Garažni film je filmski srodnik garažnog roka, a zasniva se na snimanju sa malom ekipom, malim budžetom, ali sa neograničenom autorskom slobodom. Pokazuje poštovanje prema klasičnoj i avangardnoj filmskoj umetnosti, ali istovremeno konstantno preispituje rad filmskih velikana. Garažni film je esencija filma. Prošlog meseca započeli smo u Domu omladine Beograda program predstavljanja domaćih garažnih filmova ostvarenjima Milutina Petrovića, a sada publici nudimo pogled u rad rediteljke Jelene Marković.
Utorak, 20. jun 2017. u 17:00
Velika sala Doma omladine Beograda
Cena ulaznice za program je 100 dinara (važi za obe filmske projekcije).
17č – projekcija filma „DRŽAVA“ (Srbija, 2013)
Režija: Jelena Markovi. Uloge: Ana Stefanović Bilić, Vlasta Velisavljević.
Marija je junakinja filma u nastajanju. Predaje na privatnom fakultetu. Marijin otac, penzionisani naučnik na bolničkom lečenju, ostavlja joj skrivenu naučnu formulu i uputstvo kako da je nađe. Više strana je zainteresovano za Mariju i za tajnu njenog oca.
19č – razgovor
STVARNOST MOĆI NA FILMU
Učestvuju: Jelena Marković, Tamara Drakulić, Saša Radojević, Milutin Petrović, Mirko Abrlić
Objektivnom stvarnošću uglavnom smatramo ono što se bazira na čulnim opažajima spoljnog sveta. U najvećoj meri, to je ono što „vidimo“.
Film ima tehnološku mogućnost da definiše i orkestrira ono što opažamo. Na primer, iako znamo da na platnu gledamo sliku ulice, reći ćemo da gledamo ulicu. Savremena nauka eksperimentima potvrđuje da ljudska svest funkcioniše poput filma.
Zašto je zanimljivo kada film tretira moć kao svoj predmet? Šta se dešava kada se film bavi odnosima moći? Šta je sve filmski način da se obradi moć? Da li nam film oslobađa moć ili nas kontroliše, i od čega to uopšte zavisi?
21č – projekcija filma „UNUTRA“ (Srbija, 2015)
Režija: Mirko Abrlić i Jelena Marković
Uloge: Aleksandar Milisavljević, Đorđe Erčević
Jovan, student iz provincije osuđen na godinu dana zatvora, počinje odsluživanje kazne na odeljenju za narkomane. Iako planira da mirno odleži kratku kaznu u Specijalnoj zatvorskoj bolnici i vrati se svom studentskom životu, Jovan unutra upada u paukovu mrežu robijaških odnosa i nepisanih pravila.