jari_mati_latvalaRELI

JARI-MATI LATVALA KOD KUĆE DOŠAO DO DRUGOG TRIJUMFA U SEZONI

Finac odbranio 1.000 jezera

 

Uspeo je Jari-Mati Latvala da ostvari možda i najdražu pobedu u karijeri. Finac je trijumfovao kod kuće na Neste reliju, nekadašnjih 1.000 jezera.

Latvala je preuzeo vođstvo u sedmoj etapi i više nije bio raspoložen da nekom ustupi pobedu na domaćem terenu. Slavio je sa 10 sekundi prednosti u odnosu na drugoplasiranog Sebastijana Ožijea, došavši do druge pobede u sezoni posle trijumfa na Novom Zelandu. Ekipa BP Ford Abu Dabi tima može biti potpuno zadovoljna jer su drugi uzastopni put slavili u Finskoj, s tim što je 2009. najbolji bio Miko Hirvonen.

Ovoga puta prošlogodišnji vicešampion, uprkos velikoj želji da još jednom slavi kod kuće, završio je takmičenje ozbiljnim udesom tokom četvrte etape Urija u petak. Iako je plavi Ford Fokus bio skoro potpuno uništen posle prevrtanja, Hirvonen i suvozač izašli su iz olupine nepovređeni.

– Ovo je san kojeg još uvek nisam ni svestan. Sanjam o ovome od kako sam bio dečak – presrećan je Latvala. – Pobedio sam pred fantastičnim domaćim navijačima. Reli je bio fantastičan. Osećam veliko olakšanje.

Povezana vest:  RELI, Sebastijan Ožije povećao prednost na reliju u Meksiku

Rokada koju je Sitroen napravio pred takmičenje u Finskoj, prebacivanjem Sebastijana Ožije iz juniorskog u prvi tim dok su u suprotnom smeru poslali Danija Sorda, ispostavio se kao odličan potez. Francuzu je pobeda na megdanu izmakla za 10 sekundi, ali mu sigurno znači što je takmičenje završio ispred trećeplasiranog Sebastijana Loeba.

– Osvajanje drugog mesta predstavlja kraj odličnog vikenda, a svakako je bolji plasman nego što sam se nadao. Jari-Mati je bio izuzetno brz, ali je ovaj rezultat za mene savršen – zadovoljan je Ožije.

Sebastijan Loeb nije se mnogo potresao zbog trećeg mesta i 26 sekundi zaostatka za pobednikom, jer je napravio korak bliže sedmoj tituli. U prilog mu nije išlo ni to što je u petak startovao prvi čisteći put takmičarima iza sebe.

– Nije nam baš omiljeno treće mesto, ali i nisam došao ovde zbog pobede. Finska nije moj reli, prilično mi je težak. Ipak, treće mesto za šampionat nije loš rezultat – nije razočaran Super Seb.

U privatnom Sitroenu C4 Peter Solberg nije mogao više od četvrtog mesta što je i sam priznao. Imao je zaostatak od 30 sekundi za Latvalom i ujedno je poslednji čiji je zaostatak manji od jednog minuta za pobednikom.

Povezana vest:  FORMULA 1, Generalni poredak vozača i konstruktora u Formuli jedan

Španac Dani Sordo, koji je menjao mesto sa Sebastijanom Ožijeom zauzeo je peto mesto, dok je šesti na cilj došao Metju Vilson. Mats Ostberg osvojio je sedmo mesto, dok je legenda relija, četvorostruki šampion, Juha Kankunen zauzeo osmu poziciju. Poslednja dva mesta koja donose bodove osvojili su Juha Haninen i Per Gunar Anderson.

Lepu priliku propustio je Kimi Raikonen. Finac je prvi dan takmičenja završio na osmom mestu imajući predispozicije za još bolji plasman. Međutim, na prvoj subotnjoj etapi ukupno 12. Kolonkulmi, Raikonen je sleteo sa puta dva kilometara od starta etape. Šampion Formule 1 iz 2007. izgubio je devet minuta, dok je sačekao da mu gledaoci pomognu kako bi nastavio takmičenje. Finca je ovo izletanje skupo koštalo i na kraju je zauzeo tek 25. mesto sa 23 minuta zaostatka za pobednikom.

Rezultati Finska, konačan plasman: 1. Jari-Mati Latvala (Finska, Ford Fokus) 2:31:29,6 časova, 2. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen C4) + 10,1, 3. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen C4) + 26,0, 4. Peter Solberg (Norveška, Sitroen C4) + 30,7, 5. Dani Sordo (Španija, Sitroen C4) + 1:45,0, 6. Metju Vilson (Velika Britanija, Ford Fokus) + 5:43,7, 7. Mats Ostberg (Norveška, Subaru Impreca) + 5:50,8, 8. Juha Kankunen (Finska, Ford Fokus) + 7:49,0, 9. Juha Haninen (Finska, Škoda Fabia) + 9:05,0, 10. Per Gunar Anderson (Švedska, Škoda Fabia) + 10:15, 7…

Povezana vest:  FORMULA 1, KOREJA, Eklston priznao da postoje nedoumice oko trke u Koreji

 

PLASMAN VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen Total tim)      166

2. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen junior tim)     118

3. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            105

4. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          90

5. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   86

6. Dani Sordo (Španija, Sitroen Total tim)     77

7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  48

8. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          26

9. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  25

10. Mats Ostberg (Norveška, BP Ford Abu Dabi tim)           16

 

EKIPNI PLASMAN

1. Sitroen Total tim     265

2. BP Ford Abu Dabi tim       210

3. Sitroen junior tim    145

4. Stobart M-Sport Ford tim   108

5. Mančiz Ford tim     40