Čak 4,3 od 7,6 milijardi ljudi na svetu povezano je putem interneta, a procena je da će do 2030. cela planeta biti online. Svaka aktivnost na web-u se „skladišti“ u veliku bazu podataka koju marketing i PR agencije već uveliko koriste. Ovi podaci su sve dragoceniji jer pomoću njih u potpunosti možemo da razumemo publiku, njihova interesovanja i motivaciju.

U stalnoj potrazi za novim načinima povezivanja, održavajući korak sa inovacijama u digitalnom svetu i društvenim medijima, preporučujemo vam najnovije online trendove za 2018.

„Na web-u je glavni trend što manje direktnih reklama, od kojih je publika bukvalno „pobegla“ on-line i što preciznija slika imaginarnog kupca kome se obraćamo, a kome je pažnja mnogo manja nego što pretpostavljamo. Na osnovu alata i podataka o pretrazi, potrebno je kreirati relevantan sadržaj koji će biti koristan i zanimljiv za publiku, ali i optimizovan za web.” – saveti su Stefana Plavšića, Community Managera agencije Olaf&Mcateer.

Povezana vest:  Veliko interesovanje za prekvalifikacije u IT sektoru

SEO optimizacija: Izbegavajte da razgovarate sami sa sobom
Pogrešno je nametati sadržaj pod pritiskom ciljeva koje ste postavili sebi već treba pratiti analitiku koja prikazuje najbolje prakse i šta publika želi. Ukoliko samo namećete sadržaj i gledate samo interes svojih korporativnih, ili brand timova (odeljenja) publika će to hide-ovati. Savet je da sadržaj treba stvarati na osnovu pretrage korisnika.

Social media marketing i povezivanje na LinkedIn:
LinkedIn je evoluirao u potpuno razvijenu poslovnu mrežu, a zahvaljujući algoritmu, podacima i nizu ažuriranja, uključujući uvođenje izvornih video i instant poruka, LinkeIn je odlično mesto za izgradnju zajednice i dobrog tima. Zato je prisustvo na LinkedIn-u obavezno kako biste ostali konkurentni na tržištu.

Povezana vest:  SVA agencija dobitnik Zlatnog pečata za istaknuto društveno-odgovorno ponašanje u poslednjih 20 godina

Influenser marketing – menjanje stavova o brendu
Odnosi sa medijima se u digitalnom svetu pretvaraju u odnose sa influenserima kao novim najuticajnijim osobama. Bez obzira čime se bave, cilj je isti – influenseri su način za izgradnju poverenja jer pričaju o brendu kao treća strana.
Sam sadržaj koji influenseri objavljuju ima veći uticaj nego sadržaj influensera koji šeruje brend. Umesto da se „rešeruju“ postovi influensera, bolje kreirati sadržaj koji će influenseri adaptirati i sami objaviti.

Chatbot-ovi – početak kraja dopisivanja sa korisnicima
Facebook je prošle godine pokrenuo chatbot platformu za aplikaciju Messenger. U Messenger-u je stvoreno 100.000 botova u poslednjih 12 meseci, a to pomaže interakciju sa korisnicima i predstavlja velike izazove u modernoj komunikaciji.

Povezana vest:  Biljana Krstić i Gorica Popović: Uživale smo na Deichmann Magic Nightu i lepotama Termi Olimia

Integracija digitalnih i offline kampanja
Integracija digitalnih i offline kampanja će se povećati u 2018. godini. Offline događaji se prate live, a sadržaj se postavlja na društvene mreže i tako „produžava“ trajanje samog event-a.

Algoritamsko učenje
Algoritam je važan za odnose sa javnošću jer prikazuje navike potrošača na internetu. Iskusni ljudi u ovom poslu sve više koriste alate kako bi razumeli trendove i plasirali uspešan sadržaj na Google-u i na društvene mreže.
Ova godina donosi veliki uticaj „mašina“ u najmanje tri oblasti: proizvodnja sadržaja,
distribucija i objavljivanje sadržaja i tempo objavljivanja sadržaja