Treći Jesenji pozorišni festival reditelja Emira Kusturice održaće se 2. i 3. novembra na Mećavniku, uz podršku kompanije NIS, u organizaciji Rasta Internacionala.

Pod sloganom „Pozorišni Kustendorf“, ovaj festival preispitaće granice između pozorišta i filma, a ujedno, po prvi put postaće i internacional.

„Moja želja je da se Mećavnik sve više pretvara u kulturnu instituciju, pa utoliko ta ideja da svako godišnje doba ima jedan svoj festival, zapravo je ispunjenje sna o svrsi tog prostora, slično Andrićgradu. Namera ove kuće ili ovaj entuzijazam upućen je na stvaranje, ojačavanje krvne slike sveta koliko je to moguće, bez ogromnih ambicija, jer svet se menja velikim udarima i velikim promenama. A ovo je tihi rad barem na tim brdima koja su do juče bili nedođija, a sad odjednom dolaze najveći umetnici sveta.” – poruka je osnivača festivala, Emira Kusturice.

Povezana vest:  Potpisani primerci „Lepote – vlogerskog priručnika s preporukama Jane Dačović“ u onlajn prodaji

U takmičarskom programu ove godine biće 4 predstave, tri sa akademija iz Srbije i jednom iz Rusije koje se bore za nagradu “Zlatni list”. Državna pozorišna akademija iz Jaroslava, Rusije takmičiće se sa predstavom „Slon“, Aleksandra Kopkova, Akademija umetnosti Beograd sa predstavom „Mamu mu…ko je prvi počeo?“, Dejana Dukovskog, Fakultet dramskih umetnosti Beograd odigraće „Pošto gvožđe“, Bertolda Brehta dok će se Akademija umetnosti u Novom Sadu predstaviti komadom „Dok čekamo Godoa“, po kultnoj drami Semjuela Beketa.

Selekcija festivala poverena je nagrađivanom reditelju Milanu Neškoviću koji iza sebe ima više uspešnih predstava na scenama najeminentnijih pozorišta u Srbiji i šire, dok će žiri festivala činiti: glumica Anica Dobra, reditelj Nikita Milivojević i pisac Maja Todorović.
„Najlepši dan na letovanju je onaj kada je toliko vedro da se boje neba i mora gotovo izjednače pa nismo sigurni gde prestaje more, a gde počinje nebo. Želja mi je da taj osećaj prizovemo ove jeseni preispitujući granice između filma i pozorišta, ukoliko one uopšte i postoje kada je u pitanju umetnički rad. Koja su ograničenja pozorišta, a koja filma i da li ona uopšte postoje danas? Da li se ova dva medija sve više preklapaju u umetničkom izrazu? Otuda u večernjem programu predstava ”Kad bi Sombor bio Holivud” koja koristi filmski jezik pričanja priče i druga ”Crna kutija”, direktno inspirisana filmskim hitom ”Savršeni stranci”. – rekao je selektor festivala, Milan Nešković i dodao: „Takođe, u takmičarkoj selekciji, bićemo u prilici da vidimo četiri potpuno različita izraza u smislu glume i režije, sa četiri Akademije. Neki od stilova su davno bili rezervisani samo sa određene žanrove i nismo ih smeli mešati. Da li danas postoji žanr? U svakom slučaju, uvek je živeo samo u glavama gledalaca, nikada na sceni. Odatle proizilazi i vizuelni identitet ovogodišnjeg festivala. Kao što je pozorište stariji brat filma, a kako se svi ugledaju na stariju braću, tako je i Jesenji pozorišni festival postao internacionalan i posvetiće se u budućnosti istraživanju sličnosti i razlika u samom pozorišnom izrazu koje neguju pozorišne Akademije Evrope.“

Povezana vest:  Premijera interaktivnog mini mjuzikla u Akademiji 28 za decu i (ne)odrasle "Baš čarobna frula"

Emir Kusturica, osnivač festivala, održaće radionicu na temu filma i pozorišta, budući da se više nego uspešno bavio i jednim i drugim medijem.

Kompanija NIS je treću godinu zaredom generalni sponzor Jesenjeg pozorišnog festivala. Pružanje podrške projektima iz oblasti kulture, nauke i obrazovanja, sa posebnim akcentom na razvoj mladih talenata, jedan je od strateških ciljeva kompanije NIS, koji se realizuju pod sloganom „Budućnost na delu“.

Povezana vest:  "Pogasite sve i zasijaće život" Marka Levija u prodaji od 25. avgusta