Izložba „Bitef na plakatu“ u Muzeju pozorišne umetnosti
U pratećem programu Bitefa večeras je u Muzeju pozorišne umetnosti Srbije otvorena izložba „Bitef na plakatu (1967- 2010)“.
Umetnički direktor i selektor Bitefa Jovan Ćirilov istakao je da je zajedničko za sve plakate, a naročito one koje je kreirao Slobodan Mašić, to što ne predstavljaju direktne ilustracije tema koje je Bitef imao kao podnaslov u svojim pojedinacnim izdanjima.
-Ove godine Bitef to nema, pa je ‘no logo’ neka vrsta novog slogana. Ovi plakati su izazovni, pokazujući da se ipak traži nekakav smisao – rekao je Ćirilov.
On je podsetio da je prve plakate radio Vladislav Lalicki, najveći broj njih Slobodan i Saveta Mašić, a u poslednje vreme i kreativni tim Dragana Sakana.
Ćirilov je kroz anegdote skrenuo pažnju da su na jednom od plakata njegove usne, a na drugom lik tužne Arlekine, u vreme kada je umrla rediteljka i osnivač Bitefa Mira Trailović (1989).
-Kada su ovako zajedno to je divno – rekao je on, dodajući da mu je jako drago što je ova izložba najposećeniji događaj od svih pratećih programa Bitefa ove godine, sem razgovora publike sa stvaraocima posle predstava.
Mnogobrojne posetioce pozdravila je direktorka Muzeja pozorišne umetnosti Ksenija Radulović, a izložbu je proglasio otvorenom Slobodan Mašić.
-Na plakatima sam pokušao da registrujem ono što će postati trajno – rekao je Mašić, ocenjujući da je sam Bitef nešto što je trajno, kao festival koji već gotovo pola veka pokazuje fantastičnu vitalnost uprkos svim promenama koje smo doživeli u tom periodu. Autorka postavke, kustos Aleksandra Milošević rekla je da ova retrospektivna izložba plakata pruža uvid u razvoj prepoznatljivog identiteta Bitefa koji je kroz decenije i svojim likovno-vizuelnim identitetom odražavao ideju traganja za novim pozorišnim tendencijama.
Ti plakati su istovremeno svedočanstva istorije festivala i novih rešenja na polju grafičkog dizajna, dodala je ona.
Postavka će moći da se vidi do 23. oktobra.