Majkl Mur je najpoznatiji je dokumentarista na svetu, i autor najunosnijeg dokumentarnog filma svih vremena „Farenhajt 9/11″ iz 2004. godine , kao i filma „Ludi za oružjem“ za koji je 2003. osvojio Oskar za najbolji dokumentarni film. Čak i s ovakvom titulom, postoji još vrlo malo stvari koje čak i ovaj provokativni filmski autor može reći o Trampu koje nisu bile beskrajno ponavljane u medijima od proglašenja rezultata izbora 2016. do danas.
Film „Farenhajt 11/9″ stiže u bioskope u Srbiji u distribuciji 2i Film Srbija, i premijerno će biti prikazan u Domu omladine Beograda 4. i 5. decembra od 18h. Nakon premijere 4. decembra, publika će imati jedinstvenu priliku da učestvuje u panel razgovoru „Kako je došlo do ovoga i kako se izlazi iz ovoga?“, što je ujedno i ključno pitanje ovog filma. U razgovoru učestvuju eminentni govornici iz oblasti politike, filma i medija.
Ulaznice su u prodaji na EVENTIM blagajni Doma omladine Beograda, po ceni od 300 RSD.
Film kreće u redovnu bioskopsku distribuciju od 6.12.
O FILMU:
U doba prezasićenosti istim informacijama koje izazivaju ravnodušnost ili, u boljem slučaju, averziju na bilo kakvu vest vezanu uz predsednika, privlačenje ljudi u bioskop da bi dva sata gledali Trampa moglo bi predstaviti problem, bez obzira na političke stavove gledaoca. No, uprkos ovakvim okolnostima, Mure još jednom uspeva da pokrene razgovor uoči kongresnih izbora u SAD, pa se u svom najnovijem i najcelovitijem filmu Farenhajt
11/9 pita dve stvari za koje smatra da se svi pitaju u Trampovoj eri – kako je došlo do ovoga i kako se izlazi iz ovoga? Otvaranjem filma u 1.719 bioskopa širom SAD-a, odnosno najširim otvaranjem u istoriji dokumentarnog filma, Mure želi da što više ljudi pogleda njegov film koji je osvojio nagradu publike na Toronto International Film Festivalu pre nego što kongresni izbori počnu.
Ključ gledanja bilo kog Murovog dokumentarca je shvatanje njegovih radova kao agitpropa. Kao iskusni filmski autor, Mure zna kako izazvati emocionalnu reakciju gledaoca i želi da iskoristi tu energiju kao motivaciju. Kako bi prodrmao svakog politički indiferentnog gledaoca, primenjuje lekcije iz povesti iz pozicije progresivnih i represivnih pokreta te se obraća mlađoj generaciji u nadi da oni mogu promeniti trenutno stanje.