U petak, 29. septembra sa početkom u 17 časova u Bitef Teatru, u okviru programa 51. BITEF festivala – Bitef Polifonija, biće prikazana plesna predstava “Scrape” autora Jovane Rakić i Marka Pejovića, rađene u produkciji Stanice – Servisa za savremeni ples.

Autori ovog projekta, Jovana Rakić, koreograf i antropolog i Marko Pejović, psiholog, teoretičar umetnosti i pozorišni praktičar su krenuli od istraživanja sopstvenih slika tela, a onda i toga kako se sve može koncipirati ljudsko telo i kako se produkuju tela koja u društvenom kontekstu imaju određenu funkciju. Takođe su promišljali o tome na koji način koncipiramo drugog i kakvo je njegovo značenje u psihološkom, kulturološkom i društvenom kontekstu. Ovo istraživanje je na vizuelnom planu rezultiralo i stalnim poigravanjem sa svetlom, sa onim što se može ili ne može videti i saznati o drugom, odnosno o svim onim rubnim mestima našeg ličnog i zajedničkog iskustva.

Povezana vest:  „Ključ tela" – fenomen u svetu – bestseler br. 1 iz oblasti zdravlja prodat u 1,5 miliona primeraka

Jovana Rakić, koautorka projekta, rekla je povodom prikazivanja predstave na Bitef Polifoniji: “Mislim da je plesna predstava „Scrape“  prepoznata kao deo ovog umetničkog prostora jer se bavi trenutkom iščekivanja preokreta koji se u stvari možda nikad neće desiti, što je svakako u vezi sa osnovnim konceptom ovogodišnje Polifonije. „Scrape“ je inspirisan situacijama u kojima se ljudsko telo kontinuirano naseljava raznim kulturološkim referencama, socijalnim odnosima i potrebama. U procesu rada promišljali smo o tome kako koncipiramo drugog i kakvo je njegovo značenje u psihološkom, kulturološkom i društvenom kontekstu; zatim,  šta znači prekinuti kontinuirano kreteanje, koliko je moguće biti subverzivan u odnosu na stalni pritisak ka progresu i razvoju.  Na predstavi smo (plesačice: Jana Milenković, Milica Pisić, Natascha Schmalz, dramaturg Marko Pejović i Bojan Palikuća koji se bavio dizajnom zvuka) radili mesec i po dana, i drago mi je što i ove godine učestvujem na Bitef Polifoniji, kao retkom programu koji daje prostor mladima u oblasti savremenih izvođačkih umetnosti.”

Povezana vest:  "Osama" – novi roman Vladimira Kecmanovića od 14. septembra u prodaji

Autori predstave su bili podstaknuti da promišljaju o tome šta znači prekinuti kontinuirano kretanje i koliko je moguće biti subverzivan u odnosu na stalni pritisak ka progresu i razvoju. U procesu nastanka predstave korišćeni su principi analize plesnog dela Marka Pejovića, koje je izložio u svojoj knjizi “Četiri diskurzivne tačke plesne prakse”.

Projekat se oslanja na praksu stvaranja plesnog izraza kroz lične izbore i odluke plesača, ispitivanje pozicije u širem društvenom kontekstu, kao i odražavanje interesovanja i vrednosti u odnosu na kontekst u kojem žive i rade umetnici okupljeni na ovom projektu.

Povezana vest:  Reprezentacija džezera iz Pekinga i glumaca iz Šangaja na Nišvilu

Predstava je nastala u ko-produkciji Stanice Servisa za savremeni ples, čiji je osnovni cilj negovanje i podsticanje projekata i umetnika u oblasti savremenog plesa, uz podršku mreže Departures and Arrivals (DNA) kroz program Kreativna Evropa, Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Bitef teatra, Magacina u Kraljevića Marka 4 i Doma kulture Studentski grad.

PHOTO: Nebojša Babić