Velika muzička zvezda Jelena Karleuša poručila je u kampanji #bićebolje mladim LGBT osobama da nikad ne odustaju i da ne bi volela da budu poraženi – voleti nije problem i samo to treba imati na umu.

Ona kaže da je poznato da podržava sve ljude na planeti, pa i LGBT osobe koje žive zajedno sa njom na Balkanu i Srbiji. „Smatram da smo negde jako slični po tom neshvatanju posebnosti koju nosimo  u nama“, rekla je ona u promotivnom spotu kampanje i dodala da „smo zato i našli zajednički jezik i ljubav“.

Ona apeluje na sve mlade ljude koji u Srbiji ne vide bolje sutra, nadu i da će ih društvo prihvatiti, da ne gube nadu i nikada ne odustaju.

Kao osoba koja se izborila sa ružnim situacijama i neshvaćenošću, ona može da kaže da će biti bolje. „Osobe koje ne odustaju, ne mogu se pobediti“, poručila je Jelena.

Povezana vest:  Henkel donirao svoje proizvode KBC-u „Dr Dragiša Mišović - Dedinje“

„Biće bolje zato što ne treba da dozvolite da vas pobede oni koji su lošiji od vas u svakom smislu, zato što među vama postoje ljudi koji zaslužuju da budu budućnost ove zemlje i čitave planete i zato što treba da pobede ljudi koji veruju u ljubav bez obzira na opredeljenje i kako god se ona zvala i imala kakav god oblik“, uputila je muzička zvezda ohrabrujuću poruku mladim LGBT osobama.

Inicijativa za demokratsku tranziciju (DTI) i Loud & Queer (LnQ) pokrenuli su kampanju #bićebolje čiji je cilj da serijom spotova sa LGBT osobama, njihovim strejt prijateljima i javnim ličnostima podrži mlade LGBT osobe da prihvate sebe. Samo u prvih pet dana kampanju je videlo preko 100.000 ljudi na Facebooku.

Povezana vest:  Pet magičnih trikova za korišćenje parfema

Mladi ljudi su ranjiva populacija, a to je posebno izraženo kod njihovih LGBT vršnjaka. Zbog nasilja, diskriminacije i odbacivanja od strane roditelja i okoline koje doživljavaju, mlade LGBT osobe su značajno sklonije simptomima iz domena depresije, a čak 30% ima tendenciju da pokuša samoubistvo, naspram šest odsto njihovih vršnjaka iz heteroseksualne populacije. Umesto da tinejdžersko doba, kada je kreativni potencijal u punom naboju (prelazak mlade osobe u odraslu jedinku) posvete osvajanju sveta, mnogi članovi LGBT zajednice žive u strahu, depresiji, osećaju isključenosti i teskobe.

Zato su DTI i LnQ uradili seriju spotova sa LGBT osobama koje su prošle kroz tu životnu fazu, kako bi sa mladima podelile svoja iskustva i načine na koje su rešavale probleme koje su imale zbog svoje seksualnosti u mladosti. Rešavanjem svojih problema one su prošle kroz uspešan proces prihvatanja od strane najbliže okoline, a osnovna poruka mladim LGBT osobama je da će vremenom život postajati lakši i bolji.

Povezana vest:  La Roche-Posay dnevne nege za bolji život osetljive kože

Do sada objavljene spotove možete naći na Facebook stranici Loud & Queer:

https://www.facebook.com/LnQ.Belgrade/

ili na YouTube kanalu kampanje #bićebolje

https://www.youtube.com/channel/UC6tREOgvrx5KbM6Fzeh_Btw

Kampanju #bićebolje podržala je Kancelarija za ljudska i manjinska prava Vlade Republike Srbije i deo je programa „Stvaranje tolerancije i razumevanja prema LGBT populaciji u srpskom društvu“ koji finansira Ministarstvo inostranih poslova Kraljevine Norveške.

DTI je udruženje građana koje promoviše principe lokalnog ekonomskog razvoja, održivog građanskog društva, ljudskih prava i borbe protiv ksenofobije, a osnovano je 2002. godine. Loud & Queer je najstarija LGBT event management organizacija, osnovana 2003. godine. Organizuje žurke, festivale, sarađuje sa organizatorima mainstream događaja, promoviše ljudska prava LGBT osoba kroz kulturu i zabavu, a jedan je od organizatora parade „Ponos Srbije“.