Nova Opel Meriva: Proširena dizel linija šampiona fleksibilnosti
U trenutku kada se njenom stilu, raznovrsnosti i dopadljivosti posvećuju naslovi, nova fleksibilna Opel Meriva već proširuje svoj opseg dizel motora kako bi porodice imale na raspolaganju veći izbor.
Sa izlaznom snagom u opsegu od 55 kW75 ks do 96 kW/140 ks, kupci sada mogu da biraju između pet dizelaša i tri benzinca koji odgovaraju njihovim potrebama; međutim fleksibilnost Merive ne ogleda se samo u njenoj pogonskoj grupi. Opelov mali monokeb je elegantno stilizovan, sa dinamičnim linijama i vajarskim oblicima. Ona nudi i veliki izbor inovativnih osobina koje optimizuju upotrebu prostora u kolima. Pored toga, Meriva je ergonomski dizajnirana tako da automobil i putnici komuniciraju efikasno i bezbedno.
Izvedena kao šampion fleksibilnosti, Opel Meriva oličava raznovrsnost sa sjajnim osećajem za ergonomiju: To je prvi automobil ikada koji je dobio potvrdu udruženja koje okuplja nezavisne doktore i stručnjake za leđa, Aktion Gesunder Rücken (AGR), za svoj ErgoFlex Sistem. Sistem sadrži:
Novo-unapređen FlexSpace sistem sedenja pozadi. Nasleđujući princip rada od prve Merive, sistem sada zahteva ređe, intuitivnije pokrete za pomeranje zadnjih sedišta i promenu konfiguracija. Sa FlexSpace-om, sistem sedenja pozadi može primiti jednog, dva ili tri putnika, uz održanje optimalnog prtljažnog prostora. Poseban položaj “lounge seating” („salonsko sedenje“) putnicima daje mogućnost sedenja na dva sedišta sa dodatnim prostorom za noge i ramena.
Inovativna zadnja vrata sa zadnjom šarkom, koja olakšavaju ulazak, odlikuju se istovremeno odličnim izgledom i praktičnošću, te pomažu da se deca smeste na svoja sedišta. Sa nazivom FlexDoors, ova vrata su u punoj veličini i otvaraju se nezavisno od prednjih vrata. Radi optimalnog pristupa i pogodnosti korišćenja, FlexDoors – a čak i i prednja vrata – mogu da se otvore do 84 stepena, što je mnogo šire otvaranje u odnosu na 67 stepeni kod konvencionalnih vrata. Ona takođe poseduju snažne praktične ručice u blizini otvora vrata.
prednja sedišta, sa vodećim u klasi opsegom podešenja – 240 mm napred/nazad i 65 mm po visini – zahvaljujući čemu ljudi svih visina i građa mogu da nađu najpodesniji i najudobniji položaj. Pored toga, ergonomska prednja sedišta sa AGR-sertifikatom nude četvorosmerno podesive naslone za glavu i lumbalnu podršku, kao i podesivu podršku u predelu butina.
Opcioni FlexFix nosač za bicikle, koji AGR srdačno preporučuje, nalazi se u sklopu zadnje branika i sprečava bol u leđima usled podizanja tereta. Pored toga, AGR ističe da lakoća korišćenja FlexFix-a podstiče bavljenje sportom. Napokon, to je još jedan dokaz Opelove posvećenosti fleksibilnosti unutar vozila.
Prostor za odlaganje stvari je značajno uvećan zahvaljujući efikasnoj upotrebi prostora između dva prednja sedišta. Ovo je ostvareno kroz revolucionarni konzolni sistem FlexRail, koji se sastoji od izmenjivih skladišnih jedinica koje se bočno oslanjaju na aluminijumske šine između prednjih sedišta, na najpristupačnijem mestu za oba putnika u prednjem delu. FlexRail sistem je omogućen zahvaljujući visoko postavljenoj ručici menjača i standardnoj električnoj parking kočnici.
Optimalna kombinacija izražajnog dizajna i svakodnevne invativnosti
Nova Meriva predstavlja optimalan spoj izražajnog dizajna i svakodnevnih inovacija. Dizajnirana i razvijena u Nemačkoj, Meriva mudro primenjuje Opel/Vauxhall-ov dizajnerski jezik “vajarskog umeća koje se spaja sa nemačkom preciznošću” kako bi se uneo novi osećaj svrsishodnosti u monokeb segment.
U spoljašnjosti je eliminisan kutijast oblik kakav se obično podrazumeva kod monokeb vozila i zamenjen tečnom siluetom i čistom krovnom linijom, u kombinaciji sa vajarskim oblicima, poput “oštrice” na prednjim vratima, čime se unose dramatičnost i pokret u bočni deo. Međutim, najuočljivija promena jeste na sada već ikoničnim zadnjim vratima sa šarkom u zadnjem delu, pod nazivom FlexDoors, koja je naglašena valom na liniji prozora.
Unutrašnjost nikada ne gubi na funkcionalnosti. Merivin mudro osmišljen zadnji sedalni sistem omogućava brzu rekonfiguraciju naslona prema potrebama opterećenja ili sedenja. Na prvom mestu je vidljivost, omogućena visokim sedenjem i prostranošću preko FlexSpace sistema.
Zadržavajući toplu, obavijajuću instrument ploču, koja postaje zaštitni znak novog Opelovog dizajna, dizajneri su optimizovali prostor na mudar i elegantan način, naročito sa novim FlexRail konzolnim sistemom, kao i sa prostorom za odlaganje u prednjim vratima u koji staju 1,5 litarske boce. Opel takođe donosi sofisticiranu primenu boja i akcenata kako bi objedinio urbane trendove tkanina i dekoracije. Sve u svemu, Meriva nudi do 32 mogućnosti odlaganja – od džepova na zadnjem sedištu to ladica ispod sedišta.
