Fejsbuk formira muzičke liste
Uprkos očekivanjima, kampanjom pokrenutom na Fejsbuku pobednik najpopularnije muzičke TV emisije u Britaniji „The X Factor“ sprečen je da dospe na prvo mesto liste najprodavanijih izvođača u božićnoj sedmici.
Džoi Makelderi (Joe McElderry), 18 – godišnji student i pobednik ovogodišnje emisije „The X Factor“, bio je najavljivan kao izvođač koji će biti na prvom mestu muzičkih lista pred Bozić. To bi bila peta uzastopna godina da pobednik te emisije trijumfuje i na muzičkim listama u ovo doba godine.
Ipak, ove godine na Fejsbuku je pokrenuta kampanja protiv Makelderija i rastućeg uticaja rijaliti šoua na britansku muzičku scenu.
Pokretači kampanje pozvali su na kupovinu numere „Killing In The Name“, hit grupe „Rejdž Agejnst D Mašin“ (Rage Against The Machine) iz 1992.
Poziv je urodio plodom, pošto je ta pesma za nedelju dana na internetu prodata u više od 500.000 primeraka, dok su Makelderi i njegova numera „The Climb“ stigli do 450.000 prodatih primeraka. Pevač benda „Rejdzzžgejnst D Mašin“ Zak De La Rocca (Zach Rocha) kazao je televiziji Bi-Bi-Si (BBC) da su članovi njegove grupe oduševljeni.
-Oduševljeni smo zbog toga što je pesma dospela na prvo mesto. To više svedoči o spontanom pokretu mladih u Velikoj Britaniji za ukidanje monopola popa nego o samoj pesmi ili grupi. Ponosni smo što je naša pesma odabrana kao sredstvo za to – dodao je.
Džo Makelderi je sportski podneo poraz. – Dobro odigrano od strane ljudi koji su organizovali kampanju na Fejsbuku. Bilo je uzbudljivo biti u tako zadivljujuchoj bici.