Naredne nedelje navršiće se prva godina od smrti legendarnog britanskog muzičara Dejvida Bouvija, koji je preminuo dva dana posle izdavanja poslednjeg albuma „Black Star“.

Vest o njegovoj smrti, 10. januara 2016. godine, obišla je ceo svet, a poštu umetniku sa 140 miliona prodatih albuma tokom 45 godina karijere, odali su brojni umetnici, ali i politički lideri, kao i zvaničnici Vatikana. Poruka saučešća upućena je čak iz Međunarodne svemirske stanice.

Bouvi je dva dana posle 69. rođendana preminuo od raka jetre, bolesti koju je čuvao daleko od očiju javnosti.

Muzičar sa hiljadu lica, poznat po menjanju imidža i stila, izdao je 25 albuma na kojima se nalaze pesme koje su ušle u antologiju svetske muzike.

Povezana vest:  Rok Bulevar startuju iz Beograda

„Space Oddity“ (1969) je prvi uspeh pevača, koji je tada bio inspirisan filmom „Odiseja u svemiru 2001.“ kultnog reditelja Stenlija Kjubrika. Pesma govori o nesrećenom astronautu Mejdžoru Tomu.

Njegov album „The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars“ iz 1972. godine ustoličio ga je među velike britanske i svetske muzičke zvezde.

Muzičar je inspiraciju za lik Zigija Stardasta našao u stvarnoj ličnosti, britanskom rokenrol pevaču Vinsu Tejloru, koji je posle nervnog sloma počeo da veruje za sebe da je prelazno biće između vanzemaljca i Boga.

Mnogi obožavaoci smatraju da je Bouvijeva „berlinska“ faza najbolja u njegovoj karijeri s albumima „Heroes“, „Low“ i „Lodger“ (1977-1979).

Povezana vest:  Pitbul voditelj dodele Američkih muzičkih nagrada

Pesma „Heroes“, snimljena u saradnji s Brajanom Inom i gitaristom Robertom Fripom, postaje avangardna u tadašnje doba panka i novog talasa (new wave).

Njegove najpoznatije pesme su, između ostalih, „Life on Mars“ (1971), „Changes“ (1971), „Starman“ (1972), „Jean Genie“ (1973) ,“Young Americans“ (1975), „Ashes to Ashes“ (1980) i „Let’s Dance“ (1983) i „Black Star“ (2015).

Poslednji album „Black Star“ sadrži sedam pesama sa primesama džeza i ritam sekcije poput nemačkog benda „Kraftverk“, začetnika elektronske muzike.

Pesma „Lazarus“ sa tog albuma, sa spotom na kojem Bouvi izgleda vidno iscrpljeno, predstavlja za mnoge obožavaoce oproštajnu pesmu umetnika publici.

Briljantni muzičar i vizionar mnogo poažnje posvećivao je i svom fizičkom izgledu, koji je stalno menjao i usklađivao sa svojim pesmama.

Povezana vest:  Lejdi Gaga pokreće svoju društvenu mrežu za fanove!

U svetu mode su ga smatrali „Belim vojvodom“ (White Duke) zbog izuzetne elegancije u poznijim godinama kao i ranijeg ekstravagantnog izgleda u kojem je koketirao s „muškim i ženskim polom“.

Njegov muzički žanr se može uvrstiti kao rok, glem rok, pop, elektronska muzika, sa primesama džeza, bluza i soula na pojedinim albumima, kao i alternativnog i avangardnog rokenrola.

Pored pevanja, Bouvi je svirao gitaru, saksofon i klavijature.

Glumio je i u više filmovima, a najzapaženija uloga mu je u horor filmu „The Hunger“ (1983) Tonija Skota, u kojem su igrale i Katrin Denev i Suzan Sarandon, kao i u filmu „The Man Who Fell to Earth“ iz 1976. godine.