Širok panoramski krov – najveći u segmentu – čini unutrašnjost svetlom i prostranom. Ovo je naročito pogodno za putnike u zadnjem delu – predstavlja važan činilac kod automobila u kojima se zadnja sedišta koriste u mnogo većoj meri nego kod konvencionalnih sedana ili karavana.
Zagrevani upravljač takođe je jedna od dodatnih vrednosti koje se ne mogu naći u ovom segmentu.
Pogonska grupa: Smanjena i turbo-pojačana radi efikasnih performansi
Glavna vest u kasno leto 2010. jeste uvođenje tri važna dizelaša, koji će, kako veruju u Opelu, odneti najveći deo prodaje u većini evropskih zemalja.
Dizel pogon počinje 1,3-litarskim CDTI motorom, koji se odlikuje zatvorenom kontrolom sagorevanja – što je prva primena ove napredne štedljive tehnologije u tako malom motoru – i varijabilnom geometrijom i super efikasnim prenosom. Novi ecoFLEX u verziji od 70 kW/95 ks na motori 1.3 CDTI doživljava svoju premijeru.
CDTI motor od 1,7 litara koji se sad uvodi sa modelom Meriva dostupan je u dve izvedbe – 81 kW/110 ks i 96 kW/130 ks. Verija od 1,7 litara prva je koja poseduje potpuno integrisan D1 sistem upravljanja radom motoram, razvijen unutar kompanije, a koji snažno podržava dinamičnost i efikasnost vozila. Zajedno, poboljšanja rade na smanjenu emisija, poboljšanju efikasnosti potrošnje goriva i održavaju buku na minimumu. Istovremeno, oni pružaju ugodnu i udobnu vožnju.
Puna linija modela na dizel pogon:
Verzija osnovnog nivoa, 1.3 CDTI (55 kW/75 ks) sa prosečnom potrošnjom goriva od svega 4,9 l/100 km sa emisijim od samo 129 g/km CO2.
Nova 1.3 CDTI ecoFLEX varijanta (70 kW/95 ks) ima za 11,2 odsto nižu potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova i za 21% veću snaguu odnosu na model Meriva ecoFLEX prethodne generacije. Troši svega 4.5 l/100 km uz emisiju od 119 g/km CO2.
1.7 CDTI (74 kW/100 ks) isporučuje se automatski šestostepenim menjačem za udobnu vožnju, što je dobra opcija za gradsku vožnju.
Novi 1.7 CDTI motor (81 kW/110 ks) ostvaruje svoj debi na Merivi sa šestostepenim manuelnim menjačem;
Novi naj-model u liniju 1.7 CDTI (96 kW/130 ks) zamenjuje varijantu 92 kW/125 ks iz prethodne generacije. Uz obrtni momenat uvećan za više od sedam odsto na 300 Nm pri nižoj brzini motora, potrebno je svega 5,2 l/100 km.
Linija benzinaca uključuje tri varijante 1,4 litarskog višestrukim ventilima:
Osnovna 1,4-litarska jedinica (74 kW/100 ks) jedina je u ponudi pogonskih grupa Merive sa prirodnim tokom vazduha i odlikuje se varijabilnom vremenskim podešenjem ventila radi veće efikasnosti sagorevanja.
Novi 1.4 Turbo (88 kW/120 ks) sa 175 Nm obrtnog momenta dostupan počev od verzije od svega 1750 ob/min imao je svetsku premijeru na Merivi, zamenivši varijantu 1.6 sa 77 kW/105 ks iz prethodne generacije, radi 10-odstotnog smanjenja potrošnje ugljendioksida i potrošnje goriva uz rast u snazi od gotovo 15%.
Snažnija verzija 1.4 Turbo (103 kW/140 ks) predstavlja vrh ponude. Pruža obrtni momenat od 200 Nm i opremljena je šetostepenim manuelnim menjačem. U poređenju sa modelom od 1,8 litara prethodne generacije Merive, novi 1.4 turbo motor ima za 12 odsto veću snagu kao i 10-odstotno smanjenje emisije ugljendioksida.
Svi motori u skladu su sa Evro 5 standartima. Svi dizel motori kao standardnu opremu uključuju filter za sitne čestice. Opelova Start/Stop tehnologija, koja se sada ugrađuje već u modele Agila i Corsa a uskoro će i u Astru, biće proširena i na Merivinu liniju sledeće godine. LPG-verzija će takođe biti predstavljena 2011.
Meriva: ime pionira
Opel je stvorio novi tržišni segment za mala, priuštiva monokeb vozila, izbacivanjem na tržište prve generacije Merive 2003. godine. U svojoj prvoj generaciji, FlexSpace sistem sedenja pozadi, visokim sedalnim položajem i prostranom kabinom, Meriva je je dosledno predvodila segment tokom svoje proizvodnje, ne samo kada je u pitanju prodaja – prodato je više od milion jedinica – već i po pitanju kvaliteta. Meriva je imala najnižu stopu kvarova u 113 različitih modela ocenjenih od strane nemačkog TÜV-a 2007. godine.
Meriva druge generacije, koja je imala premijeru u Ženevi u martu 2010. godine, nastavlja da nadmašuje očekivanja: Iako se u prodajnim salonima pojavila tek u junu, Opel je do kraja avgusta primio već 60,000 narudžbi. Nova Meriva se proizvodi u Saragosi, Španija.