jari_mati_latvalaRELI

POSLE LETNJE PAUZE NASTAVAK SVETSKOG ŠAMPIONATA U BUGARSKOJ

Put u nepoznato

 

Letnja pauza, duga mecec i po dana, dobro je došla timovima za odmor, ali i neophodna testiranja zbog jednostavnog razloga. Majstori za volanom nastavljaju takmičenje u Bugarskoj, prvom asfaltnom reliju još od prošlog oktobra i takmičenja u Španiji.

Bugarski reli je prvi put deo Svetskog šampionata, ali je kao takav poznat već 41 godinu. Bio je deo Evropskog reli šamiopnata od 1988. dok je protekle dve sezone imao status kandidata za najkvalitetniji rang. Prvobitno je vožen od turističkog mesta na obali Crnog mora, Zlatni Pjasci do Albene, ali je 2002. premešten na planinu Rila, u zimski centar Borovec.

Najveća nepoznanica, proizašla iz činjenice da će ovaj reli biti vožen prvi put, zapravo je ko će pobediti? U teoriji, svi bi mogli. Ipak, već je mnogo puta dokazano da se teorija i praksa razlikuju kao nebo i zemlja.

Sudeći po dosadašnjem delu sezone, Sebastijan Loeb sigurno je jedan od najvećih favorita. Francuz je pobedio na tri od, do sada, održanih šest takmičenja.

– Biće veoma zanimljivo. Nadam se da Finci neće biti najveća pretnja – prepoznao je šestostruki šampion odakle dolazi najveća pretnja.

Veliku pomoć će Loeb imati u klupskom kolegi, Daniju Sordu, od koga se ipak očekuje da radi za tim, jer se zna ko je prva violina Sitroen Total tima.

Povezana vest:  Dušan Borkovic sa NBA velikanima Bobijem Marjanovićem i Timom Dankanom

Miko Hirvonen se za Bugarsku spremao kod nas, pobedivši na reliju Srbija gotovo sa pola gasa. Iako se Finac takmičio van konkurencije, dobro mu je došlo da se upozna sa putevima koji su u Srbiji veoma slični onima po kojima će juriti bodove u Bugarskoj.

– Malo sam zarđao jer dugo nismo imali takmičenje na asfaltu, pa sam zbog toga dosta vozio na toj podlozi i ujedno sam popravljao tehniku vožnje – objašnjava Hirvonen. – Meni je asfalt nezgodnija podloga u odnosu na zemlju. Znam šta treba da uradim, ali moram da dođem do stadijuma kada ću stvari raditi automatski, bez premišljanja. Shvatio sam u kom delu vožnje treba da se popravim i sada sam zadovoljan.

I drugi član Forda, Jari-Mati Latvala, ozbiljno se pripremao za Bugarsku, ali ne u Srbiji nego u Francuskoj. Finac ima pobedu na Novom Zelandu i sigurno je da želi još jedan trijumf.

Sitroenov juniorski tim, takođe deluje veoma sposobno za trijumf na nepoznatom terenu. Sebastijan Ožije pokazao je pobedom u Portugalu da može mnogo da uradi, pa se već suočio sa nazivom naslednika Sebastijana Loeba. NJegov kolega Kimi Raikonen sve se bolje snalazi u takmičenju gde je još uvek novajlija, posle karijere provedene u Formuli 1, začinjene titulom 2007.

Povezana vest:  Srbija reli pod znakom pitanja

Kandidata za pobedu ima dovoljno, ali je samo jedno prvo mesto. S obzirom na nepoznat teren Bugarske, treba očekivati veliku borbu, kao i greške. Onaj ko se najbolje snađe sa zadovoljstvom će u nedelju ispiti pobednički šampanjac.

 

 

OŽIJE MOŽDA PRELAZI U FORD

Iako je jedan od favorita za pobedu u Bugarskoj, Sebastijan Ožije se u centru pažnje našao iz drugog razloga. Francuz, osvajač šamiponske titule u juniorskoj konkurenciji 2008. i pobednik relija Portugal, dobio je ponudu da pređe u Ford. Ove glasine potvrdio je šef ekipe Ford Malkolm Vilson rekavši da bi voleo da vidi Ožijea u svom timu 2011.

– Imao sam sastanak sa njegovim menadžerom posle takmičenja u Portugalu i izneo ponudu. Mi uvek tražimo načine da poboljšamo tim, a Sebastijan je vozač bez ugovora – otkriva Vilson.

Interesantno je da Ožije, ukoliko pređe u Ford, neće uticati na status Mike Hirvonena i Jari-Mati Latvale. S druge strane, Sitroen je takođe ponudio Ožijeu da ostane naredne sezone, ali Francuz ne želi da priča o detaljima ponuda, uz želju da odluku donese do kraja meseca.

– Dragi mi je da se oba proizvođača interesuju za mene. Uskoro će se sve znati. Teško je reći kad, ali se nadam da će sve biti dogovoreno pre relija u Finskoj.

 

PETER SOLBERG NAJBRŽI NA POSLEDNJEM TRENINGU

Povezana vest:  24 SATA LE MANA, Mensel doživeo udes u trci 24 sata Le Mana

Šampion iz 2003. Peter Solberg, bio je najbrži na poslednjem treningu juče pred početak takmičenja u Bugarskoj.

Solberg je u privatnom Sitroenu C4, uz novog suvozača (Kris Paterson zamenio Fila Milsa), deonicu od 2,65 km prešao za 1:39,4 minuta, ostavivši iza sebe Danija Sorda za četiri desetinke i Sebastijana Ožije za pet desetinki. Sebastijan Loeb i Kimi Raikonen ostvarili su isto vreme – 1:40,5 minuta, dok je tek šesti bio Miko Hirvonen sa skoro dve sekunde zaostatka za Slobergom. Sedmo vreme imao je Jari-Mati Latvala sa dve sekunde zaostatka.

 

PLASMAN VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Francuska, Citroen Total tim)     126

2. Sebastijan Ožije (Francuska, Citroen junior tim)    88

3. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   76

4. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            72

5. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          63

6. Dani Sordo (Španija, Citroen Total tim)     49

7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  38

8. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          26

9. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  24

10. Kimi Raikonen (Finska, Citroen junior tim)         15

 

ŠAMPIONAT TIMOVA

1. Citroen Total tim     189

2. BP Ford Abu Dabi tim       163

3. Citroen junior tim    106

4. Stobart M-Sport Ford tim   84

5. Mančiz Ford tim     40