nazvali specifičnim imenima kao što su „Nutcracker“, „High Voltage Downhill“ i „Stairways To Heaven“ koje možda najbolje govore sa čime su vozači sve morali da se izbore. Tara je spremila i „Mišolovku“ koja je čak i najboljim i najspretnijim vozačima zadala glavobolju. U pitanju je velika uzbrdica na kojoj je poprilično rastresita zemlja, a kada se motorom krenem na gore, ne postoji grip, već motor šlajfuje i vrlo često preleti preko vozača i poklopi ga poput mišolovke.

Povezana vest:  RELI, U Velsu borba između Sebastijan Loeb i Peter Solberg

Vozači su istakli i da pojedinačne prepreke nisu bile toliko teške i okrutne, ali da je dužina staze učinila svoje i da su na svakoj sledećoj prepreci morali da se potrude više. Neretko su, kako kažu, između kontrolnih tačaka morali da naprave kraću pauzu kako bi došli do daha i smogli snage za narednu prepreku. Ipak, nije bilo sve tako crno i teško, jedan deo trase vodio je preko grebena sa kog se videla sva lepota i raskoš Tare.

Bertl koji je inače i startovao prvi sve vreme je držao prednost bio je prvi i na cilju.

Povezana vest:  NEČUVENOM ODLUKOM SUDIJA BORKOVIĆ BEZ BODOVA NA DRUGOJ TRCI U NEMAČKOJ

-Staza je veoma dobra i lepo je označena, na njoj je bilo težih i lakših prepreka, ali imala je flow a to je najbitnije. Uspon „moustrap“ je bio izuzetno težak i prešeo sam tek iz drugog ili trećeg puta, tu sam se sreo sa još nekolicinom vozača koji su takođe imali probleme. Težak je bio i jedan ekstremno strm spust koji me je podsetio na spustove na Romaniacs u Gold kategoriji, ali to je sve okej, ovo je hard enduro – rekao je Bertl.

Jedina ozbiljna konkurencija na današnjoj trci bio mu je Kris Birč koji mu je praktično disao za vratom, međutim Novozelanđanin nije imao dovoljnu brzinu da prestigne Bertla i završio je kao drugoplasirani.

-Kris mi je bio jako blizu, na nekoliko kontrolnih tačaka stigli smo zajedno, međutim u završnici sam ipak bio brži nekoliko minuta. Nije bilo baš najidealnije to što sam startovao prvi danas jer nisam imao nikakav trag da pratim. Travnate površine ispod kojih se nalazi kamenje su veoma prevrtljive i morao sam da budem veoma pažljiv, pa mislim da je onima koji su bili iza mene bilo za nijansu lakše, jer su mogli da prate moj trag. Ali sve je to deo trke. Spreman sam za drugi dan i jedva čekam da vidim šta nam je Tara spremila u završnici – poručio je Bertl.

Povezana vest:  OVOLIKA REKLAMA SRBIJE MOGUĆA JE SAMO NA AUTO TRKAMA: Dušan Borković razvio džinovsku zastavu i oduševio navijače

O tome koliko je trka bila teška možda najbolje govori podatak da je nekim vozačima bilo potrebno skoro sedam sati da savladaju celu trasu. Sutra je poslednji takmičarski dan ovogodišnje Xross trke, a pred vozačima je znatno kraća staza, teža i surovija. Hoće li Bertl zabeležiti i treći trijumf i otići kao pobednik ili će ta titula pripasti nekome drugom, ostaje da vidimo.