Mihael Lošeler (Michael Lohscheller), CEO Opel Automobile GmbH, danas je objavio strateški TEMPO! plan u cilju ponovnog uspostavljanja finansijskih osnova i podizanja na viši nivo održive konkurentnosti i rasta. Sve TEMPO! inicijative će doprineti ciljevima generisanja pozitivnog toka slobodnog gotovog novca, kao i povratak na dobit iz poslovanja automobilskog sektora od 2% u prvoj fazi do 2020., odnosno 6% do 2026. Zajedničkim snagama, oslobodiće se godišnja sinergija PSA grupe na nivo od 1,1 milijarde evra do 2020., odnosno 1,7 milijarde evra do 2026. Svi potezi će dobrineti sniženoj tački finansijske rentabilnosti za Opel/Vauxhall, na 800.000 vozila, kreirajući na taj način model pozitivnog poslovanja bez obzira na potencijalne teškoće.
Imajući kompletan pristup tehnologijama PSA grupe, Opel/Vauxhall će postati evropski lider kada je emisija CO2 u pitanju. Do 2024., sve linije evropskih putničkih automobila će biti elektrifikovane, nudeći čist elektro pogon koji kao izvor energije koristi baterije, ili „plug-in“ hibridne verzije uz efikasne motore s unutrašnjim sagorevanjem. Do 2020., Opel/Vauxhall će imati četiri elektrifikovane linije vozila na tržištu, uključujući Grandland X PHEV i novu generaciju Corse, kao čisto električno vozilo.
Kompanija će konkurentnost podići na viši nivo do 2020., i to na taj način što će redukovati troškove za 700 evra po automobilu. Efikasnost marketinških troškova će biti unapređena za više od 10%. Sveukupna efikasnost će biti poboljšana i redukovanjem složenosti svih poslovnih struktura, sa odnosom generalnih/administrativnih troškova i prihoda sa 5,6% na 4,7%, uz cilj da se kompanija dovede do industrijskog standarda u smislu odnosa plata i troškova/prihoda. Optimizovanje sektora istraživanja i razvoja i kapitalnih izdataka na 7-8% od dobiti iz automobilskog poslovanja, proizvodnje i administrativnih procesa do 2020., kao i oslobađanje obrtnog kapitala od 1,2 milijarde evra do 2022., takođe će doprineti ostvarivanju željene sinergije.
Poboljšana konkurentnost proizvodnih pogona će dovesti do nove preraspodele vozila, što će omogućiti bolju stopu iskoristivosti u sledećoj dekadi. Dve platforme PSA grupe, CMP i EMP2, naći će svoje mesto u svim Opel/Vauxhall fabrikama. Započeće se sa SUV modelom baziranim na EMP2 arhitekturi, čija je proizvodnja planirana za Ajzenah, 2019.; dok će model iz D segmenta na istoj platformi silaziti s proizvodnih linija u Riselshajmu. Raspoređivanje novih pogonskih jedinica u novim Opel/Vauxhall proizvodnim objektima će pratiti transfer sa GM-ovih na motore i menjače PSA grupe.
„TEMPO! će osloboditi naš pun potencijal. Ovaj plan je ultimativni cilj za kompaniju, u cilju zaštite naših zaposlenih od svih nepovoljnih vetrova i pretvaranja Opel/Vauxhalla u održivu, profitabilnu, elektrifikovanu i globalnu kompaniju. Naša budućnost će biti osigurana a mi ćemo dati svoj doprinos grupi nemačkim kvalitetom u cilju daljeg razvoja PSA grupe. Implementacija je već započela sa svim timovima željnim da ispune svoje zadatke“, rekao je šef Opela, Mihael Lošeler.
Plan je dizajniran sa jasnom namerom da se sačuvaju sve fabrike, kao i da se suzdrži od prisilnih zadržavanja suvišnih entiteta. Neophodno i održivo smanjenje troškova radne snage će biti ostvareno pažljivim merama poput inovativnog koncepta radnog vremena, dobrovoljnih programa ili obrazaca ranijeg penzionisanja.
Sva nova Opel/Vauxhall vozila će biti konstruisana u Riselshajmu, koji će biti transformisan u globalni nadležni centar za kompletnu PSA grupu. Prve oblasti ekspertize su identifikovane, poput gorivnih ćelija, izvesnih tehnologija automatizovane vožnje i razvoja sistema vozačke asistencije. Ovo će dodatno garantovati kvalitet nemačkog inženjeringa, kao i priuštive inovacije. Ukupno gledajući, broj platformi koje Opel/Vauxhall koristi za putničke automobile će biti redukovan sa sadašnjih devet na dve do 2024. Pored toga, pogonske jedinice će biti optimizovane sa aktuelnih deset na četiri. „Usklađivanje arhitektura i pogonskih jedinica će značajno redukovati složenost razvoja i proizvodnje, na taj način omogućujući ostvarivanje višeg nivoa efikasnosti i sinergije, što će doprineti ukupnoj profitabilnosti“, rekao je Lošeler.
Opel/Vauxhall će se prebaciti na efikasne i fleksibilne platforme PSA grupe brže nego što je to prvobitno očekivano. Od 2024. pa nadalje, svi Opel/Vauxhall modeli putničkih modela automobila će biti bazirana na zajedničkim arhitekturama sa PSA grupom. Sledeći na redu je Combo 2018. i nova generacija bestselera Corse 2019. Ovaj kurs će biti stabilno održavan sa jednom velikom premijerom godišnje. Računajući svaki karoserijski stil, Opel/Vauxhall će lansirati devet novih modela do 2020. Ovaj portfolio će omogućiti povećanje cenovne efikasnosti za Opel/Vauxhall brendove i redukovati razliku u odnosu na standarde za četiri poena.
Povećanje prodaje dodatno profilisanog i ojačanog Opel/Vauxhalla će biti podržano inicijativama poput uvođenja još atraktivnijih finansijskih ponuda, kao i lizing ponuda sa kompletnim servisom preko Finansijskih servisa Opela i Vauxhalla.
Dodatno, Opel će ući na više od 20 novih tržišta do 2022. Pored toga, kompanija će istražiti globalne izvozne mogućnosti u smislu profitabilnosti na srednjeročnom planu.
Da bi se očuvao rast u finansijski atraktivnom poslovanju u segmentu lakih komercijalnih vozila, Opel/Vauxhall će lansirati nove modele i ući na nova tržišta sa jasnim ciljem da poveća prodaju svojih LCV modela za 25% do 2020. u odnosu na 2017. godinu.
„TEMPO! je kreirao Opel/Vauxhall a dobrobit naših zaposlenih, kao i momentalni pokretač performansi“, rekao je Lošeler.