Toshiba 20GL1Toshiba predstavlja prvi[1] 3D televizor na svetu sa ravnim ekranom za koji nisu potrebne naočare

Toshiba je predstavila svoje prve komercijalne 3D[2] televizore za koje nisu potrebne naočare na sajmu CEATEC 2010, najvećem u oblasti elektronskih uređaja široke potrošnje u Japanu. Na ova dva televizora, jednom veličine ekrana 12’’ (30,5cm) a drugom 20’’ (50,8cm), gledaoci uživaju u trodimenzionalnom gledanju na veoma udoban način, bez potrebe da nose 3D naočare. Ovi proizvodi će se naći u prodaji krajem decembra 2010. u Japanu. Toshiba na ovom sajmu predstavlja i prototip laptopa kao potvrdu koncepta 3D displeja od 12’’ (30,5cm) bez potrebe za naočarima.

 

Inovativna tehnologija omogućava 3D iskustvo bez naočara

Nova inovativna tehnologija za 3D-televizore za koje nisu potrebne naočare koristi integralni sistem slika. Obezbeđuje devet različitih perspektiva (paralaksi) za svaki 2D frejm koji mozak gledaoca registruje da bi se dobio trodimenzionalni utisak slike. Toshiba je ostvarila ovaj uspeh zahvaljujući izuzetnoj stručnosti svojih inženjera u oblasti displej tehnologija, poluprovodnika i softverskog dizajna. Razvili su snažnu mašinu i algoritam koji ekstrapolira ove perspektive iz 2D frejma i upotrebili perpendikularni lentikularni otisak, snop sočiva, koji omogućava mozgu gledaoca da registruje te perspektive. Takođe nudi široku zonu gledanja ispred displeja i pomeranje očiju i glave bez narušavanja 3D slike i nelagodnosti koja se ponekad povezuje sa drugim 3D tehnologijama u kojima se koriste naočare.

Povezana vest:  Predstavljen Samsung Galaxy Alpha

 

Toshiba 12GL1Odličan kvalitet slike na svim 2D i 3D televizorima

’’Svojim novim 3D televizorima za koje nisu potrebne naočare Toshiba još jednom želi da ponudi najbolji mogući kvalitet slike’’, kaže Sascha Lange (Saša Lang), direktor marketinga za vizuelne proizvode kompanije Toshiba Evropa. Novi televizori ne utiču na kvalitet gledanja u 2D okruženju: prelaze iz 3D u 2D režim rada i obrnuto u roku od nekoliko sekundi.

Povezana vest:  Canon podržava novogodišnji Coca-Cola karavan

 

Još jedan korak u budućnost 3D televizora

Ovi 3D televizori sa malim ekranom namenjeni su maloj grupi ljubitelja najnovijih tehnologija. Svojim novim televizorima Toshiba želi da pokaže da su auto-stereoskopni 3D displeji mogući i u tehnološkom i u komercijalnom smislu. ’’Komercijalna ponuda naših 12’’ i 20’’ 3D TV-a bez potrebe za naočarima u Japanu predstavlja prvi korak u 3D budućnost na tržištu kućnih bioskopa široke potrošnje’’, kaže Sascha Lange. ’’Ali, biće potrebno nekoliko godina da razvijemo veće 3D televizore za koje nisu potrebne naočare veličine ekrana 40’’ ili više po pristupačnoj ceni. Oni koji žele da uživaju u 3D kućnom bioskopu na velikom ekranu već sada na raspolaganju imaju 3D TV sa aktivnim shutter naočarima kao što su modeli iz naše serije WL768.’’

Povezana vest:  Tecno otkriva koncept telefon Phantom Ultimate sa inovativnim ekranom na izvlačenje



[1] Od 4. oktobra 2010. za digitalni  LCD TV visoke definije na tržištima. (Izvor: Toshiba)

[2] Upozorenje: Kod nekih osoba može doći do zdravstvenih komplikacija kada su izložene određenim 3D slikama. Molimo vas da ne gledate 3D sadržaj ukoliko vas to uznemirava. Osobe koje dožive bilo kakav fizički problem treba odmah da prekinu sa gledanjem 3D sadržaja i konsultuju se sa lekarom. Percepcija 3D efekata se razlikuje od osobe do osobe i u zavisnosti od sadržaja. Zbog mogućeg uticaja na vid, gledaoci 3D video slika treba da imaju 6 ili više godina. Molimo vas da pročitate upozorenja vezana za gledanje 3D sadržaja u uputstvu za korišćenje.

Postoji zona gledanja u kojoj se registruju 3D slike; međutim, van ove zone se može dogoditi da se slike u potpunosti ili delimično ne vide u 3D formatu.