SKYACTIV_BodyMazda uz SKYACTIV u budućnosti

 

Mazda Motor Corporation predstavila je najnoviju generaciju pogonskih tehnologija. Pod oznakom SKYACTIV, od 2011. godine će se proizvoditi potpuno novi motori, menjači, karoserije i platforme, koji znatno doprinose smanjenju emisije CO2 i smanjenju potrošnje goriva kod svih Mazdinih modela. Proizvođač se kod nove tehnologije koncentriše na smanjenje težine vozila, kao i optimizaciju postojećih pogonskih tehnologija.

 

U narednim koracima uvodiće se i drugi elementi efikasnijih tehnologija kao što su regenerativni kočni sistem ili hibridni sistemi. Mazdin cilj je da se potrošnja kod svih modela do 2015. godine smanji za 30 odsto u odnosu na nivo iz 2008. godine.

Povezana vest:  Fantastična ponuda iz Opela – specijalno za beogradski salon automobila, Nataša Bekvalac zaštitno lice za teritoriju Srbije(FOTO)

 

SKYACTIV-GSKYACTIV-G benzinski motor sada radi sa odnosom kompresije 14,0:1 – ovo je najveći stepen kompresije koji je jedan benzinski motor ikada dostigao kod automobila u serijskoj proizvodnji. Rezultat je smanjenje potrošnje goriva za 15 odsto, kao i rast obrtnog momenta za 15 odsto. Veći obrtni momenat u donjem i srednjem segmentu sada dozvoljava optimalniju vožnju i smanjenje potrošnje goriva u svakodnevnom korišćenju.

 

I SKYACTIV-D dizel-motor postavio je novi rekord u svojoj oblasti: uz odnos 14,0:1, ovo je najniža kompresija ikada dostignuta kada je reč o dizel-motorima, sa potrošnjom goriva smanjenom za 20 odsto i naglašeno čistim sagorevanjem: Mazda SKYACTIV-D ispunjava najstrože granične vrednosti budućeg Euro6 standarda. Uz ovo, turbo punjenje zaduženo je za visok stepen obrtnog momenta, koji dostiže 5.200 obrtaja u minutu.

Povezana vest:  Opel ostvario tržišni udeo od 7,7%

 

U okviru nove SKYACTIV tehnologije Mazda je razvila i novi SKYACTIV-Drive automatski menjač koji kombinuje prednosti standardnog automatskog menjača, CVT menjača i menjača sa duplim kvačilom. Prenos obrtnog momenta kod ovog menjača vozaču ostavlja utisak koji se može porediti

sa vožnjom sa manuelnim menjačem. Novi SKYACTIV-Drive doprinosi smanjenju potrošnje do sedam odsto.

 

SKYACTIV-MT je potpuno lak i kompaktan manuelni menjač koji takođe doprinosi smanjenju potrošnje goriva usled smanjenog unutrašnjeg otpora trenja. Kompaktna veličina omogućava efikasniju ugradnju u vozilo, a lako menjanje stepena prenosa podseća na vožnju sportskih automobila.

Povezana vest:  Specijalna servisna akcija za sve Peugeot automobile starosti 5 godina i više

 

Jedna od ključnih stavki kada je reč o smanjenju potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova, po mišljenju stručnjaka iz Mazde, predstavlja smanjenje ukupne težine vozila. Odlučujuću ulogu u ovome igraju nova struktura karoserije SKYACTIV-Body i platforma SKYACTIV-Chassis. Nova karoserija je lakša za osam odsto i za oko 30 odsto čvršća, a visok stepen bezbednosti kombinovan je sa izrazito agilnim upravljanjem. Kod nove SKYACTIV-šasije unapređeno je vešanje točkova,  a sama šasija je za 14 odsto lakša od dosadašnje i kombinuje precizno upravljanje sa vrlo visokim stepenom komfora u vožnji.