Potpuno nova Opel Insignia je u izuzetno dobroj formi. Poseduje sportsku eleganciju velikog kupea, a njena u potpunosti nova arhitektura je čini beskompromisno prostranom i istinski zabavnom za vožnju. Uz to, nudi bezbednost i komfor za primer, kako i dolikuje jednoj perjanici. Ne samo što druga generacija Insignije impresionira svojim spoljašnjim linijama koje oduzimaju dah, već u isto vreme nudi najširu paletu inteligentnih tehnologija u rasponu od modernih Opel IntelliLux LED® matričnih farova i veoma sofisticiranog pogona na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta, pa do savremenih sistema vozačke asistencije i detaljnog „head-up“ displeja. Pored toga, Insignia dolazi sa prvoklasnom konektivnošću tipičnom za Opel, sa funkcijom integracije pametnih mobilnih telefona, koja sada nudi novu Opel OnStar karakteristiku – Personalni asistent, koji putnicima Insignije omogućava da rezervišu hotelske sobe i pronađu odgovarajuće parking mesto putem OnStar Savetnika. Svekupno gledajući, Insignia oduševljava visokim stepenom agilnosti i preciznosti u vožnji, nudi više prostora i superioran odnos cene i performansi, i ozbiljniji je izazivač u segmentu nego ikada, čak i za modele premijum marki.

Po prvi put kada je o Opelu reč, nova generacije Insignije je dostupna sa inteligentnim integralnim pogonom sa vektorisanjem obrtnog momenta, koji snagu šalje pojedinačno na sve točkove, osmostepenim automatskim menjačem i kamerom koja pokriva 360. Zajedno sa novom generacijom turbo motora, do 200 kilograma manjom masom (u zavisnosti od verzije) i nižom pozicijom sedenja, nove Insignije Grand Sport i Sports Tourer su agilnije nego ikada a vozaču pružaju izuzetno direktno i prijatno vozačko iskustvo. Opremljena brojnim sistemima asistencije poslednje generacije, nova Insignia ne samo što vodi računa o bezbednosti svojih putnika: ona je prvi Opel sa aktivnom aluminijumskom haubom motora, koja se u slučaju kontakta sa pešakom podiže mereno u milisekundama, što povećava razdaljinu u odnosu na tvrde delove motora, na taj način značajno poboljšavajući zaštitu.

„Opel zadaje snažan udarac sa novom generacijom Insignije. Naša perjanica je opremljena visokom tehnologijom za svakoga; priuštivim tehnologijama koje vožnju čine bezbednijom i udobnijom. Nijedan drugi automobil u ovoj klasi ne može da se pohvali tolikim brojem ultramodernih tehnologija. Učinili smo je lakom, agilnom i fantastičnom za vožnju. Takođe, naši dizajneri su Grand Sportu i Sports Toureru podarili izuzetnu kombinaciju elegancije i atleticizma“, rekao je CEO Opela, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann).

Novajlija je na taj način u idealnoj poziciji da nadmaši uspeh prve generacije Insignije: „Automobil godine 2009.“ je prodat u 900.000 primeraka. Nova Insignia je nedavno predstavila svoje kvalitete javno po prvi put, u obe Grand Sport i Sports Tourer verzije, prilikom premijere na Salonu automobila u Ženevi.

Čista emocija: Dizajn inspirisan Monza konceptom

Zadivljujući Monza koncept je bio inspiracija kada je reč o kreiranju dizajna enterijera i spoljašnjosti Insignije Grand Sport i Sports Tourer. Na kraju krajeva, misija je bila da se nova Opelova perjanica učini prestižnom i atletskom poput konceptnog automobila.

Rezultari su ubedljivi. Insignia Grand Sport izgleda gipko i pokretljivo. Nova generacija raspolaže masom do 175 kilograma manjom u odnosu na prethodni model; novi Sports Tourer je čak do 200 kilograma lakši. Dok je međuosovinsko rastojanje potpuno nove arhitekture povećano za 92 milimetra (na 1.829 milimetara), prepusti Insignije Grand Sport su redukovani a trag točkova proširen za 11 milimetara. Visina vozila manja za 29 milimetara, padajuća linija krova, izražena maska hladnjaka, tanka kućišta prednjih svetala i visokotehnološki izraz zadnjeg dela, dodatno doprinose dramatičnom dizajnu Insignije, darujući joj atletsku i elegantnu siluetu, koja podseća na kupe sa četvoro vrata. Novi Grand Sport je aerodinamičan baš kao što i izgleda: poseduje koeficijent otpora vazduha za primer (0,26), što ga ubraja među najaerodinamičnije modele u klasi.

