Da bi u novom filmu Danila Bećkovića „Jesen samuraja“ izgledao kao pravi karatista, glumac Petar Strugar pratio je instrukcije bugarskog kaskadera Kalojana Vodeničarova.

Ekipa filma angažovala je Vodeničarova, koji je učestvovao u brojnim holivudskim spektaklima sa scenama borbe, da osmisli koreografije borilačkih veština.
Vodeničarov kaže da mu se Strugar odmah dopao, jer je mlad, talentovan, a pohvalio je i njegov atletski duh.

-U filmu ‘Jesen samuraja’, Petar Strugar nije želeo dublera, već je sve sam želeo da izvede. Ali sam ga podsetio na Marfijev zakon, i da ne ‘čačka mečku’ – rekao je Vodeničarov i dodao:
-Glumci ponekad i ne žele da ih zamene, iako im osiguravajuća društva to brane. Dubler se povredi i njega zameniš, ali kad se glumac povredi to je sasvim druga stvar, može čak da dođe i do prekida snimanja filma. Dešava se i da dubler ne bude dobar kao glumac koji je savršeni atleta, a mogu vam navesti nekoliko takvih. Tom Kruz, na primer – uputio nas je bugarski stručnjak koji za slavnog Kruza kaže da je izuzetan vozač, u šta se uverio tokom snimanja poslednjeg nastavka iz serijala „Nemoguća misija“.

Povezana vest:  Oskari: kako bi članovi akademije glasali po drugi put

-U filmu ‘Jesen samuraja’ ima nekoliko različitih scena borbe koje se uklapaju u moju viziju borbe. To ne mora nužno biti kineski stil, već mešavina različitih vrsta brorbe. Tim s kojim sam radio i ja osmislili smo scene koje su se dopale i reditelju i glumcima, i mislim da će biti dobro – izjavio je Vodeničarov.

-Borba je kao i ples – neki pokreti izgledaju čudno. Ne volim kad se vidi da udarac nije pravi, ja volim tuča izgleda kao prava. To je moj stil, ali ljudi vole različite stvari – kaže kaskader.

Povezana vest:  Višeminutni aplauzi na specijalnim projekcijama filma "Stado"

Iako je i to posao, Vodeničarov priznaje da biti kaskader nije lako, da je redovnim treninzima potrebno održavati telo, i da se udaranje pred kamerom uči.

-Ako biste, na primer, na set doveli boksera ili karatistu, oni su navikli da udaraju i da primaju udarce, ali kaskaderi na setu se ne tuku, i u tome je razlika. Mi prodajemo udarce koji izgledaju dramatično, a mi se zapravo zabavljamo. Mi nemamo modrice i podlive.

Ipak, dešava se ali ne često, i da kaskader nekog slučajno udari.

-I sportisti nekad padnu, iako trenitraju da se upravo tako šta ne bi dogodilo. Tako je i u našem poslu. Ponekad se desi da moramo da pretrpimo udarac, jer je krupan kadar, ali to svakako nije isto kao prava borba u ringu, na primer – objašnjava čovek koji se borilačkim veštinama bavi od malih nogu.

-Moj ujak je bio prvi kaskader u Bugarskoj, i ja sam od malena išao na snimanja s njim. Trenirao sam džudo, jahanje, i dok sam bio mlađi i mršaviji, menjao sam žene na filmu. Posle pada komunizma, u Bugarsku su počeli da dolaze stranci da snimaju filmove, pa su počeli da nas zovu i u inostanstvo. A to će doći i u vašu zemlju – kaže Vodeničarov.

Povezana vest:  Čarli Hanam kao istraživač Persi Foset

Svoje kaskaderske i borilačke veštine, Veodeničarov je pokazao u poslednjem nastavku „Nemoguće misije“, „Padu Londona“, pa čak i u filmu „Troja“, koji je snimao šest meseci i koji mu otvorio vrata uspeha.

Premijera „Jeseni samuraja“, za koji je scenario pisao Dimitrije Vojnov, zakazana je za 4. oktobar i Vodeničarov bi voleo da sa Hristinom Popović, Nikolom Kojom, Katarinom Žutić, Vesnom Trivalić i on prošeta crvenim tepihom.

-Nadam se da ću doći na permijeru. Ako me pozovu – poručio je ekipi filma kroz osmeh Kalojan Vodeničarov.