Prosvetni radnici Osnovne škole “Dušan Radović”, najveće škole u Nišu, imali su priliku da prisustvuju edukaciji o odgovornom ponašanju na suncu, održanoj u okviru društveno odgovorne kampanje „Zaštita za sve”. Cilj edukacije je da učitelji prošire svoje znanje o negativnim efektima UV zračenja na kožu i merama odgovornog ponašanja na suncu, da to znanje aktivno i konstantno prenose na decu i doprinesu stvaranju zdravih životnih navika kod dece u ranom periodu.
Kampanju sistemske edukacije o odgovornom ponašanju na suncu „Zaštita za sve“ sprovode Eucerin Srbija i Fond B92, uz podršku Ministarstva zdravlja i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Edukaciju u Nišu je vodila doc. dr Danica Tiodorović, Klinički centar Niš, generalni sekretar Udruženja dermatovenerologa Srbije član Stručnog saveta kampanje
“Nezaštićeno i neograničeno izlaganja suncu kod dece, posebno ukoliko je praćeno opekotinama, može izazvati veoma ozbiljne i dugoročne zdravstvene posledice, koje se najčešće pojavljuju u kasnijim godinama života. To potvrđuje i stav Svetske zdravstvene organizacije, koja, upravo zbog toga, preporučuje da se sa edukacijom o merama zaštite počne u ovoj uzrasnoj grupi. Veoma sam zadovoljna što sam u toku ove edukacije imala priliku da vidim da su prosvetni radnici veoma zainteresovani za ovu temu. Njihova informisanost i angažovanost u prenošenju tog znanja na decu je veoma važan vid prevencije,“ rekla je nakon edukacije doc. dr Danica Tiodorović.
Učitelji iz 27 odeljenja od prvog do četvrtog razreda OŠ „Dušan Radović“, tokom edukacije, mogli su da čuju da je, u periodu između 10 i 17 časova, kada je UV zračenje najviše, neophodno da se deca sklone sa sunca, jer osetljiva dečja koža može da izgori i za pet minuta. Istaknuto je i da, u periodima dana kada je UV indeks malo niži, boravak napolju takođe nije potpuno bezbedan i da bi deca tada trebalo da nose majice dugih rukava i pantalone dugih nogavica, jer veoma osetljiva dečja koža može da izgori za manje od 20 minuta. Pored ovih mera zaštite, u ovom periodu dana, potrebno je takođe da nose kape s obodom, naočari sa UV zaštitom i da na otkrivene delove tela, pre izlaska na sunce i na svaka dva sata ponovo, nanesu preparat za zaštitu od sunca.
„Edukacija je bila izuzetno zanimljiva. Znala sam da se sa sunca leti treba sklanjati u najtoplijem periodu dana, ali sam bila iznenađena kada sam čula da je neophodno da se deca sklone od 10 do 17 časova“, prokomentarisala je učiteljica Milica Đurić i dodala da joj pre nije bilo poznato ni da bi kreme za zaštitu od sunca trebalo da se nanose svaka dva sata.“Materijali koje smo dobili za rad sa decom veoma su interesantni. Mislim da će se i njima dopasti da o ovome uče kroz igru“, zaključila je učiteljica Đurić.
„Tema ove edukacije je izuzetno interesantna i važna. Bilo nam je poznato da je UV zračenje štetno, ali smo danas čuli i mnogo drugih, detaljnijih, infomacija o onome što je potrebno preduzeti da bi se deca, a i odrasli, zaštili. Sigiran sam da će to, uz pedagoške materijale koje smo danas dobili, mnogo uticati da učitelji s decom pokreću temu zaštite UV zraka i uče ih kako da se pravilno zaštite,“ rekao je povodom edukacije direktor škole Božidar Stošić.
“Deca provode mnogo više vremena napolju nego odrasli, a tokom tog vremena sa njima su ili roditelji ili učitelji. Pored roditelja, upravo prosvetni radnici imaju najveći autoritet kod dece i u prilici su da na njih prenesu zdrave životne navike Zato su edukacije koje sprovodimo u okviru kampanje “Zaštita za sve” usmerene na prosvetne radnike i roditelje”, zaključila je Nada Miletić Nevajda, u ime Eucerin Srbija, jednog od organizatora kampanje, dok je Sandra Pajović, predstavnica Fonda B 92, dodala da će sistemskom edukacijama u okviru kampanje o odgovornom ponašanju na suncu „Zaštita za sve” biti obuhvaćeno preko 10 000 dece predškolskog i ranog školskog uzrasta. “Početkom sledeće godine šest škola, među kojima je i OŠ “Duško Radović”u Nišu, dobiće UV indekatore, merače UV zračenja, što će takođe skrenuti njeovu pažnju na značaj zaštite od sunca”, objasnila je Pajović.

Povezana vest:  Kampanja „Samo ne autom“ učiniće Beograd prestonicom održive urbane mobilnosti