mazda-cosmo-sport-110sModeli Mazde koji su promenili auto-industriju
Mazdino prvo putničko vozilo, R360, koje je izašlo sa proizvodne trake 1960. godine, pojavilo se upravo u trenutku u kome je došlo do ponovnog buđenja uspavanih džinova Nemačke i Japana. Proizvodnja putničkih vozila je još nekoliko godina ostala u senci komercijalnih vozila, koja su bila potrebna za dalju posleratnu izgradnju. Međutim, ispostavilo se da je ovo pravi tajming, jer je Mazda dobila mogućnost da za ovo vreme radi na dizajnu i razvoju automobila za koje se ispostavilo da su mnogo više od očekivanog  – neki od njih su čak promenili tok auto-industrije.
Revolucija šezdesetih – Mazda 110S Cosmo Sport
Jedan od najlepših sportskih automobila koje je Mazda ikada proizvela svakako je 110 Cosmo Sport – njegov dizajn nije predstavljao posebnu novinu 1967. godine, ali se revolucija odigrala ispod hladnjaka: po prvi put, serijski je ugrađen Vankelov motor sa dva rotora. Kako bi pokazali izdržljivost i pouzdanost ovog motora, u Mazdi je odlučeno da Cosmo Sport učestvuje na Marathon de la Route 1968. godine, 84-očosavnoj trci izdržljivosti na nemačkom Nirburgringu, gde se izborio za 4. mesto. Tako je ovaj model postao prvo kultno Mazdino vozilo. Po lepoti, uživanju u vožnji i pouzdanosti, ovaj automobil je potpuno promenio mišljenje ljubitelja automobila kada je reč o rotacionom motoru. Celokupni koncept ovog auta postao je baza za sve buduće sportske modele.
former_0061sUživanje u sedamdestima – Mazda RX-7
Deceniju kasnije, revolucija nije više bila toliko važna kao lični stil i izraz. Kada se pojavio model Mazda RX-7, on je morao da budu drugačiji po svaku cenu: divlje boje eksterijera, zmijoliki dizajn, farovi koji se podižu, materijali u enterijeru koji bi postideli čak i Endija Vorhola… Njegov koncept bio je vrlo fleksibilan: ovaj automobil bio je dostupan i sa petostepenim menjačem, i sa automatskim, kao kupe četvorosed, u verziji sa Vankelovim motorom sa dva ili tri rotora sa turbo-punjenjem, kao i u ograničenim specijalnim verzijama. RX-7 osvojio je svoje mesto među legendarnim sportskim automobilima učestvujući na 24-očasovnoj trci u Dejtonu 1979. godine, kao i na takmičenju British Touring Car 1980. ili 24-očasovnoj Spa trci godinu dana kasnije, pobedivši grupu moćnih BMW-a. Od prvog pojavljivanja, Mazda je prodala preko 1,8 miliona RX-7, čime je ovaj auto zaslužio titulu najpopularnijeg sportskog auta sa rotacionim motorom koji je ikada napravljen.
Japijevski iskorak u osamdesetima – roadster za svakoga
Model koji je osmislio dizajner Bob Hol (Bob Hall) nije bio ni naročito funkcionalan, niti je bilo mnogo racionalnih razloga za njegovu kupovinu, što je možda objašenjenje zašto je Keniči Jamamoto (Kenichi Yamamoto) morao da sačeka gotovo deceniju da odobri njegovu serijsku proizvodnju. Lansiranjem malog roudstera na Salonu automobila u Čikagu 1989. godine, Mazda je ponovo odabrala savršen momenat. Novac je ponovo priticao, a mladi mobilni kupci željno su iščekivali kupovinu modela u kome mogu da se pokažu. Mali roudster je bio dovoljno “kul” za ovaj cilj, i svojim izgledom, kao i za mlade japije dostupnom cenom. Mazda MX-5 je bio i ostao ogroman uspeh, koji je praktično svaki proizvođač automobila na svoj način razvijao u narednih 20 godina.
mazda_6Novi milejnijum – Mazda6 postavlja nove standarde
U kasnim devedesetima, Mazda je stvorila bazu za deceniju budućih uspeha razvojem Zoom-Zoom pravca u pozicioniranju brenda, utirući put optimizmu povodom dolaska novog milenijuma. Osmišljena je čitava nova paleta vozila, a jedno od prvih prezentovanih bila je Mazda6 2002. godine. Agresivni prednji i zadnji farovi učinili su izgled ovog modela sportskijim od konkurenata, a novi benzinski motori učinili su vožnju ovog modela pravom zabavom. Uz prostran enterijer, dostupnost i tri linije karoserije, Mazda6 i dalje postavlja standarde u svojoj klasi.
Povezana vest:  Limuzina Kia Magentis u novom ruhu, Svetska premijera u aprilu u New Yorku