drugi_dan_dakar_reli (1)KIŠA I MAGLA NA DRUGOM SPECIJALNOM BRZINSKOM ISPITU

„Ovo je trebalo preživeti“

 

 

 

 

 

Trećeg dana 31. Dakar relija održan je drurgi specijalni brinski ispit na relaciji Kordoba -La Rioha, u dužini od 294 kilometara. Posle jučerašnjeg nemilog događaja, organizator je pojačao mere opreza, tako da je u odnosu na prvi specijal, bilo nemoguće prići samom cilju.

U gradiću Serezuela, par kilometara od cilja brzinca, kada je Sagamsjter ugledao ekipu iz Srbije kako ga nestrpljivo čeka, iz njega je pokuljala erupcija emocija. Lergondo, čulo se iz grla rmpalije iz Subotice.

– Ovaj dan je trebalo preživeti. Od starta, pa jedno 150 kilometara, vozili smo kroz pravu oluju, padala je jaka kiša i bilo je dosta drugi_dan_dakar_relimagle. U tim trenucima video sam veliki broj motociklista pored satze kako leže. Jedan od njih bio je i moj klupski kolega Ingo Canm, koji je, po svemu sudeći, slomio ključnu kost. Proveo sam sa njim više od pet minuta, ali nisam imao načina da mu pomognem. Na prvom ček pointu rekao sam organizatoru da odu i da mu pruže prvu pomoć. U svakom slučaju iznad čitavog brzinca sve vreme je leteo helikopter – prvi su utisci Sagmajstera.

Povezana vest:  MOTO GP, Valentino Rosi potpisao dvogodišnji ugovor sa Dukatijem

Kako je funkcionisao motor i da li je bilo još problema tokom drugog dela brzinca?

– Motor je danas odlično funkcionisao i to mi je, svakako, mnogo značilo, jer sam poslednjih 60 kilometara vozio gotovo pun gas. Staza je prava moto kros, tako da mi je i to odgovaralo, ali sam i ja jednom preterao, pa je bilo letenja preko motora, na svu sreću bez posledica. Na pojedinim delovima sam vozio i 160 km/č, ali je posle toga sledila oštra krivina, tako da sam kočio u više navrata iz sve snage – sumirao je 294 kilometara brzinca Gabor.

Do La Riohe sledi još 276 kilometara etapne vožnje kroz predele koje krase isušena slana jezera. Za sada je posle dva dana na 75. mestu, ali i šest minuta kazne definitivno su uticali na plasman.

 

FABRIČKO ULJE I METALNI OPILJICI STVAR SU PROŠLOSTI

Kopunovićeva prognoza se obistinila

drugi_dan_dakar_reli (2)Upaljena lampica za ulje na KTM motoru Gabora Sagmajstera, tokom prvog specijalnog ispita od Kolona ko Kordobe, unela je prilično nervoze u redove jedinog takmičara iz Srbije. Nimalo ne može prijatno dok vozite punim gasom da vam oko „buši“ crvena svetlost, koja direktno upozorava na mogući problem, koji može biti …

Povezana vest:  Peugeot zabeležio rekordnu prodaju u 2010. godini

Po prijavi problema na cilju brzinca Marko Kopunović, mehaničar, asistent i fotograf na 31. Dakar reliju u Sagmajster reli timu, odmah je uspostavio dijagnozu.

– Motor je nov i u njemu je još uvek fabričko ulje, specijalno mineralno, polusintetičko, koje ima zadatak da sakuplja sve metalne opiljke iz menjača i svih, do kraja neobrađenih, delova u motoru. Najviše opiljaka ima od sastavljanja menjača i kvačila. Donji šraf ima zadatak da sakuplja najveće komade na sebe. Kada u kampu promene ulje biće sve u redu – rekao je na jedan Kopunović.

Od cilja na brzincu, do kampa u Kordobi, Sagmajsteru je trebalo da u laganom tempu prevali 84 kilometra i preda KTM u ruke Kajzera Torstena. Iskusnom Nemcu nije trebalo puno vremena da odradi sve neophodne aktivnosti uz konstataciju:

Povezana vest:  MOTO GP, Stoneru pol-pozicija u Aragonu

– U pitanju je bila metalna prašina koja se pomešala sa uljem i došla do filtera, što je uzrokovalo začepljenje, tako da je lampica i morala da se upali. Postoji mogućnost da je i sonda koja je zadužena da javlja promene u kvalitetu i kvantitetu ulja malo šmelcovala. U svakom slučaju, promena fabričkog ulja je bila neophodna, a ako je tom prilikom što više metala izbačeno sa uljem, to je bolje – reče Torsten i ode da sređuje drugi motor.

Posle intervencije na KTM (Kratkotrajnom turističkom motoru) Sagamsjterovo raspoloženje je bilo značajno popravljeno.

– Znao sam ja da je to uzrok zbog čega se upalila lampica, ali nije mi bilo ni malo prijatno da vozim i to na brzinskom ispitu, dok mi ona crvena svetlost buši oči. Odmah sam se setio prošle godine Atakame, kada mi se isto dogodilo. Torsten je na prijavljeni problem odreagovao bez drame, što mi govori da zna svoj posao – reče Gabor i ode u šator na spavanje.