Kompanija Mastercard predstavila je danas rezultate istraživanja o mogućnostima i izazovima konverzacijske kupovine. U izveštaju „Ima li nekoga tamo? Davanje glasa konverzacijskoj kupovini“, Mastercard otkriva da potrošači iznad svega vrednuju praktičnost, a ispunjavanje njihovih očekivanja je ključno za masovno usvajanje konverzacijske trgovine.

Kada govorimo o konverzacijskoj trgovini, potrošači imaju kontakt sa ljudima, četbotovima ili kombinacijom ove dve opcije kako bi dobili personalizovanu uslugu. Kompanije koriste četbotove da pošalju potvrde o porudžbini, slanju i obaveštenja o isporuci i rešavaju probleme u korisničkom servisu.

Kako glas postaje dominantno sredstvo interakcije unutar ove nove digitalne zone trgovine, očekuje se da će konverzacijska trgovina nastaviti da se razvija dalje.

Istraživanje koje je za Mastercard sprovela agencija Future Agenda, pokazuje da je 87% američkih potrošača upoznato sa glasovnim i tekstualnim agentima, a 66% ih je koristilo u prošlosti. U EU, petina potrošača je već kupovala pomoću glasovnih ili tekstualnih agenata (21% je kupovalo, 16% je obavilo neko plaćanje, a 7% je koristilo ove agente u okviru bankarskih usluga).

Povezana vest:  Ekskluzivno pravo distribucije 5 tablet - Dell Streak uređaja u 11 zemalja EMEA regiona za Asbis

Međutim, studija takođe otkriva da uprkos činjenici da na tržištu već postoje govorni asistenti i pametni govornici, glasovna i komunikacijska trgovine još uvek nije dostigla svoj puni potencijal. Mnogi potrošači su nepoverljivi u pogledu opšte sigurnosti glasa, posebno kada je reč o elektronskoj trgovini. Nedostatak vidljivih sigurnosnih faktora prvi je razlog zbog kojeg potrošači odustaju od transakcija u e-trgovini

[1], pokazala je nedavna studija.

Povezana vest:  ADATA predstavlja elegantni USB fleš disk UV350 sa maksimalnih 64 GB prostora za skladištenje

Međutim, to je tržišna prilika koja će eksponencijalno rasti u narednih nekoliko godina. Konsultantska firma OC&C procenjuje da će vrednost transakcija obavljenih preko konverzacijske trgovine iznositi 40 milijardi dolara do 2022. godine (u isto vreme će potrošnja preko konverzacijske trgovine u Ujedinjenom kraljevstvu iznositi 5 milijardi dolara), što predstavlja 6% i 3% ukupne potrošnje na internetu.

Kako bi se maksimalno iskoristila prilika za povećanje poverenja u konverzacijsku trgovinu, uspostavljanje većeg stepena poverenja, praktičnosti i jednostavnosti korišćenja, biće od ključne važnosti za šire usvajanje ovog rešenja. Partnerstva su takođe važna jer šire okruženje za plaćanja može da unapredi ili da uništi celu platformu.

Povezana vest:  Nikola Nikić pobednik PES turnira u Delta Cityju

Kompaniji i trgovci moraju da sarađuju na integraciji novih proizvoda i usluga, a koji su zasnovani na sigurnim tehnologijama, kako bi se stvorilo okruženje u kojem će rasti poverenje u korišćenje glasa kao kanala za kupovinu.

Komentarišući studiju, En Kerns, potpredsednica kompanije Mastercard, rekla je: „Brzi rast i inovacije u govornim tehnologijama imaju stvarni potencijal da na bolje promene način života i poslovanja. Glas nudi jedinstvenu priliku firmama da isporuče brža, lakša i praktična iskustva, ali se takva tehnologija mora odgovorno skalirati. Uloga glasovne tehnologije je da pokrene sigurno i pouzdano iskustvo koje korisnicima pruža opipljivu korist.“

Kompletan izveštaj možete preuzeti ovde.

[1] 2018 Globalni izveštaj o prevarama i identitetu, Experian