Opel Ampera-e će konačno iskoreniti najveći nedostatak prisutan kod električnih automobila – strepnju u vezi sa autonomijom. U skladu sa novim Evropskim voznim ciklusom (NEDC, aktuelni standard za poređenje vozne autonomije različitih vozila),  novi električni automobil iz Riselshajma može da probije magičnu barijeru od 400 kilometara, i to uz značajnu marginu, bez dodatnog punjenja (autonomija čisto na električni pogon, bazirana na NEDC-u u kilometrima:>400; provizorna vrednost). Ovo novi Opelov električni, kompaktni model čini daleko najboljim u segmentu. Poređenja radi, BMW i3, čak opremljen opcionom, velikom baterijom od 33 kWh, može pokriti 300 kilometra u NEDC ciklusu, Nissan Leaf može preći 250 kilometara, Renault Zoe 240 kilometara, a VW e-Golf 190 kilometara. Sa najmanje 25 odsto širom voznom autonomijom u odnosu na najbližeg konkurenta, Opel Ampera-e uvodi revoluciju u elektro mobilnost. U praksi, faktori poput karakteristika puta, vremenskih uslova, stila vožnje ili uticaja dodatnog opterećenja, mogu uticati na autonomiju. Međutim, Ampera-e može bez ikakvog napora pokriti više od 300 kilometara, čak i pod svakodnevnim prosečnim uslovima. Opelov novajlija će svoju svetsku premijeru proslaviti na Salonu automobila u Parizu (Dani za posetioce: od 1. do 16. oktobra) u Hali 5-2, štand 501.

Povezana vest:  Super Sports studija za Salon automobila u Ženevi: Opel Astra OPC EXTREME

„U formi Ampere-e, mi na tržište uvodimo električni automobil pogodan za svakodnevnu upotrebu. On isporučuje izdašnu voznu autonomiju i biće u ponudi već od proleća sledeće godine. Opel Ampera-e nije ekološki luksuz, niti gedžet, pa ni klasičan drugi automobil. Opel na ovaj način demonstrira da je elektro mobilnost moguće postići za mnogo širu publiku zahvaljujući najinovativnijoj tehnologiji – Opel demokratizuje električni automobil sa Amperom-e“, rekao je sa neskrivenim entuzijazmom CEO Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann).

Ipak, 4,17 metara duga Ampera-e, ne samo što impresionira svojim neverovatnim dometom. Ona takođe nudi prostor za do pet osoba i prtljažnik od 381 litar, što je jasno iznad proseka za automobile slične ukupne dužine. Ovo obilje prostora je učinjeno mogućim inteligentnom integracijom deset baterijskih modula. Čitav paket je lociran u podu automobila i skrojen u odnosu na konture vozila. To znači da je sav slobodan prostor maksimalno iskorišćen. Baterija se sastoji od 288 litijum-jonskih ćelija, sa kapacitetom od 60 kWh, a razvijena je u saradnji sa LG Chem.

Zadovoljstvo u vožnji: Prvo sprint a zatim rekuperacija energije

Opel Ampera-e oduševljava svojim ubrzanjem koje je na nivou sportskih automobila. Maksimalni obrtni moment od 360 Nm je odgovoran za „električni“ temperament Opelovog novajlije. Start bez imalo napora iz stanja mirovanja (kao recimo kretanje na semaforu) ili prilaz autoputu, dve su glavne vrline Opel Ampere-e. Ovaj kompaktni automobil ubrzava od 0 do 50 km/h za samo 3,2 sekunde, dok međuubrzanje od 80 do 120 km/h, koje je posebno važno u realnoj vožnji prilikom preticanja, uspešno se kompletira za 4,5 sekunde (prelimininarne brojke). Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 150 km/h zbog očuvanja vozne autonomije. Performanse ovog električnog automobila su ekvivalentne 150 kW/204 ks.

Povezana vest:  Portugalski premijer je napunio Nissanovo električno vozili Leaf na prvoj stanici u Portugaliji

Međutim, Ampera-e ima više toga da ponudi: ovaj revolucionarni električni automobil obezbeđuje opušteno i gotovo nečujno krstarenje, u isto vreme puneći baterije tokom kretanja. Da bi se to ostvarilo, vozač samo treba da podigne stopalo sa papučice gasa u „Drive“ režimu. Ampera-e automatski rekuperira energiju tokom inercije i izvlači je iz elektromotora koji služe kao generator. Efekat kočenja motora je povećan kada vozač prebaci režim vožnje u „Low“, te se na taj način dodatno poboljšava rekuperacija. Pored toga, vozač se može prebaciti na „Regen od Demand“ (regeneraciju po zahtevu) za maksimalnu rekuperaciju energije putem polugice iza volana. Otpor obrtnog momenta motora je toliko visok u „Low/Regen on Demand“ režimima da papučica kočnice ne mora da se koristi da bi se redukovala brzina sve do potpunog zaustavljanja, u uslovima normalnog saobraćaja. Ampera-e na taj način može bezbedno biti kontrolisana putem gasa (vožnja uz pomoć jedne papučice). Naravno, papučica kočnice i dalje treba se koristi u slučaju potrebe. Inicijalne simulacije kojima su bila podvrgnuta vozila su pokazale da vozači mogu povećati autonomiju do pet odsto u odnosu na „Drive“ režim kada se koristi „vožnja uz pomoć jedne papučice“ u saradnji sa potpunom rekuperacijom energije pri „stani-kreni“ saobraćaju.

Povezana vest:  Mercdes-Benz prodajna akcija za B-Klasu i E-Klasu

Potpuno digitalno povezana: Sa Opel OnStarom i integracijom pametnih mobilnih telefona

Izvanredna digitalna povezanost je integralni deo održivog koncepta. Ampera-e poseduje najnovije generacije IntelliLink info-zabavnog i Opel OnStar sistema – nagrađivane onlajn tehnologije i servisne asistencije, koje nude moćnu Wi-Fi pristupnu tačku za do sedam uređaja (u zavisnosti od tržišta). Apple CarPlay i Android Auto funkcije, kompatibilne sa IntelliLink sistemom, uvode svet pametnih mobilnih telefona u Amperu-e, na taj način omogućujući putnicima da imaju kompletan pristup omiljenoj muzici ili mogućnosti gledanja filmova putem „striminga“.