kia_popKia u Parizu predstavlja nove tehnologije

 

Kia će na salonu automobila u Parizu predstaviti svojstven dizajn i nove tehnologije. Najviše medijskog prostora nameniće atraktivnom, jedinstvenom električnom konceptu POP (svetska premijera), koga su dizajnirali u Kijinom evropskom dizajnerskom centru na čelu sa legendarnim Nemcem Peterom Schreyerom, Kijinim glavnim dizajnerom i Francuzom Gregory-em Guillaum-om, prvim čovekom Kijinog evropskog dizajnerskog odeljenja.

“Konceptno vozilo kao što je POP možemo napraviti samo mi,” objašnjava Gregory Guillaume i dodaje: “dizajneri retko dobiju priliku da započnu sa praznim listom papira i sjajno je imati takvu slobodu u stvaranju.”

Osim POP-a najstariji korejski automobilski proizvođač predstaviće još nekoliko noviteta, koje će kako stručnu tako i širu javnost uveriti da se radi o jednom od najprodornijih i najnaprednijih, ali istovremeno i najvećih „igrača“ (Kia je zajedno sa sestrinskom kompanijom Hyundai Motor čak 4. najveći proizvođač automobila na svetu!).

Povezana vest:  Leteći automobili možda uskoro stvarnost

Evropsku premijeru doživeće sasvim nova limuzina Optima koja će na proleće iduće godine u našoj zemlji i širom Evrope postati Kijin novi adut u D klasi.

kia_pariy_premijeraPeter Schreyer je Optimu opisao kratko i jasno: “drska, moćna i vizuelno sportska energija.”

U odnosu na prethodnika (u Evropi se prodavao kao Kia Magentis) Optima je duža, niža, šira i ima veći međuosovinski razmak. U Evropi će Optima biti opremljena sa tehnološkim novotarijama i dva nova motora – ‘U2’ 1,7-litarski VGT dizelski motor (136 KS) i ‘Nu’ 2.0-litarski benzinski motor CVVL (continuously variable valve lift) sa 170 KS.

Povezana vest:  Opel predstavio nove partnere u testiranju gorivnih ćelija

Drugi Kijin pariski model, koji odlikuje šarmantni dizajn biće novi Sportage, za kojeg već sada, nakon prvih odaziva javnosti i kupaca, možemo reći da će postati Kijina nova zvezda. Novi Sportage, koji je već stigao i u našu zemlju, pored 2-litarskih benzinskog i dizel motora imaće i dva nova motora. 1,6-litarski GDI benzinski motor serijski će biti opremljen sistemom ISG (Start&Stop) za automatsko gašenje i paljenje motora (npr. kod kratkotrajnih stajanja na semaforima), a društvo među novostima će mu praviti 1,7-litarski CRDi dizel motor. Navedena dva motora su prekretnica za Kiju, jer je 1.6 GDI prvi Kijin benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva, dok je 1.7 CRDi najmanji Kijin dizel motor namenjen terencima. Serijski dolaze sa 6-stepenim manuelnim menjačem i samo sa pogonom na dva točka, a odlikuje ih mala potrošnja goriva i niske emisije CO2.

Povezana vest:  Volvo na Beotruck-u

Kao što je to kod Kije već nekoliko godina postalo običaj Korejci će i u Parizu predstaviti ekološki prihvatljivije varijante. 3 ekološki osveštenija modela – eco cee’d i eco Venga odlikuje se nižim emisijama CO2, a Sportage je dobio inovativni “polu hibrid” (1.7 CRDi dizel u kombinaciji sa 5-kilovatnim električnim motorom), čije emisije CO2 iznose samo 108 grama na pređeni kilometar.