U okviru strategije o digitalizaciji grada u Beču je razvijena aplikacija pod nazivom „Sagꞌs Wien“ („Reci Beču“) koja omogućava građanima da u roku od 30 sekundi prijave bilo kakav problem gradskoj upravi. „Bolja komunikacija sa ljudima služi jačanju demokratije, zbog čega ćemo nastaviti da radimo na praktičnim rešenjima za građane“, izjavio je Andreas Majlat-Pokorni, zadužen za informacione i komunikacione tehnologije u gradskoj vladi, čiji odsek je i razvio aplikaciju.
Pomoću aplikacije građani mogu da prijave problem, kao što je kvar na semaforu, otpad na zelenoj površini ili neadekvatno obezbeđeno mesto na kome se vrše popravke ili radovi. Na taj način problemi će se rešavati brže i preciznije. Građani koji prijavljuju problem mogu da ga opišu ili pošalju sliku, a ukoliko je uključena opcija za određivanje lokacije mobilnog telefona, aplikacija automatski prosleđuje tačnu lokaciju nadležnoj instituciji.
Aplikacija prati da li je isti problem već prijavljen, kao i status otklanjanja problema. Besplatna je i dostupna za operativne sisteme „iOS“, „android“ i „windows“. Beč aktivno radi na razvoju e-uprave o čemu svedoči podatak da postoji 600 e-usluga gradske uprave kao pomoć građanima u završavanju administrativnih procedura. Internet stranica grada Beča registruje osam miliona poseta mesečno, a 80.000 građana u toku jednog meseca koristi bežični internet na javnim mestima koji je dostupan na 412 lokacija u Beču.
PHOTO: PID / Walter Schaub-Walzer