Bečki gradski prevoznik „Wiener Linien“ instalirao je nedavno u jednoj od metro-stanica postrojenje kojim će se kočiona energija vozova u budućnosti još efikasnije koristiti. Do sada se ta energija koristila za pokretanje drugih vagona. Ukoliko se u neposrednoj blizini ne nalazi vagon koji bi trebalo pokrenuti onda se ta energija pretvara u toplotu i nepovratno gubi. U budućnosti bi se kočiona energija koristila i na stanicama, na primer, za rad pokretnih stepenica, liftova i rasvete. „Ako želimo da potrošimo što manje energije onda moramo više energije da upotrebimo za nove ideje. Boljim iskorištavanjem kočione energije Bečke linije mogu još više da smanje emisiju ugljen-dioksida“, objašnjava gradska odbornica Uli Zima.

Povezana vest:  Vrhunski saveti Canon profesionalaca o pokretanju karijere u sportskoj fotografiji

Ovaj pilot-projekat će se testirati godinu dana a istovremeno će se analizirati i potencijal uštede energije. „Dugoročno gledano želimo što manje energije da kupujemo. Tako ne samo da bismo smanjili emisiju CO2 već bi znatno smanjili i troškove za struju“, kaže direktor Bečkih linija, Ginter Štajnbauer. Rezultati testiranja biće ujedno i osnova za dalje investicione odluke. O temi iskorišćavanja energije koja se stvara prilikom određenih tehnoloških procesa diskutuje se intenzivno i na internacionalnom nivou.

Povezana vest:  Samsung na CES 2022 sajmu predstavio najnovije modele MICRO LED, Neo QLED i Lifestyle televizora

PHOTO: Wiener Linien/ Zinner