Povezana vest:  Opel/Vauxhall postaje profitabilan, elektrifikovan i globalan sa ubrzanim TEMPOM!

Nova Insignia Grand Sport je već preuzela mnoge detalje dizajna od atletskog Monza koncepta, ali se ta lista dodatno proširuje sa Insignia Sports Tourer verzijom. Novajlija izgleda mnogo više atletski i agilnije. Njegov stav je takođe naglašen dužim međuosovinskim rastojanjem, redukovanim prednjim prepustom i proširenim tragom točkova, kako napred tako i pozadi. Opelovo sečivo počinje kod prednjih vrata i pruža se prema nazad, što vuče pogled posmatrača od prednjeg ka zadnjem delu vozila. Direktno inspirisano jednim od najkarakterističnijih elemenata dizajna Monza koncepta, hromirano sečivo prozora se dinamično uliva u LED zadnju signalnu grupu i vizuelno spušta samo 1.500 milimetara visoku Insigniju Sports Tourer, što ovom modelu daruje atletski naglašeniju pojavu. Srebrne krovne šine (standardne u svim nivoima opreme) naglašavaju visokokvalitetan dizajn.

Prijatno praktičan: Enterijer koji garantuje „wellness“ doživljaj

Pažnja obraćena na najsitnije detalje je takođe opipljiva unutar nove Insignije. Kao kod spoljašnjosti, kokpit jasno reflektuje Opelovu dizajnersku filozofiju „gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“. Vozač sedi niže nego ranije tako da je samim tim bolje povezan sa automobilom, što mu donosi angažovaniji, više sportski i intenzivniji vozački doživljaj. Mnogo pažnje je posvećeno kontrolnim jedinicama i info-zabavnom interfejsu. Dok  „head-up“ displej naglašava digitalni karakter instrumentacije, ekran bez okvira osetljiv na dodir IntelliLink sistema, odiše sofisticiranim i tehničkim karakterom. Mnoge funkcije se kontrolišu putem ekrana osetljivog na dodir u cilju pojednostavljivanja interfejsa. Pojas centralnog grebena je dizajniran u vidu tri funkcionalne kontrolne zone (od gore prema dole: info-zabava/klima/sistemi asistencije) u cilju brze i intuitivne operacije.

Putnici na zadnjim sedištima takođe izvlače prednosti iz revidiranih proporcija i uživaju u više prostora. Prtljažnik Insignije Grand Sport od 490/1.450 litara je prilično impresivan, dok novi Sports Tourer nudi maksimum od 1.665 litara – preko 130 litara više u odnosu na odlazeći model. Sjajan pogled prema nebu je dostupan preko panoramskog krova dimenzija 1.400 x 860 milimetara, koji se pruža preko glava putnika na zadnjim sedištima.

Sports Tourer krase i novi praktični detalji: da bi utovar u prtljažnik bio što lakši, zadnja vrata se mogu otvoriti pokretom stopala, bez potrebe da se dodiruje automobil. U kombinaciji sa „otvaranjem i startovanjem bez ključa“, jednostavan pokret stopalom ispod zadnjeg odbojnika je dovoljan da otvori vrata, dok će dodatni pokret stopalom zatvoriti vrata. Ovaj inteligentni sistem je sposoban da detektuje prepreku i u skladu s tim stopira mehanizam u slučaju potrebe. Tu je i detalj vezan za čep rezervoara za gorivo: točenje goriva je sada lakše, brže i iznad svega čisto.

