U akciji besplatnog pregleda dečijih auto-sedišta, provereno je 27 sedšta, a rezultati akcije pokazali su da nijedno nije ispravno pričvršćeno za vozilo. Jedna trećina pregledanih sedišta nije bila postavljena po uputstvima proizvođača, a čak dve trećine, iako su bila postavljena po uputstvima, nisu bila dovoljno pričvršćena, rezultat je kontrole koji su obavili stručnjaci Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja u okviru kampanje Bezbednost nikada nije na odmoru.

“Rezultati koje je pokazala naša akcija su veoma zabrinjavajući. Nijedno od pregledanih vozila nije imalo ispravno namešteno sedište I to znači da nijedno od njih u slučaju sudara ne bi imalo svoju funkciju. Dobra stvar je da samo jedno sedište nije ispunjavalo tehničke propise u vezi sa bezbednošću proizvoda. Ne ohrabruje ni činjenica da smo u toku kontrole naišli na nezanemarljiv broj automobila u kojima deca nisu bila vezana uopšte”-rekao je Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.

Povezana vest:  Premijerno na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi Alfa Romeo 4C concept

Za razliku od drugih evropskih zemalja I regiona prema podacima Svetske zdravstvene organizacije u Srbiji samo 32% roditelja dece do tri godine koristi auto-sedište za svoje mališane, a čak 90 % njih nepravilno ga postavlja u automobil. Najveći razlog za to je neinformisanost o tome koliko su auto-sedišta važna za bezbednost dece u saobraćaju.  Zato je I pokrenuta kampanja Bezbednost nikada nije na odmoru koja se sprovodi već drugu godinu za redom, a kojoj se priključio I srpski automobilista Dušan Borković.

Povezana vest:  Audi A3 koncept na 49. Beogradskom sajmu automobila

“ Nije važno samo da se sedište kupi, već I da ono apsolutno odgovara uzrastu I telesnoj težini deteta, kao I da bude montirano na pravilan način. Samo tako možete biti sigurni da ste uradili apsolutno sve za sigurnost vašeg deteta. Podaci koji ukazuju na to da poslednjih nekoliko godina deca u saobraćaju više stradaju u automobilu, nego kao pešaci je dovoljna da shvatimo da moramo hitno da reagujemo“-rekao je Borković.

Povezana vest:  Preko 600.000 Jaguar Land Rover vozila prodato za godinu dana

Akciju su podržale I društveno odgovorne kompanije NIS, Keprom i Aksa.