Novo doba nudi nam nova pravila i prilagođavanje istim, a tehnologija nam diktira tempo i način života. Tako i svetska autoindustrija uveliko koristi pogodnosti savremene internet ere. Podaci Američke asocijacije prodavaca automobila pokazuju da je pre deset godina prosečan kupac odlazio na auto-pijacu 4,5 puta godišnje, a danas je to mnogo ređe, svega 1,3 posete pre konačne odluke. Auto-pijace je zamenio internet, što ide na ruku svima: proizvođačima, prodavcima, a najviše kupcima automobila.
Evo na šta treba da obratite pažnju ukoliko se i vi odlučite na kupovinu automobila preko interneta.
Dobre strane kupovine preko interneta:
– velika ušteda vremena i novca, kupovinu možete jednostavno da obavite od kuće
– potencijalni kupac više ne mora da odlazi na auto pijace, ili u inostranstvo, gde u tom slučaju traži smeštaj i višednevno luta po nepoznatom gradu
– izbeći ćete ubeđivanje trgovca da je baš njegova ponuda najbolja
– možete da saznate najsitnije detalje o automobilu koji vas interesuje, od toga kako auto izgleda do toga koliko je prešao, u kakvom je stanju, ko su mu bili prethodni vlasnici i drugo
– sve možete da završite u kratkom vremenskom roku bez odlaska u banku
– možete da vidite komentare drugih kupaca o određenoj marki automobila, na temu potrošnje goriva, bezbednosti i pouzdanosti
– imate mogućnost upoređivanja sajtova koji vam nude slične uslove kupovine
Šta obavezno treba da proverite prilikom kupovine:
– godište proizvodnje i kilometražu
– da li vozilo poseduje servisnu knjižicu
– kakve su gume
– da li je vozilo bilo havarisano
– šta vozilo ima od dokumentacije i prateće opreme
– da li postoje informacije o prethodnim vlasnicima
– daje li prodavac garanciju na vozilo
– da li je vozilo moguće odvesti u servis na kontrolu
Mane kupovine preko interneta:
– nikako ne uplaćujte novac unapred
– trebalo bi da budete obazrivi jer određene grupe internet prevaranata vrebaju web sajtove gde se oglašava online prodaja polovnjaka kako bi lako zaradili novac
U Srbiji prodaja automobila preko interneta je u začetku, ali postoji nekoliko kompanija koje se bave tim tipom prodaje. Tu mogućnost na našim prostorima najavljuje i PSC Komnenović, ovlašćeni distributer Opela.
„Nastojimo da pratimo svetske trendove. Dovoljno će biti da u foto galeriji na našoj web stranici označite automobil koji vam se sviđa, ostavite vaše podatke i u dogovorenom vremenskom roku mi ćemo vam isporučiti auto na kućnu adresu, gde ćemo i potpisati kupoprodajni ugovor“, kaže Generalni menadžer PSC Komnenović Miloš Komnenović.
On dodaje da će budući vlasnici automobila na taj način znatno uštedeti vreme i novac jer na odlazak u banku i uzimanje papirologije mogu da zaborave.
Struka oživljavanje online kupovine automobila na srpskom tržištu očekuje već sledeće godine. Po uslovima poslovanja i modelima neće se razlikovati od one koja već postoji u razvijenim zemljama.