Pogonske tehnologije koje povećavaju zadovoljstvo u vožnji

 Nova Insignia je dinamična baš kao i što izgleda. Dostupna je uz široku paletu efikasnih turbo motora i menjača nove generacije. Ove komponente su dizajnirane tako da obezbede izvanrednu efikasnost u realnim uslovima a samim tim i niže troškove goriva. Testovi sprovedeni u WLTP voznom ciklusu (Usklađena svetska test procedura za laka komercijalna vozila), koji prikazuje tačnije realne rezultate u odnosu na aktuelni NEDC ciklus, pokazali su da je potrošnja velikoserijskih motora dostupnih u Insigniji (Benzinci: 1,5-litarski Turbo; Dizel: 1,6-litarski Turbo) niža za od 3 do 10 odsto u odnosu na odlazeće ekvivalentne modele.

Povezana vest:  Ljajić neće da priča o Evropi: Idemo utakmicu po utakmicu

Motorni portfolio startuje sa novodizajniranom, ekstremno efikasnom benzinskom jedinicom, 1,5-litarskim Turbo agregatom sa 103 kW/140 ks i 121 kW/165 ks (potrošnja Grand Sporta po NEDC-u: grad 7,3 l/100 km, otvoren put 4,8-4,7 l/100 km, kombinovano 5,7 l/100 km, 130-129 g/km CO2; potrošnja Sports Tourera po NEDC-u: grad 7,7-7,5 l/100 km, otvoren put 5,3-4,8 l/100 km, kombinovano 6,2-5,8 l/100 km, 141-132 CO2). Sledeću atrakciju predstavlja benzinska perjanica za novu Insigniju.

Reč je o 2.0 Turbo agregatu, koji isporučuje 191 kW/260 ks i maksimalni obrtni moment od 400 Nm (potrošnja goriva Grand Sporta po NEDC-u: grad 11,2 l/100 km, otvoren put 7,1 l/100 km, kombinovano 8,6 l/100 km, 197 g/km CO2; potrošnja goriva Sports Tourera po NEDC-u: grad 11,5 l/100 km, otvoren put 7,1 l/100 km, kombinovano 8,7 l/100 km, 199 g/km CO2). Ovaj 2,0-litarski četvorocilindraš dolazi u kombinaciji sa potpuno novom osmostepenom automatskom transmisijom, koja promene stepena prenosa obavlja uglađeno, kao i sofisticiranim pogonoskim sistemom na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta – što je jedinstvena karakteristika u D segmentu. Kod ovog visokotehnološkog integralnog pogonskog sistema, dve spojnice sa više lamela zamenjuju konvencionalni diferencijal na zadnjoj osovini, što omogućava isporučivanje snage na individualne točkove u deliću sekunde, u zavisnosti od uslova vožnje.

Pogonska ponuda za Grand Sport je zaokružena novim šestostepenim manuelnim menjačem, namenjenim za popularne 1,6-litarske dizel motore izlazne snage od 81 kW/110 ks i 100 kW/136 ks (potrošnja goriva Grand Sporta po NEDC-u: grad 5,1-4,6 l/100 km, otvoren put 3,9-3,6 l/100 km, kombinovano 4,3-4,0 l/100 km, 114-105 g/km CO2).

Iznad navedenih verzija, pozicionirao se rafinirani 2,0-litarski dizel, koji će takođe biti dostupan za Sports Tourer pri lansiranju. Raspolaže sa 125 kW/170 ks (potrošnja goriva Grand Sporta po NEDC-u: grad 6,7 l/100 km, otvoren put 4,3 l/100 km, kombinovano 5,2 l/100 km, 136 g/km CO2; potrošnja goriva Sports Touera: grad 6,9 l/100 km, otvoren put 4,3 l/100 km, kombinovano 5,3 l/100 km, 139 g/km CO2). Širi izbor dizel motora će biti uskoro biti dostupan za karavansku verziju.

Bezbednost na prvom mestu: Izvanredni sistemi asistencije

Nova Insignia ne samo što impresionira remek-delom u vidu pogonske tehnologije već i ultramodernim sistemima asistencije i besprekornim komforom. Nijedan drugi model u segmentu ne nudi do te mere širok raspon inteligentnih tehnologija kao što je to novo izdanje Opelove perjanice.

