Džimi Tenor (Jimi Tenor) je jedan od najvećih vizionara savremene muzičke scene, smeli autor iz Finske čiji je brilijantni album „Intervision“ 1997. po prvi put spojio elektronsku muziku, soul, fank i džez, utirući put mnogobrojim plesnim fuzijama u budućnosti. Beogradski džez festival je ponosan što će u subotu 27. oktobra, od 22:30 u sali Amerikana Doma omladine Beograda, imati priliku da predstavi ovo i dalje sveže remek delo, koje će Tenor sa svojim bendom izvesti u celosti, dvadeset godina posle nastanka!
 
Ulaznice za ovaj i sve ostale koncerte na 34. Beogradskom džez festivalu su u prodaji preko EVENTIM mreže i na Blagajni Doma omladine Beograda.
Tokom devedesetih godina 20. veka, sa rastom elektronske klupske muzike, postalo je očigledno da se u žanrovima kao što su haus i tehno sempluju delovi džez numera – na ovaj način mnogi mladi slušaoci su na rejvovima po prvu put čuli neku džez temu ili njen deo, a da i nisu znali šta je izvor. Upravo je sa ove scene do kraja devedesetih iznikao multiinstrumentalista, kompozitor i finski otpadnik Lassi Lahto, poznat širom sveta pod umetničkim imenom Jimi Tenor. Njegov zarazno zabavan, kabaretski pristup muzici, retro-futuristička estetika koju je sam lansirao, te inspirisanje najboljim američkim fanki soul zvukom, doneli su mu mesto na svetskoj sceni koje je uporedivo sa onim koje ima Tarantino među filmskim autorima!
Na albumu „Intervision“ (1997) njegovi uzori su klasici kao što su Barry White, Isaac Hayes, kao i zvučna pratnja iz filmova B produkcije, te ležerna lounge muzika – ovo naknadno otkriće sočne muzike sedamdesetih godina postalo je instantni hit, lansirajući Džimija Tenora među heroje andergraunda. Serija sjajnih kemp numera, učinila je ovu ploču jednim od najuticajnijih muzičkih proizvoda svog doba. Kao čovek od ukusa, Džimi Tenor je postao sinonim za senzualnu zabavu koja ima ukus najboljih žurki iz vremena kad je muzika pre svega bila zavodljiva podloga za ples između dvoje, od sumraka do svitanja.

Njegova vizija nije ostala samo na uspešnoj retro stilizaciji – ovaj nemirni duh nastavio je da ide iz avanture u avanturu, mimo bilo kakvih ograničenja, unoseći mini-revoluciju u džez, jednako kao i u tehno. Sarađujući godinama sa brilijantnim muzičarima: od legendarnog afro-beatbubnjara Tonija Alena (Tony Allen), do sjajnog finskog džezera Kale Kalime, Džimi Tenor je tokom godina postao oličenje alternativnog muzičkog duha, koji podjednako uzbudljivim čini svaki stil koga se dohvati. Na 34. Beogradskom džez festivalu će se predstaviti kao umetnik koji nadilazi žanrove, ali nikad ne zaboravlja da ponudi emocije, sasvim u duhu nove estetike digitalne muzike čiji je jedan od prvih velikih stvaralaca!

Najbolja beogradska žurka za subotu uveče biće na Beogradskom džez festivalu!
Povezana vest:  Beogradski džez festival otkriva novu svetsku mapu džeza