Najbolji srpski automobilista Dušan Borković ispisao je istoriju srpskog i svetskog auto-moto sporta, pošto je trijumfovao i na drugoj trci prvog vikenda nove sezone TCR Evropa šampionata. Vozač NIS Petrol tima u saradnji sa Target competition timom u svom automobilu Hyundai i30 N sa brojem 62 na stazi Pol Rikar u francuskom Le Kasteleu startovao je kao 10, budući da propozicije takmičenja predviđaju obrnuti redosled prve desetorice iz kvalifikacija na drugoj trci. Ipak, ni to ga nije zaustavilo u pohodu ka novoj pobedi, ostvarenoj spektakularnim preticanjem u poslednjim metrima trke.
Za razliku od jučerašnje trke koja je vožena po sunčanom vremenu i suvoj stazi, pred nedeljnu trku padala je kiša, ali mnogi vozači, uključujući Borkovića, nisu se odlučili za kišne gume. Ne treba zaboraviti da samo Hjundaiu i Hondi nije smanjen klirens, tako da vozači ovih timova, uključujući i Borkovića voze automobile 80 milimetara izdignute od tla.
Velika gužva na startu nije omela hrabrog Pančevca da prestigne klupskog kolegu Bara i mladog Španca Askonu i skoči na osmu poziciju. Nije mnogo prošlo, a Borković je demonstrirao vrhunsku tehniku za volanom. Kao na traci ređao je rivala za rivalom i hrabrim manevrima ostavljao ih iza sebe, pa je posle samo četiri minuta vožnje (vozilo se 23 minuta i dodatni krug) došao na drugo mesto iza aktuelnog svetskog TCR šampiona Žan-Karla Vernea.
Da će trka biti maksimalno uzbudljiva videlo se posle svega šest minuta kada je zbog udesa Stefanovskog na stazu izašao Safety car, a zatim je trka prekinuta. Usledila je 20-minutna pauza posle koje je trka nastavljena ponovljenim startom uz sigurnosno vozilo, ali po redosledu važećem pre prekida, što je Borkoviću donelo drugu startnu poziciju.
Odmah po nastavku Borković je krenuo u napad na Vernea, ali se lider dobro branio, pa je naš šampion morao da više obraća pažnju na Nađa i Askonu koji su bili za njim. Prava drama odigrala se četiri minuta pre kraja trke, kada je Nađ udario otpozadi Borkovića, koji je vanserijskim manevrom i nadasve velikom hladnokrvošću uspeo da se održi na stazi i odbrani drugu poziciju.
I kad se činilo da je uzbuđenjima kraj, Borković je pokazao zbog čega je već sada prva zvezda ovog šampionata. U poslednji krug ušao je sa popriličnim zaostatkom za Verneom, ali se malo po malo približavao i svega četiri krivine pre cilja, sa unutrašnje strane pretekao je lidera i dokopao se čelne pozicije, koju nije ispustio do kraja.
Dušanu u čast i u nedelju se iznad pobedničkog postolja čula himna „Bože pravde“ i vijorila srpska trobojka. Prizor za pamćenje kome ćemo, svi se nadamo, svedočiti još mnogo puta u nastavku sezone.
„Potpuno neočekivana pobeda. Bilo je mokro, klizavo i jako opasno za vožnju. Uspeo sam da se probijem sa 10. na drugo mesto vrlo brzo. Jedva sam uspevao da odrzim tu poziciju zbog pritiska Nađa. Bio sam presrećan tom pozicijom posle prekida, ali staza je počela da se suši i video sam gde sam brži od Vernea. Na kočenjima sam bio bolji, pa sam čekao do poslednjeg kruga dobru situaciju kako bih bez kontakta uspeo da ga obiđem. Malo sam ga dotakao, ali sve je bilo sportski i, eto, pobedio sam. Sad se lakše diše za sledeću trku. Pozdravljam sve navijače, moju Srbiju i Pančevo, sve sponzore, koji su i ove sezone uz mene“, izjavio je Borković posle druge trke.
Nakon prvog trkačkog vikenda Dušan Borković vodi u generalnom plasmanu sa maksimalnih 55 bodova u takmičenju koje broji čak 25 automobilista iz 15 zemalja u sedam različitih tipova automobila.
Naredni vikend TCR Evrope biće vožen u Holandiji na stazi Zandvort, 20. i 21. maja, uz direktne prenose na programima Javnog servisa Srbije.

Povezana vest:  Borković sa Chevroletom u nedelju juri nove bodove na Siciliji

PHOTO:  PR team