Jednu od glavnih atrakcija u svakom smislu reči predstavlja druga generacija Opelovih inovativnih i nagrađivanih, adaptivnih IntelliLux LED® matričnih farova sa 32 LED segmenta – dvostruko više nego na Astri. Povećan broj LED segmenata obezbeđuje različite svetlosne obrasce u cilju prilagođavanja svetlosnog snopa datoj situaciji u saobraćaju još preciznije, dok su tranzicije brže i tečnije. Da bi se dodatno poboljšala vidljivost tokom vožnje kroz krivine sa aktiviranim dugim farovima, Opelovi inženjeri su dodali funkciju aktivnog osvetljavanja krivine novim Insignijinim IntelliLux LED® matričnim farovima. Na kraju ali ne i manje važno, poseban LED reflektor lociran unutar modula kratkih svetala obezbeđuje dodatnu iluminaciju i doprinosi dužini snopa dugih svetala do 400 metara.

Povezana vest:  Upoznajte BMW 116d

Dodatni sistemi vozačke asistencije:

Head up displej projektuje na vetrobran u visini vozačevog pogleda informacije poput brzine, saobraćajnih znakova, postavljene brzine na limiteru ili tempomatu ili navigacione rute.

Kamera koja pokriva 360° se sastoji od četiri individualne kamere, gde se po jedna nalazi na svakoj strani automobila, omogućavajući pogled iz „ptičje perspektive“ od 360 stepeni, na taj način značajno olakšavajući parkiranje i manevre pri niskim brzinama.

Adaptivni tempomat (ACC) sa automatskim kočenjem u slučaju nužde  koristi radarski senzor da bi izmerio distancu u odnosu na vozilo ispred, prilagođava brzinu u skladu s tim i inicira automatsko kočenje u slučaju krajnje nužde ukoliko je to potrebno.

Asistencija održavanja vozne trake sa automatskom korekcijom na volanu. Ukoliko sistem registruje da je automobil nenamerno odlutao iz vozne trake, on obaveštava vozača preko displeja i reaguje nežnim pokretima na volanu.

Upozorenje unakrsnog saobraćaja iza vozila. Ovaj sistem koristi radarske senzore u zadnjem odbojniku, koji detektuje dolazeće objekte koji se nalaze iza vozila udaljene do 20 metara pod uglom od 90 stepeni sa leve ili desne strane, što pomaže bezbednom isparkiravanju i vožnji unazad.

Prvoklasno: Vrhunski komfor i info-zabava

Nova generacija Insignije takođe postavlja standarde i kada je o komforu reč. Najbolji primer: ergonomska premijum sedišta nove generacije, sertifikovana od strane „Aktion Gesunder Rücken“ (Kampanja za zdravija leđa). Ona nude jedinstvenu kombinaciju elektro podesivih bočnih potpora pored brojnih standardnih mogućnosti podešavanja. Putnici na zadnjoj klupi takođe mogu da očekuju više komfora, jer baš kao što je slučaj kod vozačke i suvozačke pozicije, i dva spoljnja zadnja sedišta su dostupna sa funkcijom grejanja. S druge strane, grejanje vetrobrana garantuje dobru vidljivost neposredno nakon ulaska u automobil tokom hladnih zimskih dana, dok grejanje obruča volana održava šake vozača prijatno toplim.

Sjajna zabava i izvanredna konektivnost – obe vrednosti tipične za Opel – obezbeđene su najnovijim IntelliLink sistemima, kompatibilnim sa Apple CarPlay i Android Auto funkcijama. Dok se pametni mobilni telefon neprimetno integriše u info-zabavni sistem vozila, on u isto vreme može da se puni bežičnim putem. Naravno, revolucionarna dvadeset četvoročasovna konekcija sedam dana u nedelji i Opel OnStar servisni asistent su takođe tu, nudeći usluge koje idu od Automatskog javljanja u slučaju sudara do Asistencije u slučaju krađe vozila. Nova usluga,  Personalni asistent,  biće lansirana zajedno sa Insignijom, pružajući putnicima mogućnost da od Opel OnStar savetnika zatraže, primera radi, da za njih rezerviše hotelsku sobu ili pronađe odgovarajuće parking mesto. Pored toga, 4G LTE Wi-Fi pristupna tačka u okviru OnStar sistema omogućava svim putnicima u Insigniji da povežu svoje uređaje na internet.

Nova Opelova perjanica je dostupna za porudžbine u obe varijante, kao Grand Sport limuzina počev od €20.080 i kao Sports Tourer počev od €21.125.