Za tradicionalni Nišville workshop ove godine je bilo prijavljeno preko 300 polaznika, što je rekord u odnosu na sva prethodna izdanja. Ni ovoga puta kao predavači nisu izostale ni najveće zvezde glavnog programa, a prvi put se dogodilo da možda i najzvučniji headliner organizuje muzičku radionicu u kojoj će biti – polaznik.
Nišville workshop je ove godine zbog zauzetosti sale Niškog simfonijskog orkestra održan u novom prostoru – sali oficirskog doma, koja se pokazala kao više nego solidna zamena. Među učesnicima workshopa – besplatnog za polaznike koji su uz to imali mogućnost i da besplatno prate glavni program festivala – bilo je i onih koji su već kupili ulaznice ili uplatili paket Jazz letovanje, kao što je recimo bio slučaj sa Emilijom Đonin, mladom prevačicom koja je pažnju na sebe skrenula učešćem u jednoj od sezona “Ja imam talenat” i koja je je kasnije predstavljala Srbiju na Dečjoj pesmi Evrovizije.
Osim rekordnog broja prijava, ovogodišnji Nišville workshop je imao i jedan presedan, a to je da možda i najzvučnije ime festivala želi da na workshopu bude učenik, a ne učitelj. Naime, na molbu same Joss Stone Nišville je organizovao susret niške etno pevačice Snežane Spasić i njenog sastava Naissa u niškoj Tvrđavi, dan posle fantastičnog koncerta slavne soul pevačice na poslednjoj večeri festivala.
- Kada su me dva dana pred početak Nišvilla pozvali iz direkcije festivala i pitali da li želim da se sretnem sa Joss Stone 15. avgusta – bila sam u prvom trenuktu zatečena i mislila da je reč o nekoj internoj šali. Međutim, nastavlja Snežana Spasić, kao potvrda ubrzo mi je stigao mail od lične asistentkinje Joss Stone sa istiom upitom.
Snežana Spasić objašnjava da se asistentkinja Joss Stone prvo obratila Nišvilu sa molbom da predlože nekog muzičara sa kojim bi Joss mogla da napravi video-audio sesiju tokom koje bi zajedno muzicirali, odnosno, kako bi slavna britanska pevačic naučila neku pesmu karakterističnu za Srbiju.
- Kako sam videla iz te prepiske, ekipa Nišvila je predložili nekoliko srpskih pevača i bendova različitih stilova, ali su naglasili da ako Joss hoće da nauči neku neku tradicionalu srpsku pesmu – onda treba da se sretne samnom – i zakačili link mog izvođenje “Marijo, bela kumrijo”.
Inače, na sešnu koji je ekipa Joss Stone snimala u ponedeljak 15. avgusta u ranim popodnevnim satima kod Galerije “Salon 77” u niškoj Tvrđavi učestvovali su i članovi Sneškinog sastava Naissa, sve akademski muzičari: klavirista – Bojan Mladenović, oboista koji u sastavu svira tamburu – Marjan Radevski i violinista – Slobodan Jevtić.
A kako je Snežana Spasić sve to emotivno doživela, napisala je na svojoj FB stranici:
Danas je za mene bio jedan sasvim poseban dan…
Poseban u tome što još uvek sređujem utiske od fenomenalnog koncerta od sinoć… Poseban, jer sam bila u prilici da u gradu u kojem živim, sa mojim kolegama iz NAISSE izvodim pesmu koju volim a sve to u društvu Milog Bića kojoj se, pre svega, kao pevačici, iskreno divim…
Poseban dan jer sam osetila uzajamnu povezanost i veliko kolegijalno poštovanje… Poseban, jer kada sam Milo Biće ponudila da proba domaću rakiju mog oca, za nju bilo sasvim normalno da nas dve pijemo iz iste čaše… Poseban, jer kada sam prostrla ispred nas Pirotski ćilim koji je generacijama u mojoj porodici, Milo Biće je izgovorila: „Hvala ti na prilici da ovo osetim“ izula se i do kraja dana po ćilimu hodala bosa… Poseban, jer sam osetila nacionalni ponos kada sam na zajedničkoj fotografiji podigla tri prsta u znak pozdrava, a ona me je pogledala i uradila isto to… Poseban, jer smo Milo Biće i ja bile u prilici da danas zajedno mnogo lepo otpevamo jednu srpsku pesmu i da osetimo jedna drugu…
A sve je počelo običnom e-mail porukom:
„Dear Snezana,
I am personal assistant to UK singer Joss Stone. Joss would love to sing a song with you…“
Inače, uz mnoge pozitivne kritike za svoj rad, Snežana Spasić je još pre deset godina u čuvenom američkom jazz magazinu “ Downbeat” apostrofirana kao world music biser ovog podnebljau sklopu prikaza Nišvilla 2007, a glavna ilustracija teksta je bila upravo fotografija Snežane Spasić snimljena tokom festivalskog nastupa.